La sociovergència amb repartiment de l’alcaldia es podrà dur a terme gràcies al suport d’Iniciativa, que permetrà amb el vot d’un regidor que CiU i PSC puguin investir demà a Xavi Paz amb els 11 regidors que suposen la majoria absoluta. El PP també donarà suport a la sociovergència per ordres directes de la direcció del partit a Catalunya.

Era necessari el vot d’un altre regidor si CiU i PSC volien repartir-se l’alcaldia. Després d’intenses setmanes de negociacions, el PSC ha aconseguit que Iniciativa voti a favor de la investidura de Xavi Paz demà. D’aquesta manera, Paz serà alcalde durant els dos primers anys de la legislatura i Joan Ramon Casals ho serà els dos últims.
L’assemblea d’Iniciativa per Molins de Rei celebrada ahir a la nit va decidir donar el vot d’un dels quatre regidors ecosocialistes per afavorirar la investidura de Xavi Paz. Segons ha explicat Ivan Arcas a Ràdio Molins de Rei, aquest vot favorable es produeix a canvi de “la participació d’Iniciativa per Molins de Rei en l’elaboració del Pla d’Actuació Municipal, el pla de mobilitat i el pla d’habitatge”.
Sense el suport d’un regidor d’Iniciativa, els vots dels socialistes i els convergents només arribaven a 10 i es necessiten 11 vots per tenir la majoria absoluta que donarà l’alcaldia a Paz. Si no fos pel suport que entregaran els ecosocialistes, Joan Ramon Casals seria investit per majoria simple i formaria un govern de només cinc regidors. Aquesta dificultat per aconseguir un suport el dia de la investidura, anuncia que la legislatura serà difícil pel nou govern municipal, que haurà de buscar continuament suports puntuals per poder tirar endavant les seves propostes.
El PP també donarà el vot favorable
Tot i que ha costat aconseguir el suport dels ecosocialistes, el PP ha anunciat contra pronòstic que també donarà suport demà a la investidura de Xavi Paz. Emilio Ramos, que havia considerat el pacte entre CiU i PSC com “un suïcidi polític” ha fet marxa enrere i ha decidit donar suport a la sociovergència. Ho farà per “responsabilitat política i pensant en la governabilitat de Molins de Rei”, ha assegurat aquest matí en declaracions a Ràdio Molins de Rei, on ha reconegut que el seu suport es deu a una ordre directa de la cúpula del Partit Popular a Catalunya.
El repartiment d’àrees i la visualització del pacte entre CiU i PSC es farà aquesta tarda en una roda de premsa prèvia al ple d’investidura que es celebrarà demà a les 12 del migdia a l’Ajuntament de Molins de Rei.
Diuen que ICV no ha regalat aquest vot a canvi de res….
Han demanat que l'Ivan Arcas sigui un dels dos representants de l'Ajuntament a l'Àrea Metropolitana de Barcelona, cobrant 600 euros per assistir a cada plenari d'aquest organisme.
I també han demanat que la sra. Genoveva Català (ICV) sigui la nova gerent de l'Ajuntament de Sant Esteve Sesrovires, on ha guanyat el PSC. La Genoveva, després de la desfeta del tripartit va ser cessada com a directora de l'Agència Catalana de Residus i ara havia tornat a la seva plaça com a funcionaria auxiliar administrativa a l'Ajuntament de Molins de Rei.
Veurem si això s'acaba confirmant però jo no em crec que ICV regali un vot a canvi de negociar alguns plans que hi ha pendents ja que CiU i PSC no son majoria i haurien de negociar igualment.
Historia interminable III , Los mismos perros con distintos collares,…
No Teresa lo collares pueden ser los mismos per los lo perros, NO!!!
teresina , No , no, Ahora , por lo vsito, con eso de la "austeridad" el consorcio CIU+PSC , en el cartipazio, han sacado 3 collares (regidurias) más. Vivir para ver ! ,…
No saps del que parles !
ICV de Molins s'ha acabat. Sortida personal de dos cracks utilitzant els vots de la gent. Que parin de donar lliçons de moral!
Espero que la CUP com a força a la oposició (ERC a curt termini ho te complicat) sigui garantia de transperència. Si ho fa be, encara creixarà més d'aquí a 4 anys.
Totalment d’acord, demà és el dia 1 d’una nova época política a Molins.
No se com definir aquest tripartit, com de dretes o com espanyolista ?
"Oportunista". Serà un "conglomerat" no un equip. Cadascú farà la seva, intentant gestionar tan bé com en sàpiguen (que no vol dir ni mot ni poc, ja veurem) i agafar quota de poder.
Per res és "engrescador" i correm el risc de ser quatre anys més sense projecte de poble.
no creo que tengamos que definirlo, al fin y al cabo Enric son las dos fuerzas mas votadas en el pueblo, pero no creo que los pactos sean diabolicos…….pues para la calidad de un pueblo debemos las personas anteponer la responsabilidad y el buen hacer que las siglas o las ideologias, sino pregunta como han ido las cosas en Areyns de Munt o en Seva……….lo importante es aportar aunque sea desde la oposicion Enric.
http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=84…
http://somnoticia.cat/2011/06/10/la-cup-pacta-amb…
Buenas noches y siempre debe predominar el respeto y el buen hacer hacia la totalidad de un pueblo.
Perfecte; un dels pocs municipis del Baix Llobregat que es resistia a tenir alcalde del PSC (si exceptuem l'oblidable període C.B.) i ara, en plena devallada socialista i per obra i gràcia d'una generosa oferta convergent, un més que sospitós suport d'ICV i surrealista del PP obtindran una alcaldia que poc s'esperaven la nit del 22-M. Cal, però, preguntar-se de què serveix tenir una oposició com la CUP (tercera força política) que irresponsablement ha estat incapaç de forçar una majoria catalanista i d'evitar una alcaldia espanyolista; crec que a hores d'ara, molta gent que va donar-los el vot de bona fè, ja s'ho estan qüestionant. I és que no sempre es pot dir no a tot…
Com volies que la CUP forcés una majoria catalanista si ERC no volia pactar? CiU i CUP només sumen 9 regidors i no arriben a la majoria!
El dia que la CUP pacti a molins per fer una majoría catalanista, oblidant la resta del seu programa e ideari, jo i molts més no tornarem a votarla. La CUP ha fet el que havía de fer, decidit en assemblea.
Aquest Pep, té més informació que jo mateixa. Genoveva Català.
¿ Es Ud. la auténtica? , De ser así , ¿ Puede exponernos cual será su destino político? , Gracias
Viendo por Molins TV la firma del acuerdo de gobierno entre CUI y PSC , he visto ue por parte del PSC ratificaba el acuerdo el Zaragoza , Pregunta : ¿ El Sr. Barrios ya no es presidente del PSC local?
SE BAJARAN LOS SUELDOS ESTOS PROFESIONALES DE LA POLITICA QUE VERGUENZA DE PAIS. SI EL AVI LEVANTARA LA CABEZA EXILIO, PERSECUCION FRANQUISTA ETC ETC PARA VER ESTOS CHANCHUCHOS DEMOCRACIA REAL YA.
Estem tan acostumats a la tenebre i al mal pensar que tot ho veiem com a malaltis.
Cal fer un canvi de mentalitat, no tothom és igual, no tots els servidors públics volen enriquir-se o fer-se veure, si ja ho sé el risc hi es però fem-no confiança a nosaltres mateixos. i projectem sentiments positius que generen energíes de construcció. Avui ha començat una altra etapa, ajudem-la i mirem endavant.
No sortirem de la crisi que no només és econòmica, amb aquests negativisme.
salut!
il.lusionat quitate la venda son los mismos que estavan profesinales de la politica sueldos altos ,amiguismo etc etc pactos a culquier precio esto no es serio la cuestion es salir en la foto. hace falta gente joven sin que este contaminada.
Al leerte no generas más que negatividad, si todo es igual, si no vale la pena y no han confianza,¿ qué queda?
¿¿¿Dónde están los jóvenes??? Si no quieren responsabilidades!!! creo que precisamente yo no llevo la venda, lo que creo es que hay personas que quizás quieran aportar servicio público y que hay que dar margen para criticarles, o ya ni siquiera damos ese margen… PIENSALO predicador
Els joves sort que no s’han deixat enganyar per aquesta gent del PSC i CiU, que han estat capaços de fer pactes extranys amb PP i ICV.
Tinc 61 anys i feia més de 15 anys que no votava i ara he votat al CUP i estic orgullós que no hagin entrat a un pacte tan podrit com aquest. No soc ni independentista ni comparteixo alguna de les propostes de la CUP però m’han demostrat que son nois coherents. La resta m’han decebut moltes vegades.
Totalment d'acord. De moment estàn fent les coses molt bé. Jo tampoc sóc independentista, però tampoc em molesta la opció. En la resta de les proposta hi estic molt d'acord i més havent-hi la opció de discutir-ho en assemblea oberta. No entendría un pacte amb un partit tradicional si no fos com una baixada de pantalons.
il.lusionat los jovenes estan en la plaza cataluña en la cup en el paro cobrando sueldos de miseria etc.
DIA 19-06 11 MANIFESTACION EN LA PLAZA CATALUYA DE BARCELONA A LAS 17:00 DEMOCRACIA REAL YA.