• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 17 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

PSC i ERC lamenten no haver estat convidats a l'acte del Procés Constituent

Jose Polo
16/05/2013
a General, Política, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

El PSC titlla  de “poc plural” a Dempeus Molins, entitat organitzadora de la presentació del Procés Constituent a Molins de Rei. ERC mostra el seu suport al moviment però lamenta no haver estat convidada a la taula presidida per Teresa Forcades i on hi havia ICV, EUiA i la CUP.

A Forcades l'acompanyaven representants de partits polítics i moviments socials // Adrià Casaín
A Forcades l’acompanyaven representants de partits polítics i moviments socials // Adrià Casaín

La visita de la monja benedictina Teresa Forcades, més enllà d’haver aplegat a prop de 400 persones, no ha deixat indiferent a ningú. En dos comunicats enviats gairebé simultàniament a la premsa, el PSC i ERC han lamentat no ser convidats a participar en la presentació de l’anomenat Procés Constituent.
El PSC acusa a l’entitat organitzadora, Dempeus Molins, de “manca de pluralitat” pel fet de no convidar-los. Segons el primer secretari de l’agrupació socialista, Miguel Zaragoza, “la decisió de fer parlar representants de diferents partits polítics discriminant d’altres ha tret credibilitat a la convocatòria i qüestiona els objectius del propi col·lectiu que públicament s’havia manifestat neutral”. A l’acte van ser convidats i van compartir taula amb Forcades ICV, EUiA, la CUP, Revolta Global i l’Assemblea d’Aturats de Sant Vicenç. Els socialistes esperen que Dempeus “recuperi la voluntat de suma” manifestada en la declaració fundacional de l’entitat i es contribueixi a “generar un espai de debat plural i enriquidor”.
Per la seva banda, Esquerra Republicana de Catalunya ha manifestat mitjançant un altre comunicat que si “ERC no va acompanyar Teresa Forcades a la taula com a formació política d’esquerres va ser perquè els organitzadors no ens van convidar”. El comunicat, signat per ERC Molins de Rei i no per la coalició que els representa a l’ajuntament (Esquerres per Molins de Rei), explica que l’agrupació local dóna “suport al moviment i a les propostes realitzades per la monja benedictina Teresa Forcades” però defensa que tant aquest moviment com d’altres moviments socials iniciats recentment “cerquen la implicació individual dels molinencs, fugint del risc de polititzar els moviments socials que amb tanta empenta estan sorgint”. En aquest sentit, des d’Esquerra encoratgen als ciutadans a ajudar a vertebrar un canvi social per assolir una societat més justa i igualitària “amb la participació activa i compromesa de tothom”.
Segons ha pogut saber Viu Molins de Rei, Dempeus Molins! té la intenció de fer un comunicat de resposta a aquestes reaccions durant les properes hores.

Relacionats

Etiquetes: Dempeus MolinsERCERC Molins de ReiMiguel ZaragozaProcés ConstituentPSCPSC Molins de ReiTeresa Forcades
EnviarCompartirTuitCompartir
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

16/06/2025
ERC denuncia la “deixadesa de l’espai públic” i reclama al govern municipal una actuació immediata

ERC denuncia la “deixadesa de l’espai públic” i reclama al govern municipal una actuació immediata

29/05/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L’oposició insta el govern sociocomú a intensificar la recerca de finançament públic per la residència

16/05/2025
August Tarragó renuncia a l’acta de regidor

August Tarragó és nomenat assessor tècnic del grup municipal d’ERC

05/05/2025
ERC commemora la proclamació de la República al racó de Lluís Companys

ERC commemora la proclamació de la República al racó de Lluís Companys

15/04/2025
Marta Espona (ERC): “S’han d’implantar el màxim d’iniciatives que no siguin solament la construcció”

Què fem pel català des de l’àmbit local?

03/04/2025
Article següent
Els nens van posar a prova la confiança amb proves com aquesta // Iris Miquel

Els joves de Molins de Rei es mouen per l’esport

Més comentat 17

  1. Constituent says:
    12 anys enrere

    Crec que si no els van convidar, fou per el seu recolzament als governs de CiU a Molins de Rei i a Catalunya. Per cert, us heu deixat a la gent de revolta!

    Respon
  2. Teresa says:
    12 anys enrere

    Eso de no haber sido invitados son escusas de mal pagador, Parece que las intenciones del Sr. Paz (PSC) no coinciden con las del Sr. Zaragoza (PSC) ya que según manifestaciones en RMdR el lunes dia 13 , indicó de forma clara e inequívoca su interés en asistir al acto de la Asamblea Costituen, pero que sus obligaciones como regidor de esports se lo impidieron. Digamos más bien, de que si no asistieron políticos del PSC ni los de CIU, que bien que estaban, temprano y por duplicado en lo de las sardanas, fue más bien, para evitar los “pitidos” de las gentes, por la falta de sillas y sombrilla, ya que
    premeditadamente el fracaso de la asamblea estaba ya acordado entre CIU y PSC , a pesar de las escusas y lágrimas de cocodrilo, dadas el miércoles, por el JR Casals, también en RMdR, de que eso de las sillas, no habia sido un error
    del gobierno municipal, sino que habia sido un error de los servicios técnicos.
    ¿Es imposible en las mentes pensantes de unos y de otros, en la posibilidad de que un mozo municipal con la furgoneta municipa podría
    trasportar las sillas el sabado para al asamblea y recojerlas para el día siguiente para la paella del domingo en la AA/VV El Canal ? , ¿Tan dificil es todo eso ? , ¿Será quizás eso que CIU anuncia en el Balcó de la Vila, llenandose la
    boca de “una nova manera de traballar per Molins de Rei, una nova manera de fer vila “? , Tal como bien dicen los de la CUP “Crea problemas en lloc de buscar solucions” .

    Respon
  3. Alejandro says:
    12 anys enrere

    Yo no quiero ser mal pensado..pero es que es extraño que justo después de la polémica de las sillas ahora los del PSC van y sacan un comunicado lamentando no ser invitados…Campaña de criminalización hacia Dempeus Molins? Se niegan sillas por que no han sido invitados al acto? Por qué tantos ataques hacia Dempeus Molins! que ni siquiera firmó los carteles de Teresa forcades para no casarse con ningún partido?
    ¿No será que se han enfadado como niños por no ser invitados, niegan sillas y luego sacan comunicados en un intento de hacer sangre de Dempeus?
    Extraño, muy extraño. Yo no quiero decir nada, pero quién ha comenzado todo este fregao han sido ellxs mismxs..como bien sabréis Teresa y Arcadi no han dicho nada sobre el PSC para que pudiese entrar en el procés a nivel de partido..sus militantes a nivel personal sí.
    Que cada cual saque sus conclusiones. Yo como miembro de Dempeus simplemente ALUCINO.

    Respon
  4. Marc says:
    12 anys enrere

    Hahahah, no fotis que els del PSC i ERC volen fer veure que són anti-capitalistes? Estan d’acord amb la nacionalització de la banca, l’expropiació de cases als bancs i tota la resta que defensen l’Arcadi i la Forcades? Perquè allò de la reforma laboral del PSOE de fa 3 anys (la pijtor des de la transició), era una broma? Perquè això que fa ERC d’aprovar els presupostos amb CiU amb unes retallades monumentals és revolucionari, no? És que no veuen que la gent els està passat per sobre a aquests partits aigualits?
    Sincerament, jo crec que van fer be no convidar-vos. Ara mateix tant PSC com ERC (i jo diria també ICV) són partits d’ordre i per tant són part del problema. És part de la classe política enquistada al poder que l’únic que busca és vots, fer-se fotos fent xerrades i que els convidin a actes, sopars i festes. Doncs si voleu que us convidin, curreu al carrer, sigueu valents i defenseu la classe treballadora, que ara mateix vol dir oposar-se a aquest sistema econòmic i poític injust. Volem fets i no tanta xerrameca. I si no, aneu-vos acostumant a que quan el poble organitzi alguna cosa, us deixarà fora. O, encara millor, us vindrà a buscar per passar comptes.

    Respon
  5. Carles Ros via Facebook says:
    12 anys enrere

    sisi, però cap del psc va anar a l’acte. deu ser perquè no els interessa, i només volien anar-hi per guanyar vots i aparentar el que no son, com han fet sempre. Moltes felicitats a Dempeus Molins per la tasca que està fent, que aquests atacs no els facin minvar en el seu compromís

    Respon
  6. Dolors Candela via Facebook says:
    12 anys enrere

    Renoi, però no era un acte públic i obert a tothom? Doncs que hi haguessin anat. Que jo sàpigue no se li va impedir l’estada a ningú. Quins ploremiques!!! La culpa és sempre de l’altre…

    Respon
  7. Lucas says:
    12 anys enrere

    Dempeus Molins ja ha fet la seva valoració dels comunicats: https://www.facebook.com/DempeusMolins/posts/603561756329199
    Parlem clar. No els vam convidar perquè no estan inclosos dins del Procés Constituent. Algú s’esperava que hi fossin? Jo no
    Aquí el que passa es que tenen por de perdre vots i no crec que calgui ser un analista experimentat per veure-ho.
    Començo a estar una mica cansat d’aquest joc de intentar passar-nos el mort a nosaltres. A l’ajuntament de Molins pacten pressupostos amb CIU i PP… ara diuen que volen entrar en un Procés rupturista d’esquerres. I el mateix per ERC que a la generalitat està aguantant el govern de CIU.
    Jo ja he comentat (tot i que a la entrevista a Ràdio Molins no ha sortit aquest fragment) que no es pot jugar a dues bandes per quedar sempre bé.
    El PSC lamenta la manca de pluralitat política… però mobilitzen mitjans locals com la guarda urbana per arrencar els cartells que no li agraden, multen a 16 activistes socials en un mes a MdR, sancionen als que no es sotmeten a la disciplina de vot del partit… però de això no fan comunicats. Ara resultarà que el major problema que tenen és Dempeus.
    Jo personalment ja dic ara que hem nego a presentar un acte on a la taula hi hagi persones que multen a col·lectius socials de forma tant indiscriminada. Nosaltres intentem portar gent que siguin un referent ètic, polític i social. Per tant, no hi té cabuda segons qui.
    En resum. Ni PSC ni ERC estan en el Procés Constituent i per tant no van ser convidats. Ara bé, tal i com hem va dir el Xavi Paz, ell no ve als actes perquè espera la nostra invitació personal… doncs que esperi sentat

    Respon
    • Teresa says:
      12 anys enrere

      Lucas : Creo que Dempeus Molins , y la propia monja , para este viaje, deberian seleccionar mejor a los amigos de compañia, No sé en qué debe consistir una invitación , en si és una notificación del acto o en si ésta dá derecho de pernada a estar presente en la mesa. Dicen que “del cerdo se aprovecha todo, incluso los anadáres” , el Sr. de la CUP en la mesa, dejo claro en su locución de que si estaba era a titulo personal , en cambio no fué así con la Sra. Merçe Ferrer (ICV) , ni con la mesa de IxMdR para eso de la renta mínima, para mi gusto, demasiado próxima a la de la de firmas del manifiesto y que algunas gentes confundian.
      Durante más de 8 años , la ciudadanía de MdR hemos sufrido en nuestras propias carnes la original forma de gobierno municipal de IxMdR, sus coaliciones con CIU, ERC y EN , y sus inventos como la RMdR, Molins Bus sempre buit, Molins Energia, panels solars, baldosas piano, aumentos indiscriminados del IBI, aumentos caprichosos de sus sueldos políticos, personal de confianza, adjudicaciones a dedo, salidas a destiempo, etc. etc, y hacen que no sean unos angelitos, tampoco. ¿Lobos con piel de cordero ? , Según declaraciones del Sr. Arcas (ICV) el jueves dia 16 en RMdR , para el día 25 , ya se estan frotando las manos.

      Respon
      • Lucas says:
        12 anys enrere

        Emtiendo tu preocupación. Creo que el proceso constituyente tiene que aportar una nueva forma de hacer política y de control social de los cargos electos.
        Será complicado, pero cuanta más gente se involucre, menos posibilidades hay de que pasen cosas así

  8. Irene Esparza Brull via Facebook says:
    12 anys enrere

    Comunicat de DempeusMolins en resposta al PSC i a ERC: http://dempeusmolins.wordpress.com/2013/05/16/sobre-el-malestar-que-han-expressat-erc-i-el-psc-per-no-haver-sigut-convidats-a-lacte-sobre-la-presentacio-del-proces-constituent/

    Respon
  9. DempeusMolins says:
    12 anys enrere

    Comunicat de DempeusMolins en resposta a la nota de premsa del PSC i ERC:
    http://dempeusmolins.wordpress.com/2013/05/16/sobre-el-malestar-que-han-expressat-erc-i-el-psc-per-no-haver-sigut-convidats-a-lacte-sobre-la-presentacio-del-proces-constituent/

    Respon
  10. Ferran PimPam via Facebook says:
    12 anys enrere

    Que extrany… no recordo haber passat cap control d’accés ni portar cap targeta d’invitació al coll… Potser em vaig colar i no em vaig adonar….

    Respon
  11. Ferran PimPam via Facebook says:
    12 anys enrere

    Tampoc vaig trobar bé que partits polítics fessin la seva xerrada abans de la Tresa…. Si volen estar presents, que hi siguin, però com a oïents!!

    Respon
  12. Enric Piera via Facebook says:
    12 anys enrere

    El motiu és clar. A un acte de radicalitat democràtica poden anar partits com ERC i PSC..?.

    Respon
  13. Joan Güell says:
    12 anys enrere

    Quina vergonya! Que sectaris! Quina manera de començar un procés constituent! Es pensen que tenen la veritat absoluta! Que els bombín!

    Respon
    • Lucas says:
      12 anys enrere

      ERC i PSC no tenen cabuda en un procés de ruptura. Ni l’han plantejat mai ni se’l pensen plantejar.
      No veuràs cap comunicat al respecte. El que estan enfadats per no sortir a la foto. Però a aquests actes no s’hi ve a fer-se fotos.

      Respon
  14. Fèlix says:
    12 anys enrere

    A mi tampoc em van enviar cap invitació. La invitació eren els cartells penjats per la vila. Si hi volíen anar que ho haguèssin fet. I punt.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana
Esports

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

Samar Elansari
16/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta
Política

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

Samar Elansari
16/06/2025
L’Ajuntament equipara les condicions salarials de les escoles bressol municipals
Societat

L’escola bressol La Traca incorpora 13 places més d’infantil 1 davant l’alta demanda

Samar Elansari
13/06/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?