El cicle Històries de Molins de Rei va recordar a l’Ateneu Mulei el comerç de la vila a mitjans del segle XX. Una exhibició d’imatges i fotografies va ser el punt de partida per compartir anècdotes, curiositats i maneres de fer dels comerços del passat entre diverses generacions de botiguers.

El passat dissabte 19 de novembre es va celebrar a l’Ateneu Mulei la tercera edició del cicle Històries de Molins de Rei. En aquesta ocasió es va parlar del comerç a mitjans del segle XX amb una projecció d’imatges d’antics comerços de la vila. Les fotografies van ser cedides per Josep Raventós i Cartró.
Després de veure les imatges, es va fer una posada en comú oberta a tots els assistents a partir d’una taula rodona amb molinencs de diferents generacions. Entre ells, botiguers i interessats per la història de la vila van compartir anècdotes, curiositats i maneres de fer de l’època. D’aquesta manera es va anar més enllà de la xerrada convencional i es va convertir en una conversa distesa entre els assistents gràcies a la participació activa del públic que va anar a l’acte.
Entre les coses que es van explicar van aparèixer detalls com el que costava una butlleta de loteria quan va tocar a Molins de Rei: 5,10 pessetes. En aquells temps també es va explicar que hi havia una beguda anomenada “Nèctar del Llobregat” i que era semblant a la Coca Cola.
Des de l’Ateneu Mulei destaquen especialment com l’activitat va ser intergeneracional, “per tal de transmetre vivències passades a la resta de gent més jove i arribar a conèixer, a través de la memòria, aspectes curiosos de Molins de Rei”. El cicle Històries de Molins de Rei es va celebrar per primer cop al voltant de la història del Pont de les Quinze Arcades i posteriorment sobre l’evolució urbanística de la vila. La bona acollida de la tercera sessió, sobre el comerç, anima als organitzadors a fer més trobades com aquesta.