La mostra MolinsBdeGust servirà cervesa de la multinacional. Els cupaires consideren que tenir-la com a proveïdor únic margina a petites cerveseries.

La CUP critica que el govern municipal contracti en exclusiva a Damm com a proveïdor de cervesa de les activitats municipals com la Mostra Gastronòmica MolinsBdeGust. Segons la formació anticapitalista, l’executiu format pel PSC i Junts per Molins hauria de firmar contractes amb microcerveseries de proximitat en comptes de grans multinacionals “si realment creu en el petit comerç, el producte de qualitat o que cal recolzar i potenciar les PIMES”.
En aquest sentit, els cupaires ho comparen amb la 10à Trobada de Cervesers Artesans a Molins celebrada fa tres setmanes, quan es va treballar amb entitats i persones del municipi. “Mentre que fa dues setmanes el govern parlava de la importància del petit comerç i empresa, també en aquest sector, i van venir a fer-se la foto, quan arriba el moment important tornen a apostar per les multinacionals com Damm“, diuen en un comunicat.
“Afavoreix al monopoli de Damm”
Per altra banda, la CUP considera que obligar els establiments a subministrar només begudes de Damm durant la mostra gastronòmica és una mesura que “clarament afavoreix el monopoli de Damm en el sector de la restauració i limita el consum de productes locals i comarcals com la cervesa artesana, de més qualitat i més respectuosa amb el medi ambient”.
Damm és patrocinador de la Mostra Gastronòmica des de la primera edició i cedeix un antic camió dispensador de cervesa. Pels cupaires donar exclusivitat a Damm per tenir un “element decoratiu” és “un gran error i una mostra de desinterès”. Per això, demanen que es trenquin els contractes d’exclusivitat amb Damm per a tots els esdeveniments municipals com la Festa Major.