El molinenc perd 5:35 respecte Mitsuhashi a la vuitena etapa del Dakar. Foj ho té complicat per guanyar la categoria de cotxes de sèrie però té gairebé assegurat el podi.
Juan López va fundar la ciutat d’Antofagasta, indret on ha acabat la vuitena etapa del Dakar, a mitjans del segle XVIII. La trajectòria vital del “Chango” López va ser exactament la mateixa que la dels pilots en l’etapa del rally més dur del món, va néixer a Copiapó i va morir a la ciutat que va fundar.

Si bé el “Chango” López va veure com la ciutat d’Antofagasta es va convertir en una de les ciutats més importants de Xile a partir del creixement d’una petita mineria que va crear fent d’aquesta manera un dels seus somnis realitat, sembla que el somni d’aconseguir la victòria a la categoria de cotxes de sèrie del molinenc Xavi Foj haurà d’esperar a una altre edició del Dakar.
El pilot de l’equip Toyota Prisma MPA ha tornat a perdre temps amb el líder de l’anomenada T2, el japonès Mitsuhashi, i la diferencia que els separa ja és de 28 minuts i 36 segons. Una diferència que només es pot igualar si Mitsuhashi comet una errada greu o pateix problemes mecànics. De moment però el japonès es mostra intractable i segueix sumant victòries d’etapa a la categoria de cotxes de sèrie. És molt complicat fer un Dakar sense patir cap mal dia però el nivell del japonès fa pensar que no hi ha res impossible.
La notícia positiva per Xavi Foj és que segueix superant etapes, la novena de transició amb 556 kilòmetres d’extensió i trams que han superat els 4.300 metres d’alçada, i que l’estat del seu Toyota Land Cruiser 150 és força bo. “El Land Cruiser està perfecte. El cotxe està demostrant un magnífic rendiment fins els moment” deia Foj al arribar a Antofagasta. La parella Foj-Cervantes encara la segona meitat del Dakar amb un peu i mig en el podi final. Queda per veure si Mitsuhashi mostra alguna debilitat o no en el que queda de rally.