El curs impartit per la Fundació Pere Tarrés per formar joves com a monitors i monitores de lleure compta amb 24 alumnes. La formació es realitza durant els caps de setmana al poliesportiu municipal. Els inscrits són de Molins de Rei i municipis propers.
Les classes del curs de monitors de lleure ja han començat. El passat dissabte 26 de gener es va donar la primera sessió a la sala d’actes del Poliesportiu Municipal davant 24 joves que busquen obtenir el diploma oficial de monitor d’activitats de lleure infantil i juvenil de la Generalitat de Catalunya.
La majoria de l’alumnat -18 joves- són de Molins de Rei però també s’han inscrit 6 alumnes d’altres municipis del Baix Llobregat com Cornellà, Pallejà, El Papiol, Sant Feliu de Llobregat i Esparreguera. Fins ara, els molinencs que volien aconseguir aquesta titulació eren ells els que s’havien de desplaçar a altres ciutats per poder realitzar la formació.
El curs es realitzara en sessions formatives els dissabtes tant al matí com a la tarda i els diumenges al matí, en una modalitat intensiva durant set caps de setmana que es finalitzarà el 23 de març. La formació és impartida per la Fundació Pere Tarrés i cada un dels alumnes ha pagat 185 euros d’inscripció.
Horari coincident amb els esplais
L’horari en el que s’ha organitzat el curs impedeix que els joves que formen part dels esplais i caus del municipi no puguin accedir a la formació ja que, normalment, les seves activitats les duen a terme els dissabtes a la tarda. Aquest fet ha provocat el malestar entre alguns dels joves monitors de Molins de Rei.