• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 17 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Un centenar de persones protesta contra el desallotjament del bloc okupat de Les Conserves

Roger Cuartielles
09/06/2021
a General, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

L’immoble acollia prop d’una vintena de persones, bona part d’elles en situació de vulnerabilitat segons expliquen els residents. L’edifici, que feia anys que estava deshabitat, va ser okupat en fa gairebé quatre per un grup de persones que no tenia alternatives habitacionals i que es negava a pagar lloguers desorbitats. Els Mossos d’Esquadra els han desallotjat aquest dimecres al matí amb un ampli desplegament policial. Aquest dijous, s’ha aturat un altre desnonament.

Els concentrats lamenten la “impassivitat” de l’Ajuntament davant el desallotjament // Roger Cuartielles

Al carrer Sant Agustí número 34, al barri de Les Conserves, hi ha un edifici que en els últims quatre anys s’ha batejat com ‘El Bloko’. L’immoble, propietat de l’empresa Euroalfa Construccions Mediterraneas SL, va ser okupat per un grup de persones el setembre del 2017 davant la falta d’alternatives habitacionals al municipi i, de mica en mica, ha anat acollint gent –bona part en situació de vulnerabilitat– que no tenia un lloc on viure.

El Bloko, però, també ha estat un espai de reivindicació. Una de les persones que hi ha viscut tot aquest temps, i que prefereix no identificar-se, explica a Viu Molins de Rei que “una de les raons per okupar l’immoble va ser política, per trobar remei a la falta de polítiques habitacionals”.

També diu que va ser “una negativa a pagar lloguers desorbitats”. De fet, ells han estat els primers habitants que ha tingut el bloc de pisos ja que, segons explica, l’edifici va quedar abandonat després de construir-se. Va estar desocupat durant set anys i per això, en veure que no tenia cap ús, van decidir okupar-lo. Altres fonts asseguren que el l’edifici estava en vies de comercialitzar-se.

Durant els quatre anys d’okupació, però, hi hagut moments de tots colors i també intents de desallotjament fallits. Els habitants del Bloko en recorden especialment un de fa un any quan, segons diuen, l’empresa Desokupa –que utilitza mètodes il·legals i recorre a l’extorsió per desnonar persones que ocupen immobles– els va intentar fer fora.

“Aquell intent va ser de la mà dels Mossos d’Esquadra”, insisteix un dels molinencs que fa temps que vivia al Bloko. Un altre intent de desallotjament, aquesta vegada oficial, va ser fa tot just tres setmanes, el 17 de maig. Aquell dia, però, no hi va haver cap desplegament policial per acompanyar la comitiva judicial i el desnonament es va poder aturar fàcilment amb una concentració de suport convocada pel Sindicat d’Habitatge.

Un desallotjament amb “mètodes il·legals”

Potser per això el modus operandi dels Mossos d’Esquadra aquest dimecres al matí ha estat completament diferent. Aquesta vegada sí que hi hagut desplegament policial i no ha estat precisament discret. Més d’un centenar d’agents i diverses furgonetes i unitats de la brigada mòbil de la policia catalana s’han desplaçat fins a l’immoble per acompanyar la comitiva judicial que havia d’executar el desallotjament.

El dispositiu policial d’aquest dimecres al matí // Sindicat d’Habitatge

Els habitants del Bloko esperaven la comitiva a les 8h del matí. El que no preveien, però, és que dues hores abans, a les sis, més d’un centenar de Mossos repartits en diverses furgonetes i unitats mòbils encerclaria l’edifici: “Ha estat un desplegament desproporcionat, molts veïns de la zona s’han sorprès molt de la magnitud del dispositiu”, explica una noia que també prefereix no identificar-se i que ha viscut al Bloko en els últims tres anys.

Aquesta mateix font diu que els Mossos, fins i tot, han accedit a l’interior de l’immoble abans que la comitiva judicial arribés i que ho han fet per una terrassa d’un edifici contingu: “Han volgut encapsular la gent que hi havia dins”, relata la molinenca, que insisteix que han fet servir “mètodes il·legals”.

La molinenca, que okupa immobles des de 1998, defensa que “quan viure és un luxe, okupar és un dret”. També explica que no tenien cap problema amb el veïnat de la zona i que l’immoble estava integrat a la vida del barri.

Una de les pancartes que s’han pogut veure en la concentració // Roger Cuartielles

“18 persones sense llar”

La qüestió ara és veure on s’allotgen les persones que fins aquest dimecres vivien al Bloko, ja que després del desallotjament uns operaris n’han tapiat l’entrada perquè no pogués ser okupat de nou. De fet, el Sindicat d’Habitatge ja ha alertat aquest dimecres al matí que el desallotjament de l’immoble ha deixat “18 persones sense llar”, algunes d’elles en situació de vulnerabilitat i migrants.

Uns operaris han tapiat les portes de l’edifici després del desallotjament // Maria Samblás

“Hi ha gent que no té a on anar i que ha sortit molt malparada del desnonament”, diu un dels molinencs que vivia al Bloko. Tot i així, aquest mitjà ha pogut saber que la majoria de gent que vivia al Bloko ha pogut ser reubicada a cases d’amics i coneguts.

Crítiques a l’Ajuntament

El jove també critica l’actuació de l’Ajuntament: “Des de Serveis Socials no s’ha ofert cap alternativa, van venir un dia abans del desnonament sense cap solució i només per rentar-se’n les mans”. Fonts municipals, en canvi, expressen que Serveis Socials mai va rebre cap petició.

Aquest dimecres a les vuit del vespre –quan ja feia 12 hores que els havien desallotjat– un centenar de persones s’ha concentrat davant l’Ajuntament per denunciar el que consideren “un desallotjament desproporcionat”.

Amb lemes com “Xavi no habrá Paz”, “Ajuntafems aliat del capital” i “Ni serveis, ni socials”, els concentrats han criticat l’actitud del consistori davant el desallotjament del bloc de pisos. Els retreuen que s’hagin mostrat “impassibles”.

Crits contra els Mossos

Alguns càntics també han tingut els Mossos com a diana. De fet, durant la concentració, que ha durat prop d’una hora, dues furgonetes de la policia catalana i un cotxe patrulla han observat de prop el grup. Fins i tot, els agents s’han col·locat davant un local que es lloga a la plaça de l’Ajuntament, com si l’haguessin de protegir d’una possible okupació de part dels concentrats.

Dos agents dels Mossos davant un local de la plaça de l’Ajuntament que està en lloguer // Roger Cuartielles

Tot i així, els concentrats ja han advertit a través de càntics que la filosofia del Bloko perdura i que “quan viure és un luxe, okupar és un dret”. També han convidat a okupar immobles als qui prenien alguna cosa a les terrasses dels bars de la plaça de l’Ajuntament que, com si no els haguessin sentit, han continuat bevent i petant la xerrada.

Desnonament aturat a Vallpineda

Aquest dijous hi havia programat un altre desnonament, en aquest cas al barri de Vallpineda. Finalment, però, ha estat ajornat. El Sindicat d’Habitatge, present al lloc dels fets per fer costat a la mare i als dos fills que resideixen a l’immoble, ho ha celebrat com una victòria.

https://twitter.com/SindicatMolins/status/1402910965205721088

Un dia abans l’alcalde, Xavi Paz, va explicar en declaracions a Ràdio Molins de Rei que en aquest cas sí que hi havia una interlocució entre els Serveis Socials i la família afectada. No obstant això, des de l’entitat en defensa del dret a l’habitatge han explicat que ni Serveis Socials ni ningú de l’Ajuntament estava present durant l’intent de desnonament i atribueixen l’ajornament a la seva tasca de lluita. Sigui com sigui, la mare i els seus dos fills continuen sota el mateix sostre.

Relacionats

Etiquetes: concentració Blokodesllotjament Blokoedifici okupat Les ConservesEl BlokoMolins de Reiocupacionsocupacions Molins de ReiokupacionsSindicat d'Habitatge de Molins de ReiSindicat d'Habitatge
EnviarCompartirTuitCompartir
Una avaria d’un tren a Molins de Rei provoca retards a la línia R4

Una avaria d’un tren a Molins de Rei provoca retards a la línia R4

26/02/2024
Els molinencs donen l’últim adeu a la reina Carnestoltes XLIII

Els molinencs donen l’últim adeu a la reina Carnestoltes XLIII

14/02/2024

Els firaires apunten que les vendes de la Candelera han estat similars a l’any passat tot i l’augment de públic

07/02/2024
L’ambient de divendres i el bon temps marquen l’estrena de la Fira de la Candelera

L’ambient de divendres i el bon temps marquen l’estrena de la Fira de la Candelera

02/02/2024
Uns lladres multireincidents tenen un accident després de ser sorpresos per la Guàrdia Urbana

Uns lladres multireincidents tenen un accident després de ser sorpresos per la Guàrdia Urbana

31/01/2024
Consulta el programa complet de la Fira de la Candelera 2024

Consulta el programa complet de la Fira de la Candelera 2024

29/01/2024
Article següent

El 43% dels habitants de Molins de Rei ja ha rebut la primera dosi de la vacuna

Més comentat 1

  1. Retroping: Més d’un centenar de mossos desallotgen un bloc ocupat al barri de les Conserves | Viu Molins de Rei

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana
Esports

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

Samar Elansari
16/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta
Política

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

Samar Elansari
16/06/2025
L’Ajuntament equipara les condicions salarials de les escoles bressol municipals
Societat

L’escola bressol La Traca incorpora 13 places més d’infantil 1 davant l’alta demanda

Samar Elansari
13/06/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?