• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 17 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

La participació ciutadana dels pressupostos es focalitza en els instituts

Jose Polo
11/03/2016
a Economia, General, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

El 43,8% de la participació ciutadana en els pressupostos arriba per part del jovent gràcies a la implicació dels instituts. L’Ajuntament recull 1.107 propostes de 609 persones, un 2,78% de tots els que tenien dret a col·laborar. Consideren la xifra “èxit”. 

Paz, Casals i Folquer durant la roda de premsa // Jose Polo
Paz, Casals i Folquer durant la roda de premsa // Jose Polo

Un total de 609 persones han presentat 1.107 propostes en la “prova pilot” de pressupostos participatius que el govern municipal format per CDC i PSC està realitzant per iniciar la legislatura. Un 47,8% d’aquests participants tenen entre 12 i 18 anys. El motiu: la implicació dels instituts de Molins de Rei.

“Els caps d’estudis dels instituts es van interessar en la proposta quan vam anar a presentar-la i ho han incorporat en els seus programes”, ha explicat en roda de premsa la regidora de Participació, Eva Folquer (CDC). “Ho han enfocat com una pràctica de democràcia”, ha incidit Folquer, explicant com els centres d’educació secundària han format part del projecte. “Els alumnes han participat de forma voluntària”, ha assegurat la regidora.

Sociovergència satisfeta

Els 609 participants signifiquen un total del 2,78% de les 21.928 persones que tenien dret a participar per estar empadronades a Molins de Rei i tenir més de 12 anys. Tant l’alcalde, Joan Ramon Casals (CDC), com el primer tinent, Xavi Paz (PSC), s’han mostrat satisfets amb la xifra i, fins i tot, l’han qualificada d’‘èxit”. “Ens ha anat molt millor del que ens esperàvem i per això hem hagut de canviar les dates de la resta del procés”, ha assegurat Casals. I és que l’Ajuntament esperava poder valorar totes les propostes en 15 dies però ha decidit que necessita més temps. “Hem hagut de superar la barrera de la novetat i que més de 600 molinencs hagin participat es valora positivament”, ha argumentat Paz per la seva banda.

Allargant els terminis previstos, l’Ajuntament qualificarà les propostes ciutadanes entre viables i no viables i quantificarà el seu cost econòmic perquè la gent sigui conscient del preu de cada acció quan s’hagi de votar. Les votacions, que es podran fer online i de forma presencial, començaran el dia 18 d’abril i s’allargaran fins al 8 de maig. Els ciutadans s’han d’inscriure abans per poder-hi participar. Cada barri de Molins de Rei té un pressupost assignat per realitzar les accions i es duran a terme totes les accions possibles, per ordre de votació, fins que s’esgoti el pressupost.

Entitats veïnals mobilitzades 

A més dels instituts, les entitats de veïnals de Molins de Rei s’han mobilitzat especialment. Segons Paz, els pressupostos participatius també han actuat d’element “dinamitzador d’algunes entitats”. Amb 218 (18,79%), ha estat el barri del Canal el que ha aportat més propostes, seguit del Centre Vila amb 176 (15,9%) i La Granja amb 125 (11,29%). Els barris amb menys participació han estat Sant Bartomeu de la Quadra i Vallpineda, amb vuit i dues propostes respectivament.

Participació online i paritària

El 79,47% de les propostes s’han fet arribar per Internet, mentre que el 20,53% s’han realitzat de forma presencial. Amb un 13,63% de participació, han estat els majors de 65 anys els que menys han participat. Trencant tòpics, la ciutadana de major edat que ha fet arribar la seva proposta té 96 anys i ho ha fet a través d’Internet.

La diferència entre homes i dones és gairebé inexistent. Hi han participat un total de 307 homes i 302 dues dones.

Relacionats

Etiquetes: CDCCDC Molins de ReiEva FolquerJoan Ramon Casalsparticipacióparticipació ciutadanaPressupostos participatiusPSCPSC Molins de ReiXavi Paz
EnviarCompartirTuitCompartir
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

16/06/2025
L’escola bressol La Traca oferirà més places després d’integrar l’edifici de l’antiga El Cargol

L’Ajuntament demana a la Generalitat obrir tres nous grups a les escoles bressol municipals

12/06/2025
La Fiscalia es querella contra Joan Ramon Casals per cedir locals per l’1 d’octubre

Joan Ramon Casals serà nomenat responsable de política municipal de Junts

15/05/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L’Ajuntament construirà la nova residència de gent gran amb fons propis

09/04/2025
Mantenir un compromís clar contra l’extrema dreta i la violència racista

Mantenir un compromís clar contra l’extrema dreta i la violència racista

10/03/2025
L’Ajuntament renova set parcs amb els pressupostos participatius

L’Ajuntament renova set parcs amb els pressupostos participatius

09/01/2025
Article següent

One to One ja és a Sud-àfrica per repetir l'aventura de l'Absa Cape Epic

Més comentat 1

  1. dclosa says:
    9 anys enrere

    A falta de “exito” y de asistentes en las Audiéncias Publicas de Palau , vemos que el actual equipo de gobierno, no le ha quedado más remedio que hacer uso de las mismas tácticas usadas por CIU para votar en el 9N sobre el independentismo en Cataluña , que 7 de cada 10 ciudadanos no acudieron a votar, votaron un millón ochocientos mil ciudadanos y no fueron a votar seis millones trescientos mil ciudadanos con derecho a voto, y se permitió votar a menores de 16 años y extranjeros sin censar.
    Ahora incluso se admite a los niños “ciudadanos” de 12 años. Recordemos que en las pasada elecciones municipales los 19.081 ciudadanos empadronados en Molins de Rei mayores de 18 años con derecho a votar , sólo 12.053 , un 63 % , fueron a votar
    Es impresionante el juego y el entretenimiento a que nos tienen sometidos los (sin ideas) del actual equipo de gobierno (CIU+PSC) con eso de la Participación, y sus declaraciones, que ha sido : todo positivo, todo positivo, con muy buena respuesta, al día de hoy con más de 1000 propuestas de miyora del barri, 83 % hechas desde internet por los niños de 12 años de los institutos.
    No es de extrañar que por puro protagonismo y afinidad política teledirigida, fuesen els caps d’estudis dels instituts els que es van interessar politicament de la proposta de participació quan CIU+PSC van anar a presentar-la , i ho han incorporat en els seus programes de pràctiques d’internet per els seus alumnes, ”, “com una pràctica (¿puntuable como la religion?) de democràcia”.
    Unos y otros, entretenidos y satisfechos, pasan la mañana,.. Els 609 participants de hace una semana significaban un total del 2,78% de les 21.928 persones que tenen dret a participar per estar empadronades a Molins de Rei i tenir més de 12 anys. Ahora ya son 1300, Todo un ‘èxit”. Ahora el funcionariado de l’Ajuntament tiene otro pasatiempo más, el de valorar totes les propostes en 15 dies i ha decidit que necessita més temps, Ver todas las chiquilladas de les propostes de los niños de los institutos, llamados ya a su corta edad “ciutadans” sabiendo que no han pagado y tardarán en hacerlo un recibo de la contribución municipal, discernir entre las ideas viables i no viables i quantificarà el seu cost econòmic perquè la gent sigui conscient del preu de cada acció quan s’hagi de votar. Otro entretenimiento más, és que les votacions, es podran fer online i de forma presencial, i començaran el dia 18 d’abril i s’allargaran fins al 8 de maig. Els ciutadans s’han d’inscriure abans per poder-hi participar. Cada barri de Molins de Rei, incluso que no tengan las AA/VV la mayoría de ellas adcritas al PSC ya se llevan el donativo de 26.000 € del presupuesto municipal, a pesar de no aparecer en la Web de barrios del Ayuntamiento, también pueden participar el Barri de : La Cadena, Riera Nova, S,: Bartomeu , etc que no és lo mismo que las AA/VV de : Rierada, Vallpineda, Mercat, Graner, Angel, El Mas, Incresa, Conserves, Bonet i La Granja . Cada barrio (aún en el imaginario) té un pressupost assignat per realitzar les accions i es duran a terme totes les accions possibles, per ordre de votació, fins que s’esgoti el pressupost.
    Penoso que, sabiendo que la mayoría de los ciudadanos que paga religiosamente los impuestos municipales no tiene tiempo para estos entretenimientos o no sabe manejar Internet, sea que el 79,47% de les propostes s’han fet arribar per Internet, mentre que el 20,53% s’han realitzat de forma presencial, lo que conforma lo dicho, el dato que amb un 13,63% de participació, han estat els majors de 65 anys els que menys han participat. Deberia analizarse con lupa, y para altos estudios sociológicos, si esa ciutadana de 96 anys que ho ha fet a través d’Internet no le ha rellenado el impreso su nieta.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana
Esports

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

Samar Elansari
16/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta
Política

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

Samar Elansari
16/06/2025
L’Ajuntament equipara les condicions salarials de les escoles bressol municipals
Societat

L’escola bressol La Traca incorpora 13 places més d’infantil 1 davant l’alta demanda

Samar Elansari
13/06/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?