• FES-TE SOCI ARA
Dimecres, 18 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Un estudi situa Molins de Rei com a líder en inversió social a Catalunya

Viu Molins de Rei
14/11/2016
a General, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

L’Associació de Directores i Gerents de Serveis Socials assegura que Molins de Rei és el municipi de més de 20.000 habitants de Catalunya que més inverteix en serveis socials.

D'esquerra a dreta: Xavi Paz, Joan Ramon Casals i Carme Madorell // Jose Polo
D’esquerra a dreta: Xavi Paz, Joan Ramon Casals i Carme Madorell // Arxiu — Jose Polo

Amb una inversió de 104,85 euros/any per habitant, Molins de Rei és el municipi de més de 20.000 habitants de Catalunya que més diners destina a serveis socials, segons un estudi de l’Associació de Directores i Gerents de Serveis Socials. A més, aquesta associació situa Molins de Rei en el vuitè lloc del rànquing espanyol i com un dels 12 municipis que assoleixen “l’excel·lència” en inversió social.

Aquesta entitat, que agrupa a professionals d’aquest sector en l’àmbit espanyol, ha realitzat aquest estudi amb dades del ministeri d’Hisenda i, segons explica, ha contrastat les dades a través dels webs municipals, els pressupostos i les liquidacions. La metodologia de l’estudi, que ha analitzat 350 municipis, ha exclòs aquells ajuntaments que en l’últim any no han incrementat el pressupost destinat a polítiques socials i aquells que no destinen un 10% del pressupost total de despesa financera.

“És la millor notícia possible i demostra que el govern municipal que encapçalo ha sabut entendre les necessitats i optimitzar els recursos”, assegura l’alcalde, Joan Ramon Casals (CDC). “No ens hem de quedar adormits amb aquest reconeixement, sinó mantenir aquesta línia”, ha matisat. “El govern municipal està duent a terme un gran esforç en polítiques socials de forma continuada i indiscutible”, ha declarat el primer tinent, Xavi Paz (PSC), que ha afegit que li agradaria que aquest esforç “fos compartit” amb la Generalitat i el govern central perquè ara per ara “no ho és prou” fent referència a les ocasions en què l’Ajuntament ha costejat serveis que li pertoquen a altres administracions.

Ho han fet des del 2011, quan van anunciar que suplirien retallades de la Generalitat i la Diputació, i que s’agreujarien l’any següent en la partida de serveis socials de la Generalitat. En el cas de les beques menjador, l’Ajuntament ha anat augmentant la seva aportació per suplir les reduccions de la Generalitat, arribant a doblar-la. Altres serveis on l’ajuntament ha hagut d’augmentar la inversió per suplir les retallades han estat les escoles bressol i l’escola de música, les inversions a les escoles o l’oficina d’habitatge i el fons de mediació per a lloguer social.

Per la seva banda, la regidora de Serveis Socials, Carme Madorell (CDC), ha assegurat que “aquest èxit també s’ha de fer extensiu a les entitats socials de la vila que col·laboren a l’hora de gestionar alguns dels recursos a disposició de la gent”.

Relacionats

Etiquetes: Associació de Directores i Gerents de Serveis SocialsCarme MadorellJoan Ramon Casalsserveis socialsXavi Paz
EnviarCompartirTuitCompartir
L’escola bressol La Traca oferirà més places després d’integrar l’edifici de l’antiga El Cargol

L’Ajuntament demana a la Generalitat obrir tres nous grups a les escoles bressol municipals

12/06/2025
La Fiscalia es querella contra Joan Ramon Casals per cedir locals per l’1 d’octubre

Joan Ramon Casals serà nomenat responsable de política municipal de Junts

15/05/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L’Ajuntament construirà la nova residència de gent gran amb fons propis

09/04/2025
Inaugurem un nou equipament cultural a Molins de rei: el Museu del Renaixement

Inaugurem un nou equipament cultural a Molins de rei: el Museu del Renaixement

13/12/2024
L’exposició de cultura popular local es consolida a la planta baixa del Molí

L’exposició de cultura popular local es consolida a la planta baixa del Molí

13/09/2024
El ministre de Cultura felicita Molins de Rei pel museu del Renaixement

El ministre de Cultura felicita Molins de Rei pel museu del Renaixement

26/07/2024
Article següent
Fets, fets, fets

Fets, fets, fets

Més comentat 1

  1. dclosa says:
    9 anys enrere

    ¿ Qué significa ” aquells que no destinen un 10% del pressupost total de despesa financera” ? , ¿Hay que tener un IESE entender eso de despesa financiera? , Esta noticia lo único que demuestra es que el govern municipal, por falta de trabajo, suple a la caridad de Cáritas y no ha sabut entendre les necessitats i optimitzar els recursos de los que pagan el IBI, y que éste no se destine a caridades… supliendo les retallades de la Generalitat i la Diputació de serveis socials. En el cas de los niños de Molins de Rei, quer con sus smartphones último modelo, pasan hambre y necesitan les beques menjador, y l’Ajuntament ha anat augmentant la seva aportació per suplir les reduccions de la Generalitat, arribant a doblar-la i també augmentar la inversió per suplir les retallades a les escoles bressol i l’escola de música, Les inversions a les escoles és su obligación con la Generalitat , L’oficina d’habitatge no funciona i el fons de mediació per a lloguer social tampoco, sólo hay personal a sueldo, pero sin resultados tangibles.. La oposición , dopada y adormecida como siempre, se ha quedado adormida en exigir la rebaja del 18% de IBI del 2016 , y el 8% del 2017 y que al parecer se quiere mantenir en aquesta línia”. El govern municipal està duent a terme un gran esforç en polítiques de distanciamiento de la ciudadanía que paga impuestos de forma continuada i indiscutible”, Sólo nos falta ver que l’Ajuntament ha costejat serveis que li pertoquen a altres administracions. Menos mal que ésta legislatura de gobierno CIU+PSC será la última, CIU ha desaparecido y el PSC también.
    Está claro que en Molins de Rei , atamos los perros con longanizas, lástima que los pisos sean tan caros para los emigrantes, de no ser así haríamos lleno. En esto estamos por encima de los municipios más ricos de Catalunya como Sant Cugat. Estemos preparados , ya que la FUENTE de estos DATOS és el Ministerio de Hacienda y Administraciones Públicas ( amigo Montoro) : Presupuestos de las Entidades Locales (liquidación 2015 y presupuestos definitivos 2016) y se coteja con presupuestos reales descargados de las web municipales.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Les escoles bressol treballen per obrir amb garanties però amb menys demanda
Societat

Les AFAs de les escoles bressol veuen inviable l’obertura de nous espais

Samar Elansari
17/06/2025
L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana
Esports

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

Samar Elansari
16/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta
Política

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

Samar Elansari
16/06/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?