• FES-TE SOCI ARA
Dimecres, 18 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Marc Rebulà: una pedra a la sabata

Marc Rebulà
18/02/2016
a Opinió
EnviarCompartirTuitarEnviar

Marc Rebulà ERC MolinsUna vegada més, a la sociovergència se li ha posat una pedra a la sabata que els impedeix caminar amb la fermesa que ens volen fer creure. És curiós que, a qui encara ens vol enlluernar amb la política de façana i aparador invertint (com es diu habitualment) en pedres enlloc d’invertir en persones, sigui precisament una pedra (en aquest cas, del s. XIX) la que ens torni a mostrar les carències que té aquest govern respecte al nostre patrimoni històric i arquitectònic.

El passat mes de gener vàrem presenciar com el nostre govern no feia res per evitar l’enderrocament del pont de Can Capellans, un dels més singulars de tot el recorregut del Canal de la Infanta, construït a mitjans del segle XIX. Aquest enderrocament es va autoritzar, tot i la recomanació de la Generalitat de Catalunya de protegir-lo.

Com és possible que s’autoritzi l’enderrocament d’una peça patrimonial de la nostra vila i que la regidoria de Cultura, que hauria de ser la garant de protegir el patrimoni històric i arquitectònic de la vila, no ho impedeixi? Segurament, la manca de comunicació entre les diferents àrees ha estat la perversió resultant  que ha provocat la desaparició d’una altra mostra patrimonial del nostre passat. Si la llicència d’obres es realitza a una àrea concreta, i aquesta s’aprova sense tenir en compte el seu valor patrimonial i les possibles al·legacions que podria haver fet la regidoria de Cultura al respecte, això provoca inevitablement que ens trobem en aquesta situació.

No és la primera vegada que aquest govern mostra la seva manca de respecte per la nostra història i el patrimoni encara existent a la vila. Només cal recordar que el passat mandat ja van prendre la decisió d’enderrocar part del sector del Molí (concretament, la part de la Foneria i la Fusteria), tot i existir un informe que recomanava la seva protecció. Com que l’objectiu d’aquest govern era eliminar aquest sector del Molí, van fer cas omís de l’estudi que existia a la regidoria de Cultura o a l’àrea de SIT (informe provinent del mandat 2007-2011 i que va ser encarregat pel llavors regidor de Cultura, Jordi Romeu, una persona que sempre ha mostrat la seva sensibilitat envers la nostra història i el seu patrimoni). Aquest informe ja donava molt de valor a l’edifici de la foneria i de la fusteria, ja que presentava les mateixes característiques constructives que la resta del conjunt de la fàbrica. Doncs bé, prenent com a base l’estudi existent a les dependències municipals es feia difícil justificar l’enderroc d’aquest sector del Molí. L’única manera que tenia aquest govern de poder dur a terme els seus propòsits era encarregar un nou informe, i que evidentment aquest fos favorable a l’enderroc de la foneria. Casualment, aquest informe va ser encarregat a l’empresa responsable de l’enderroc.

Veient aquests procediments poc respectuosos envers la nostra història patrimonial, el grup municipal d’ERC de Molins de Rei feia un prec en el passat ple de gener, on demanàvem saber quan es duria a terme l’aplicació del Pla Especial de Protecció del Patrimoni, del qual ja existeix un esborrany a l’àrea de Cultura. La resposta de l’equip de govern va ser que abans de finalitzar aquest mandat (2015-2019), intentarien que el pla estigués en funcionament. Si realment aquest govern té com a prioritat, en aquest mandat, l’aprovació d’aquest Pla especial, com és que no consta en el PAM 2014-2019? (l’únic que hi consta es l’elaboració d’un catàleg de Patrimoni Cultural)

Quina casualitat que ara, tot just després de la polèmica generada per l’enderrocament del Pont de Can Capellans, s’inclogui un punt en l’ordre del dia de la comissió informativa de l’àrea de Sostenibilitat i Territori, on es demana l’aprovació de la comissió de Patrimoni Històric i Arquitectònic de Molins de Rei. I quina sorpresa, descobrir que aquest Pla Especial de Patrimoni Històric i Arquitectònic (encarregat l’any 2010) està en poder dels tècnics i del govern municipal des de l’any  2013…i ningú ha dit ni piu.

Veient la manca de sensibilitat que té aquest govern envers el patrimoni i veient com durant els darrers dos anys s’han eliminat la part de la foneria del sector del Molí i el pont de Can Capellans del Canal de la Infanta, ens preguntem quantes barbaritats més podrà fer aquest govern destruint el nostre passat fins que s’aprovi definitivament un Pla Especial de Patrimoni Històric i Arquitectònic?

En el proper ple del mes de Febrer, s’aprovarà la comissió de patrimoni històric i arquitectònic de Molins de Rei, però ja ens han deixat clar, que la posada en marxa del Pla especial de protecció, pot trigar mes de tres anys, doncs es un procés, segons el govern, molt lent.

Doncs bé, lamentem que s’hagi tingut l’esborrany en un calaix durant tres anys (segurament ara ja tindríem el Pla activat) i pel bé del nostre patrimoni cultural i arquitectònic esperem no arribar tard a la següent afectació.

Marc Rebulà és regidor d’ERC Molins de Rei. 

Relacionats

Etiquetes: ERCERC Molins de ReiMarc Rebulà
EnviarCompartirTuitCompartir
ERC denuncia la “deixadesa de l’espai públic” i reclama al govern municipal una actuació immediata

ERC denuncia la “deixadesa de l’espai públic” i reclama al govern municipal una actuació immediata

29/05/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L’oposició insta el govern sociocomú a intensificar la recerca de finançament públic per la residència

16/05/2025
August Tarragó renuncia a l’acta de regidor

August Tarragó és nomenat assessor tècnic del grup municipal d’ERC

05/05/2025
ERC commemora la proclamació de la República al racó de Lluís Companys

ERC commemora la proclamació de la República al racó de Lluís Companys

15/04/2025
Marta Espona (ERC): “S’han d’implantar el màxim d’iniciatives que no siguin solament la construcció”

Què fem pel català des de l’àmbit local?

03/04/2025
Els col·lectius feministes organitzen un ‘Dia de cures’ per reivindicar la igualtat més enllà de les dates assenyalades

Les entitats commemoren el 8M amb marxes, tallers i xerrades per la igualtat

05/03/2025
Article següent
Molins de Rei, seu de la lliga de la Federació Espanyola de Paràlisi Cerebral

Molins de Rei, seu de la lliga de la Federació Espanyola de Paràlisi Cerebral

Més comentat 1

  1. dclosa says:
    9 anys enrere

    ERC-Molins, no son una piedrecita en el zapato de la ciudadanía y contribuyentes de Molins de Rei , son un pedrusco. Los 3 regidores , el fotógrafo y contable y otros dos son funcionarios o empleado del partido político , se envuelven con la bandera de la independéncia , y una vegada y un altra , colaboran amb la sociovergència local, unes vegades posant una pedra a la sabata i l’altra traien-la com en el cas de su abstención en les Ordenançes 2016, amb l’únic objetiu de volguer-nos justificar els seus sous i enlluernar-nos amb la política de façana i aparador. Ahora nos vienen con la moción infantil de repartidores municipales de la compra a cargo del Ayuntamiento.
    Ha quedado meridianamente claro que lo de Capellans ha sido un despiste e incompetencia entre la regiduria de cultura y la de sostenibilisad, ja que govern no feia res per evitar l’enderrocament del pont de Can Capellans, i el seu enderrocament es va autoritzar, tot i la recomanació de la Generalitat de protegir-lo, al•legrement van donar llicència d’obres,i aquesta s’aprova sense tenir en compte el seu valor patrimonial , sense al•legacions de la regidoria de cultura , ni res, res de res.
    Otra incompetencia más del actual govern municipal CIU+PSC fue la seva manca de respecte que van prendre la decisió d’enderrocar al sector del Molí , l’edifici de la foneria i de la fusteria, per millorar l’acces de les noves dependències de la Guardia Urbana , y lo peor, el encarregar un nou informe, i que evidentment que aquest fos favorables (otra incompetencia) a la mateixa empresa responsable de l’enderroc. Y ahora , debido a la polèmica generada per l’enderrocament del Pont de Can Capellans, deprisa y corriendo l’àrea de Sostenibilitat i Territori, se saca del armario el Pla Especial de Patrimoni Històric i Arquitectònic (encarregat l’any 2010) i que ha estat en poder dels tècnics i del govern municipal des de l’any 2013…i ningú ha dit ni piu.
    Mala gestión del actual equipo de gobierno y de la oposicón , La CUP con sus 4 regidores que cobran un pastón, sigue inmovilista con mociones y sus brindis al sol, Podemos que quería comerse el mundo municipal , ya no presenta mociones ni dice ni piu, y los de ERC un pedrusco en el zapato.
    Recordemos que, sin apenas mover un dedo, los politicos locales se ensacan, por el simple hecho de asistir a un pleno, cada regidor, de los 21 que tenemos, cobra por el morro, 380 € (63.000 Ptas)/pleno , y que cada pleno municipal nos cuesta : 21 x 380 = 8.000 € (1.328.000 ptas) /pleno , y que todo el tinglado político en Molins de Rei, entre sueldos del alcalde, regidores a dedicación completa, cargos de confianza , regidores de la oposición, etc. etc. se nos llevan 874.114,64 € /año (145 milions Ptas ) de nuestro Pressupost Municipal , dineros que los sacan directamente del IBI i que los de ERC no presenta moción alguna para la baja del 18% . Está claro que los de ERC-Molins quieren seguir montados en el dólar de sus sueldos y no quieren hacer moción alguna sobre el rebajar el IBI un 18 % de ninguna manera.
    Mal recuerdo tenemos de militantes de ERC-Molins que durante los 2 años que conjuntamente con el clan Montserrat fué alcalde de Molins de Rei entre el 2007 y el 2011 , y que se ensacó 212.508,80 € ( 32millones Ptas) (ver Bulleti nro 10 de la CUP) sin aportar nada a la vila, sólo calentar la silla y mover la sin hueso de vez en cuando, y que durante 12 años fue cabeza de lista de ERC-Molins, que sin oficio ni beneficio, después de su ayuno en el Consell Comarcal del B. Ll ahora lo han colocado, con un sueldazo, como “persona de confianza” en el Ayto, de S. Vicens dels Horts. Todos esos de ERC- Molins y los demás, deberian tomar ejemplo de renuncia al os suelos, de la nueva alcaldesa, Maite Aymerich i Boltà, en el Ayuntamiento de S. Vicens dels Horts que ha renunciado a su sueldo de alcaldesa, mientras que aquí ningú ha dit ni piu.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Les escoles bressol treballen per obrir amb garanties però amb menys demanda
Societat

Les AFAs de les escoles bressol veuen inviable l’obertura de nous espais

Samar Elansari
17/06/2025
L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana
Esports

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

Samar Elansari
16/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta
Política

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

Samar Elansari
16/06/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?