• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 15 setembre, 2026
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Iniciativa critica el Pla de Mobilitat

Viu Molins de Rei
18/11/2014 - 12:24
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

Iniciativa per Molins de Rei assegura que el Pla de Mobilitat aprovat pel govern municipal no compleix els requisits necessaris. Els ecosocialistes asseguren que incompleix la legislació vigent i presenten un seguit d’al·legacions i propostes de millora del pla.

Lluís Carrasco i Sergi Conde a la sala de plens de l'Ajuntament el dia que es va produir el relleu al grup municipal // Jose Polo
Lluís Carrasco i Sergi Conde, d’Iniciativa, a la sala de plens de l’Ajuntament // Jose Polo

El Pla de Mobilitat del govern municipal de CiU i PSC aprovat sense el suport de l’oposició té «incompliments importants» segons Iniciativa per Molins de Rei. Els ecosocialistes han presentat al·legacions a un text que Molins de Rei estava obligat a fer des de fa 10 anys, quan el municipi va superar els 20.000 habitants.

Lluís Carrasco, regidor d’aquest partit, ha explicat en roda de premsa que el Pla de Mobilitat s’ha fet «sense participació ciutadana» i això fa que «incompleixi» la Llei de Mobilitat de 2003. Carrasco denuncia que s’ha volgut utilitzar «un procés de participació en la diagnosi d’un estudi de Mobilitat fet l’any 2005 i entregat al consistori el 2007». Segons ell, la realitat del Molins de Rei de 2005 dista molt de la del 2014 i per això aquest sistema no és vàlid. «El govern ha volgut evitar la participació ciutadana en aquest procés», sentència Carrasco.

Una altra de les al·legacions d’Iniciativa és que els no s’ha donat «prioritat» als vianants al Centre Vila i per això els objectius socials i ambientals són «incomplets». Els ecosocialistes plantegen convertir en doble sentit de circulació el carrer Doctor Barraquer i així accedir al pàrquing de la plaça del Mercat des del Terraplè per poder evitar la circulació de cotxes pel carrer Rafael Casanova.

Per últim, Iniciativa ha reclamat que s’incloguin totes les mesures possibles del «pla d’actuació per a la millora de la qualitat de l’aire» que es va aprovar el passat mes de setembre pels 40 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona.

Crítiques a CiU

Tot i que la regidora de Mobilitat està actualment en mans del PSC, Iniciativa ha acusat al partit de l’alcalde, CiU, de ser «el gran culpable polític» de que a Molins de Rei «no es faci un pla de mobilitat sostenible». De forma contundent, i un episodi més del clima aspre que existeix entre aquests dos partits des de finals de la passada legislatura quan tots dos formaven part del govern municipal tripartit, Carrasco ha assegurat que CiU «ha condicionat a tots els governs municipals de la vila, incloent el que va estar encapçalat per ICV, impedint que es portin a terme mesures de mobilitat sostenible i de prioritat pels vianants». Segons ells, CiU és responsable d’imposar «els interessos d’una minoria» en les polítiques de mobilitat.

Relacionats

Etiquetes: airecarrer Doctor Barraquercarrer Rafael CasanovaIniciativaIniciativa per Molins de ReiLluís Carrascomobilitatmobilitat sosteniblepàrquing de la plaça del Mercatparticipació ciutadanapasseig del Terraplèpla de mobilitatPla de Mobilitat 2015-2020qualitat de l'aire
EnviarCompartirTuitCompartir
Foc al bosc: és el canvi climàtic, estúpids

Foc al bosc: és el canvi climàtic, estúpids

31/07/2026
L’Ajuntament executa una actuació al clavegueram per reduir inundacions

L’Ajuntament executa una actuació al clavegueram per reduir inundacions

03/07/2026
El bus urbà amplia la línia MB3 millorant el servei als barris de muntanya

L’Ajuntament obre una enquesta ciutadana per desenvolupar el nou pla de mobilitat

02/03/2026
Les fortes pluges de dijous tornen a inundar el carrer de baix

Les fortes pluges de dijous tornen a inundar el carrer de baix

29/08/2025
Una intensa tempesta torna a inundar carrers del Centre Vila

Una intensa tempesta torna a inundar carrers del Centre Vila

06/05/2025
Reptes i propostes per una mobilitat sostenible i segura a Molins de Rei

Reptes i propostes per una mobilitat sostenible i segura a Molins de Rei

07/03/2025
Article següent
L’Ajuntament es converteix en el màxim accionista de Molins Energia

L'Ajuntament es converteix en el màxim accionista de Molins Energia

Més comentat 2

  1. dclosa says:
    12 anys enrere

    El Pla de Mobilitat s’ha fet “sense participació ciutadana” i això fa que “incompleixi” la Llei de Mobilitat de 2003. Tornem una vegada i un altra amb el tema de “participació ciutadana” , Ens omplim la boca , un dia i altra, amb tot aixó , però, ¿ En qué consisteix en realitat una participació ciutadana a la moda de Molins de Rei? , La darrera participació ciutadana a Molins de Rei , històrica , i que en tinguem constància , es va fer fa 10 anys amb lo de la Pza del Mercat, i els resultats finals han sigut a totes llums un fracàs, la participació va ser anàrquica, sense moderació, sense professionalita ni pedagogia sense interès, etc i al final l’equip de govern ICV va fer lo que el hi va donar la gana, Un nyap
    Ara, resulta que el Pla de Mobilitat de Molins de Rei sols existeix per el carrer Casanovas, quan en realitat el Verdaguer a l’hora escolar, o el Terraplè, son un verdader caos , En què ha canviat la realitat de la mobilitat del Molins de Rei del 2005 respecte al 2014 si no s’ha fet cap nou carrer, ni s’ha posat cap nou semàfor?, La Guardia Urbana sols serveix per semafor ? , La incapacitat manifesta dels diferents regidors de mobilitat dels diferents equips de govern amb saber gestionar i estimular correctament el us del MolinsBus , que penosament va sempre buit.
    Està bé que els ecosocialistes de ICV plantegin convertir en doble sentit de circulació el carrer Doctor Barraquer i així accedir al pàrquing de la plaça del Mercat des del Terraplè, Lo mateix tindrien que haver reivindicar per el carrer Rubió i Ors, si haguessin treballat amb responsabilitat i sentit comú , proposant i reivindicar als plens , tal com ho demanaven els representats del comerç , veïns i la gent del poble , un aparcament subterrani sota el jardí del Palau, de un nivell -1 , tipus Mercadona
    Si per ICV- Molins fos, la ciutadania de Molins de Rei tindríem d’anar tots amb bicicleta com els xinesos de l’època de Mao, i ara , per quatre cotxes que passen per el Casanoves , ens treuen el pla d’actuació per a la millora de la qualitat de l’aire , i la repercusió sobre de la pulmonia de la mosca amb l’excusa
    d’un pla de mobilitat sostenible. Bo seria que, que per donar exemple institucional, proposessin a la Guàrdia Urbana , que utilitzes les bicicletes que estan mortes de riure a la recepció de les oficines de Sonstenibilitat i Territori, sota la Biblioteca Municipal.

    Respon
    • Crubio says:
      12 anys enrere

      Estos del ICV son utópicos nivel macro nivel micro.

      Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

El pont sobre les vies tanca durant quatre mesos per renovar el paviment i reforçar l’estructura
Societat

El pont sobre les vies tanca durant quatre mesos per renovar el paviment i reforçar l’estructura

Samar Elansari
14/09/2026
L’estació afronta una nova fase d’obres amb treballs nocturns per construir el pas inferior i ampliar les andanes
Societat

L’estació afronta una nova fase d’obres amb treballs nocturns per construir el pas inferior i ampliar les andanes

Samar Elansari
14/09/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes
Societat

El parc del Pont de la Cadena completarà la seva transformació en sis mesos

Samar Elansari
12/09/2026

VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut
VIU Empresa

L’idCAT Mòbil, nova porta d’entrada a La Meva Salut

Viu Molins de Rei
28/08/2026
Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?
VIU Empresa

Quan et trobes malament: urgències, CAP, CUAP o 061?

Viu Molins de Rei
11/08/2026
piscina municipal
VIU Empresa

Sis consells per protegir-se de la calor i gaudir de l’estiu amb seguretat

Viu Molins de Rei
22/07/2026

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

Xavi Paz tornarà a ser el candidat del PSC i vol aprofundir en un pacte progressista

10/07/2026
El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

El parc Pont de la Cadena per fi comença a florir, però segueix amb desperfectes

25/05/2026

Antonio Carmona (Renfe) diu que la nova represa de les obres de l’estació és la definitiva

07/05/2026
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei

Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Membre de:

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Copyright

Viu Molins de Rei és propietat de l'Associació Viu Comunicació. Tots els continguts d'aquest lloc web (textos, fotografies, imatges, dissenys i altres materials) són propietat de l'Associació Viu Comunicació o dels seus autors, i estan protegits per la legislació de propietat intel·lectual vigent. Queda prohibida la seva reproducció, distribució, comunicació pública o transformació, total o parcial, sense l'autorització expressa i per escrit dels titulars dels drets, excepte en els casos previstos per la llei.

  • Avís legal
  • Política de cookies

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Not enough quota to unlock this post
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?