L’artista multidisciplinar Gemma Jiménez és una de les sel·leccionades per participar al Display Tarragona d’enguany. L’obra d’aquesta molinenca i de Gemma Valls es podrà veure als carrers de Tarragona des del 14 de maig fins el 18 de juny.

Les Gemmes (Gemma Jiménez i Gemma Valls) són les artistes que exposaran al Display Tarragona, un projecte d’intervenció a l’espai públic que, de manera efímera, està orientat vers l’activació i difusió dels actius emergents del món de les arts visuals del Camp de Tarragona, i que compta amb la participació d’artistes d’altres ciutats i països.
Display és un cicle de propostes representatives dels llenguatges emergents de la cultura urbana i l’art contemporani, ubicades en un circuit de cinc plafons instal·lats als carrers de Tarragona. Amb aquesta nova edició es vol donar continuïtat a una activitat amb sis anys de trajectòria en el marc artístic i cultural de Tarragona, amb la finalitat d’apropar l’art dels creadors emergents al públic en general. Display acull propostes originals i produïdes ex processo que, sobre suport bidimensional, s’adeqüin al format dels plafons instal·lats com a marc d’actuació. Tenint com a teló de fonts el concepte d’art al carrer, la Mostra engloba diversos llenguatges creatius com la fotografia, la pintura o el grafit amb una programació atractiva, diversa i dirigida al públic en general.
La proposta de les Gemmes ha estat la sel·lecionada enguany. La molinenca Gemma Jiménez fa uns mesos es va traslladar a Tarragona per a viure i desplegar el seu art després de créixer i viure durant molts anys al barri del Canal. De petita va estudiar a l’escola de Música, de jove va estudiar Periodisme i teatre i després s’apropà al món de les arts plàstiques i del disseny gràfic. Fa un any que ha finalitzat el grau superior d’il·lustració a l’escola Massana de Barcelona.
Una artista molt activa
Gemma Jiménez ja ha escampat part de la seva obra la nostra vila. Al Cercle Artistic de Molins de Rei ha fet un parell d’exposicions, d’art tèxtil fa uns anys i d’il·lustració en l’última mostra conjunta d’artistes del Cercle. També ha fet un parell de concerts amb el seu projecte musical “Screaming Fly“. A més, l’any passat va participar en la mostra de curts Kurtinstant i va dissenyar la imatge gràfica i el cartell de l’esdeveniment.
L’artista molinenca destaca per les seves inquietuds i una sensibilitat pròpies que està disposada a utilitzar qualsevol mitjà artístic per a connectar la seva manera de percebre el món amb la resta. Fent servir la seva veu, les seves mans, el seu cos, la seva ment, la seva observació crítica i subjectiva, la seva sensibilitat, els seus referents, les seves paraules i els seus crits. Producciones Insensatas es la seva base de operacions i sota aquesta rubrica crea, escriu, dibuixa, pinta, llegeix, narra, dirigeix, fa animacions, canta, balla i composa. Ara està dirigint un spot a Altafulla, i de gira amb el seu projecte de micropoesia “Mucho Ruido y Pocas Luces”.