La xarxa de programació musical ContraBaix celebra els seus 10 anys d’existència amb un concert a la Traska Truska de Molins de Rei. El gadità Chano Domínguez és l’escollit per a l’ocasió davant una sala plena.
La xarxa de programació musical ContraBaix ha fet 10 anys de música a Molins de Rei i, per celebrar-ho, va portar el passat diumenge 15 al pianista de Cádiz Chano Domínguez, un dels primers autors en tocar al municipi a través d’aquesta iniciativa musical ja fa una dècada.
L’ocasió era especial i es va penjar el cartell de “entrades exhaurides” dies abans de l’actuació. El pianista andalús va aconseguir captar l’atenció del públic que omplia la sala des del primer moment. Hi havia un ambient de concentració i gaudi i no es podia escoltar ni una mosca més enllà de la música i el soroll d’alguna copa de vi. Fins i tot, alguns preferien tancar els ulls per deixar-se emportar fent volar la imaginació al compàs de Domínguez. En tot cas, al final de cada peça, els aplaudiments i els gestos del públic assistent deixaven clar que el concert va ser tot un èxit.
És l’ambient que busca Contrabaix. Concerts relaxats, allunyats de la música comercial, de la mà de la col·laboració entre associacions i administracions. En aquests 10 anys de promoció de la cultura la iniciativa ha rebut diferents premis, com per exemple el de Millor Iniciativa Comarcal a la IV edició dels Premis de Reconeixement Cultural 2005 o el premi a la Creativitat en Música dels Premis Ateneu 2010.
Les melodies nostàlgiques de Chano Domínguez, tot mesclant jazz i flamenc, van evocar a tot aquest temps de música en directe gràcies a un projecte que programa concerts de petit format a ciutats com Sant Feliu de Llobregat, Viladecans, L’Hospitalet de Llobregat i Molins de Rei.