La Federació Obrera ha acollit una trobada de cooperatives amb la presentació de dos casos d’èxit: Eines i Suara. Experts destaquen les virtuts d’aquest model empresarial per “inspirar” als assistents en un acte emmarcat dins de la Fira de la Candelera.

Només per la passió amb la que parlava Guillem Perdrix, director de la Federació de Cooperatives de Treball de Catalunya, donaven ganes de deixar-ho tot i muntar una empresa cooperativa. “El gran motor de les cooperatives són els seus socis”, destacava Perdrix, considerant que una cooperativa “sempre vetlla per que els socis se sentin còmodes en el seu lloc de treball”.
El panorama de les cooperatives semblava idíl·lic, segons Perdrix, “basat en les persones”, amb aspectes com “una gestió totalment transparent” i “l’interès comunitari perquè normalment són empreses arrelades al territori”.
Tot i això, el ponent tampoc va amagar els punts foscos i les dificultats que comporta la creació d’una cooperativa, un model que a dia d’avui es veu com innovador i eficaç i, a més, vàlid per a tots els sectors d’activitat econòmica.

El títol de la jornada era “Parlem de cooperatives i coneix exemples que inspiren!“. Per això, per apropar-se millor a la realitat, dos experiències cooperatives van dir la seva. Es tractava d’Eines sccl, una cooperativa de serveis educatius que treballa principalment amb joves i adolescents; i Suara cooperativa, una cooperativa d’una mida important que treballa en el camp dels serveis socials i el benestar a desenes de municipis catalans, entre ells Molins de Rei.
Ambdues cooperatives van explicar com funcionen, com és el seu dia a dia i com han evolucionat, prestant especial atenció al procés de consolidació i a les estratègies utilitzades per créixer.
[sam id=”49″ codes=”true”]