• FES-TE SOCI ARA
Dimecres, 18 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Les protestes contra el tancament del CAP escalfen motors per la gran manifestació del 5 de setembre

Jordi Julià Serra
31/08/2011
a General, Política, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

175 persones es van manifestar una setmana més contra el tancament d’urgències a l’ambulatori de Molins de Rei. La comissió contra el tancament del CAP de Castellbisbal va aportar la seva experiència a una assemblea orientada a organitzar la “gran manifestació” de dilluns vinent.

Dilluns passat va ser l'últim en què la manifestació transcórrer al llarg del C. Verdaguer // Jordi Julià

Per cinquena setmana consecutiva, els ciutadans de Molins de Rei van protestar contra el tancament del CAP La Granja. El nombre d’assistents d’aquest dilluns -unes 175 persones- ha pujat tímidament respecte les últimes concentracions, que van aplegar unes 130 persones. Res semblant a la primera manifestació de l’1 d’agost, en què mig miler de persones van alçar la seva veu contra la primera retallada del govern de CiU a la Generalitat que afecta directament a Molins de Rei. Ara es pretén superar aquesta xifra, i aconseguir tenir una mínima visibilitat als despatxos de l’Institut Català de la Salut (ICS), amb una manifestació que es pretén que sigui massiva i que s’ha convocat pel proper dilluns 5 de setembre a les 20h davant l’Ajuntament.

Prenent nota de Castellbisbal

La comissió de Castellbisbal va aportar la seva experiència // Jordi Julià

La principal novetat de la manifestació d’aquest dilluns va ser l’aportació de la seva experiència d’una integrant de la comissió contra el tancament d’urgències del CAP de Castellbisbal: “No és una cosa d’un dia ni de dos, es fa molt pesat, la gent té ganes de tirar la tovallola, arriba un moment que diu “per què hi hem d’anar, si no aconseguim res?”, doncs s’aconsegueix!”. La perseverança de la plataforma de Castellbisbal ha aconseguit, després d’un mes ocupant-ne el CAP, que les urgències s’allarguin entre les 20h i les 0h, justament l’hora en què tancava l’ambulatori de Molins de Rei abans de la retallada. A més, els dissabtes hi haurà urgències de 9 a 17h, i els diumenges de 9 a 14h. A part de tot això, fora de l’horari d’urgències també tindran un metge localitzable en tot moment. Aquesta és una alternativa similar a la que es va donar fa un any a Molins de Rei, quan el servei d’urgències 24 hores del CAP Molins de Rei va passar a tancar de 12 de la nit a 8 del matí i el servei d’atenció telefònica d’urgències -les ambulàncies del 061- van guanyar pes. En canvi, el telefon d’atenció mèdica és l’última opció que s’ha donat aquesta vegada, prioritzant l’assistència en altres centres. Des de Castellbisbal explicaven que estan en contacte amb el 061, i que la situació d’aquest servei és molt complicada actualment: “No us enganyeu, el 061 no se’n salva, estan retallant en ambulàncies igual que tothom, no podran cobrir aquestes urgències”.

La portaveu de la plataforma contra el tancament d’urgències a Castellbisbal va detallar totes les seves actuacions: han fet samarretes, cartells pels cotxes , manifestacions, ocupacions de l’ambulatori, un bloc, una pàgina al Facebook i unes pancartes casolanes que es feia cadascú i es penjava al seu balcó. A Molins de Rei no es veu ara per ara ni cartells als cotxes, ni samarretes, ni ocupacions de l’ambulatori (tret de la momentània del primer dia, donat que des de llavors l’ambulatori tanca abans). Sí que hi ha manifestacions setmanals, bloc i pàgina al Facebook, i a partir d’aquesta setmana es començaran a veure pel carrer xapes amb el lema “Molins contra les retallades”, que es van poder adquirir a la manifestació d’aquest dilluns. Pel que fa a les pancartes, la polèmica està servida.

“Una pèrdua d’un temps molt valuós” discutint sobre un logotip

Logotip de Molins contra les retallades

Fa dues setmanes la comissió de Molins contra les retallades (la comissió ciutadana que ha aparegut arran de les protestes) va explicar a l’assemblea que es va fer en aquella manifestació la bona predisposició de l’Ajuntament en el tema. Havia accedit a penjar una pancarta al balcó de l’Ajuntament, una pancarta que tingués el logotip de l’Ajuntament, però els membres de la comissió van creure que posar-lo significava atribuir-li uns mèrits aliens al consistori (van dir que “tot ha estat un moviment que ha sortit del poble”) i van demanar l’opinió als manifestants del dia 16. La majoria d’assistents van optar per no incloure el logotip.

El que semblava que era un punt de l’assemblea de pur tràmit, ha acabat sent el principal punt de discòrdia entre l’Ajuntament i els indignats contra les retallades. Ara el consistori ha passat a exigir-ho com a condició per penjar la pancarta en aquest simbòlic punt, tot i que està oberta a que en comptes de ser el logotip complet de l’ajuntament sigui tan sols l’escut. Aquesta proposta tampoc va fer gaire el pes a la comissió, que va sotmetre la proposta a votació a l’assemblea d’aquest dilluns amb una clara majoria que només vol el logotip de Molins contra les retallades. En el cas que no s’arribés a cap acord, es penjaran pancartes igualment en altres punts estratègics de la vila.

Davant d’aquesta discussió ja van avisar els organitzadors de les protestes a Castellbisbal que cal cuidar moltíssim les relacions amb el govern municipal perquè “és l’únic mitjà per poder parlar amb la Generalitat, perquè des del Departament de Salut no parlaran amb la comissió, només parlaran amb l’Ajuntament. Nosaltres totes les converses les hem tingut amb l’ajuntament”. També van advertir que “amb aquesta discussió esteu perdent un temps molt valuós” que segons elles podríem aprofitar per fer cadascú la seva pròpia pancarta, a mà, per fer visible la indignació a tot el poble. “Escriviu-hi el que vulgueu, és igual, però sobretot feu-ho, pengeu-la als balcons, que així ho fareu visible a molta gent que potser no ho sap”.

Cartells i recorregut nou per dilluns vinent

Es van repartir cartells per difondre al màxim la manifestació de dilluns que ve // Jordi Julià

Per fer visible la “gran manifestació” del proper dilluns contra les retallades, es va repartir la feina i cada assistent a l’assemblea va poder emportar-se cartells per penjar als carrers de la vila. Dijous, a més, la comissió penjarà uns cartells més grans, per assegurar-se així que seguiran visibles fins dilluns 5 de setembre. A tot això se li ha de sumar les xapes que la comissió va vendre als assistents, que contribuiran a difondre el missatge i ajudaran a sufragar les despeses de la comissió. La pròpia comissió va aconsellar als assistents de dilluns passat que es facin els seus propis cartells, amb els seus propis lemes.

També per fer-se més visibles, modificaran el recorregut. Fins ara, les manifestacions anaven de la plaça de l’Ajuntament al CAP La Granja pel camí més curt, passant pel carrer de Jacint Verdaguer i el carrer del Bruc. Dilluns la manifestació farà una volta pel centre vila passant pel carrer Major, la plaça de la Creu, el carrer de Rafael Casanovas, el carrer del Molí, el passeig del Terraplè i el carrer de les Sínies.

Els dos recorreguts en un mapa // Mapa: OpenStreetMap Elaboració: Jordi Julià

La setmana passada, després de l’únic moment de tensió viscut a les protestes, els treballadors del CAP i els manifestants van arribar a una conclusió: “Estem tots en el mateix vaixell”. Es tornaran a trobar, aquest cop de manera formal, ja que a l’espera de la reunió amb el departament de Salut, hi haurà una trobada entre els representants de la comissió de manifestants, la direcció del CAP La Granja i el cap de l’àrea de què depèn l’ambulatori. Els veïns participants a les protestes van valorar-ho molt positivament.

Només queda el PP

Cinc setmanes després de l’inici de les mobilitzacions, un regidor d’Esquerres per Molins de Rei va assistir a la manifestació. Va ser Jordi Romeu, número 2 de la coalició qui es va deixar veure per primer cop, mostrant el suport del seu partit a les manifestacions, un suport que no s’ha fet visible durant tot el mes d’agost.

Amb això només queda una força política amb representació a l’Ajuntament per anar a alguna manifestació i així donar suport a les protestes: el Partit Popular. La resta de partits van deixar-se veure una setmana més i el govern municipal va estar representat, entre altres regidors, per la responsable de Sanitat, Anna Cantudo. Qui no ha tornat a aparèixer per les manifestacions ha estat CiU, que van donar la cara la primera setmana amb el seu líder, Joan Ramon Casals, però s’ha esborrat posteriorment de les protestes contra l’atac a l’estat del benestar que està fent el seu partit des del Palau de la Generalitat.

Relacionats

Etiquetes: AjuntamentambulatoriAnna CantudoCAPCAP La GranjaCastellbisbalICSJordi RomeumanifestacióMolins contra les retalladespancartesprotestesretalladesxapes
EnviarCompartirTuitCompartir
Unanimitat política local contra el tancament del CAP els caps de setmana d’estiu

Salut retarda un cap de setmana el tancament estiuenc del CAP

08/07/2024
Butlletí | Motius per indignar-se

Butlletí | Motius per indignar-se

21/06/2024
Clam d’alcaldes del Baix Llobregat contra els tancaments de centres d’atenció primària

Clam d’alcaldes del Baix Llobregat contra els tancaments de centres d’atenció primària

21/06/2024
Clam d’alcaldes del Baix Llobregat contra els tancaments de centres d’atenció primària

​​La Generalitat justifica el tancament del CAP els caps de setmana d’estiu pel “volum d’activitat”

20/06/2024
Unanimitat política local contra el tancament del CAP els caps de setmana d’estiu

Unanimitat política local contra el tancament del CAP els caps de setmana d’estiu

20/06/2024
Molins de Rei aplaudeix els sanitaris durant la crisi del coronavirus

El centre d’atenció primària tancarà els caps de setmana durant l’estiu

19/06/2024
Article següent

Tres detinguts per dos robatoris a les deixalleries de Collbató i Olesa

Més comentat 5

  1. ACION DIRECTA says:
    14 anys enrere

    BASTA DE REUNIONES PASEMOS A EFECTUAR ACCIONES MAS CONTUNDENTES CONTRA ESTOS POLITICOS NEFASTOS Y COMPRADOS POR EL SISTEMA, QUE VIENEN HACER EN LA MANIFESTACION EL PARIPE SI SON SUS DIRIGENTES LOS QUE RECORTAN AL PUEBLO Y ELLOS A VIVIR DEL CUENTO.

    Respon
    • charly says:
      14 anys enrere

      que quan on com?

      Respon
  2. el predicador says:
    14 anys enrere

    ante la falta de sangre en los hospitales propongo como protesta ante los recortes en la sanidad publica hacer una donacion cojunta de sangre en señal de protesta es lo unico que al final nos van a dejar estos politicos inconpetentes.

    Respon
  3. la mosca cojonera says:
    14 anys enrere

    la respuesta de c.d.c mandar a los mossos a desalojar los cap de la comarca del valles sr. puig sobre todo dialogo,por cierto si alguno a recibido un golpe de los de siempre en el desalojo el cap de molins esta abierto de 8 a 21 horas.

    Respon
  4. Marc says:
    13 anys enrere

    Això és un caos que si una emisora per una cosa i l'altre per a consultes. Això es fer la feina a mitjes. Quines ganes de carregar de material innecessari als agents i complicar les coses.
    El que tindrien que fer és fer ús del sistema rescat exclusivament per treballar i establir-se els seus codis de comunicació.
    Això si que seria una coordinació i l'integració dels cossos al sistema de policia de Catalunya i seria l'inici del nou sistema de seguretat pública de Catalunya.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Les escoles bressol treballen per obrir amb garanties però amb menys demanda
Societat

Les AFAs de les escoles bressol veuen inviable l’obertura de nous espais

Samar Elansari
17/06/2025
L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana
Esports

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

Samar Elansari
16/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta
Política

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

Samar Elansari
16/06/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?