[sam id=”33″ codes=”true”]
Tot i tornar a patir a la novena etapa del Dakar, el pilot molinenc ja és a poc més de set minuts del podi en la seva categoria. La propera etapa comença amb dunes, terreny on Xavi Foj es mou com ningú.

La novena etapa del Dakar va tornar a ser, una vegada més, problemàtica per a l’equip Foj Motorsport Coopertires. De fet, sembla que enguany no hi ha un dia tranquil. En primera instància, Xavi Foj va sortir per darrera d’un bon grapat de camions, fet que dificulta molts aspectes de la conducció. De fet, després de quedar-se enganxat en l’empremta d’un d’aquests camions en una zona de fesh-fesh, va trencar el gat hidràulic del Toyota. Era el quilòmetre 230 i això va condicionar l’estil de conducció de Foj i Santamaría, que van haver de ser molt més prudents del que tenien previst per por a punxar una roda o a tornar a quedar atrapats ja que, sense gat, seria molt més complicat solucionar la situació.
Els problemes no es van acabar aquí, i és que els conductes de ventilació interior es van col·lapsar, el que va fer pujar la temperatura del vehicle desgastant Foj, Santamaría i el motor. Semblava, doncs, que seria una jornada on Foj perdria temps però no va ser pas així. El molinenc va retallar-li 48 minuts a Alejandro Yacopini, tercer classificat de la categoria de cotxes de sèrie (T2), i el balanç del dia és molt positiu. Les dunes situades al final del recorregut van donar-li aire al molinenc. Enguany encara és resisteix, però, una victòria d’etapa.
Després de l’etapa Xavi Foj va qualificar la jornada com a “molt dura”. “En molts trams gairebé no tenia visibilitat per la pols que aixecaven els camions”, va reconèixer el pilot molinenc que està patint les conseqüències d’haver de sortir cada etapa més endarrerit que en altres edicions del ral·li més dur del món.
L’arribada a Iquique, l’anomenada ciutats dels somnis, significa l’arribada a les dunes, on Xavi Foj és molt fort. La tercera posició és a només 7 minuts i 24 segons i, per tant, sembla possible tornar a fer realitat el somni de ser al podi final. La propera etapa portarà als pilots a Antofagasta a través de 631 quilòmetres d’especial. Tot i que sembli impossible, Foj va superant les jornades d’un ral·li on li està passant de tot.