Molins en Comú lamenta que l’equip de govern hagi aprovat el projecte executiu unilateralment i qüestionen si és “adequat i viable”. L’oposició presentarà una moció conjunta al ple d’aquest dijous per debatre la qüestió.

Molins en Comú critica la falta de participació de l’oposició al voltant del projecte museogràfic del futur centre d’art i cultura del Renaixement que s’està projectant al Palau de Requesens. Mentre les obres avancen, el grup encapçalat per Gerard Corredera assegura en un comunicat que el govern municipal del PSC i Junts per Molins no ha informat la resta de partits sobre l’acord d’adjudicació del projecte.
“Hauria estat recomanable que abans de l’aprovació del projecte executiu l’equip de govern hagués proposat que el ple de l’Ajuntament aprovés la implantació d’aquest museu del Renaixement”, lamenten.
“Sense tenir clar el pla de viabilitat”
Per altra banda, els comuns asseguren que reben la informació “quan els fets ja s’han consumat” i que el govern deixa a l’oposició “sense marge de reacció per traslladar opinió i debat a la ciutadania”. A més, remarquen que l’executiu local ha aprovat un règim de funcionament del museu “on només els queda determinar l’horari d’obertura i els preus de l’entrada” sense consultar a l’oposició.
Per últim, consideren que “no és presentable” fer pública una licitació del projecte museogràfic “sense tenir clar el pla de viabilitat econòmica i el tipus de servei que oferirà”. “És un projecte massa important i amb una implicació econòmica que afectarà els pròxims mandats i per això creiem que l’opinió de la ciutadania, dels partits que la representen, i de les entitats, hagués estat molt necessària”, conclouen.
El debat seguirà aquest dijous
El debat sobre la participació a l’equipament continuarà a la sessió plenària del mes de gener, programada per aquest dijous. De fet, tots els grups de l’oposició han presentat una moció conjunta per demanar que les decisions importants, com és convertir el futur museu en un servei municipal, passin pel ple.
El regidor de la CUP, Carles Corro, ho ha avançat a Ràdio Molins de Rei on ha argumentat que els preocupa“les formes” del govern local, ja que el projecte executiu s’ha fet en “el més absolut secretisme”.
Aquesta no és la primera vegada que l’oposició qüestiona el projecte per construir un centre d’art i cultura del Renaixement al Palau de Requesens. Ja l’any 2020 van dubtar si, en plena pandèmia, era el moment adequat per iniciar aquest projecte.