L’entitat ha inaugurat la nova seu, que és a la planta baixa de l’antic CAP, l’actual Espai Sociosanitari Josep Maria Salas. L’Ajuntament va cedir l’espai a l’entitat fa més d’un any, però fins ara s’hi havien fet obres de millora per adequar l’indret.

La Creu Roja Baix Llobregat Centre ha inaugurat les noves instal·lacions situades a la planta baixa de l’antic CAP, el que actualment es coneix com a Espai Sociosanitari Josep Maria Salas, justament en honor del qui durant molts anys va ser president de l’entitat i que va morir fa cinc estius.
L’Ajuntament va cedir l’espai a la Creu Roja a principis del 2020 amb la intenció que l’entitat s’hi instal·lés durant l’any, però la pandèmia en va complicar l’aterratge i va endarrerir les obres d’adequació que s’hi havien de fer.
Per això, no ha estat fins aquest cap de setmana passat que l’entitat ha pogut inaugurar la nova seu de l’antic CAP. De fet, el canvi d’espai per a la Creu Roja de Molins de Rei és important perquè els permetrà ampliar els serveis que oferien fins ara.
Nou Rebost Solidari i millora en el servei de pernoctació
A la nova seu, el Centre de Distribució d’Aliments que tenia l’entitat s’ha pogut transformar en un Rebost Solidari, en què les persones usuàries poden adquirir productes de primera necessitat a partir d’uns punts estipulats.

També s’ha ampliat el servei de pernoctació d’urgència puntual per a persones usuàries sense llar i ara l’allotjament es garantirà durant quatre nits. A més, s’ha millorat l’actual servei d’higiene personal per a persones sense recursos oferint als usuaris la possibilitat de poder-se dutxar i fer la bugada.
També s’han creat les Unitats d’Emergència Social (UES), un projecte en què setmanalment es fan sortides per la zona del Baix Llobregat Centre per detectar i fer seguiment de les persones sense llar.

Atenció integral a les persones més vulnerables
El president de la Creu Roja a Catalunya, Josep Quitet Torner, ha celebrat que amb la posada en marxa de la nova seu l’entitat enforteixi el seu servei al municipi: “Fem realitat un dels nostres objectius, que és millorar per ser al costat de les persones que més ens necessiten”, ha dit.
La regidora de Serveis Socials, Jessica Revestido, també ha insistit que “el nou model de la Creu Roja té com a objectiu principal oferir una atenció integral a la persona”.

De la seva banda, l’alcalde, Xavi Paz, ha recordat que a l’equipament Josep Maria Salas també acull a les plantes superiors altres usos sociosanitaris com el servei de centre de dia per a persones amb Alzheimer (ALOIS) i pisos tutelats d’ACOSU.
L’Ajuntament ha acordat la cessió de la planta baixa de l’espai a la Creu Roja per un màxim de 20 anys. Actualment, l’enitat compta amb més de 300 voluntaris a la localitat que atenen persones vulnerables.