El 3 de novembre serà el darrer dia que la biblioteca Pau Vila obri les seves portes als molinencs. Fins a l’obertura del Molí, els usuaris s’hauran de dirigir a les biblioteques escolars o a la Federació obrera.

La biblioteca Pau Vila ja té els dies comptats. El 3 de novembre l’equipament tancarà les seves portes per poder començar el trasllat dels 40.000 documents del fons a la nova biblioteca del Molí. Què suposarà aquest fet? Que Molins de Rei es quedarà sense un centre de referència fins que s’inauguri el nou espai, previst cap a mitjans de febrer. Fins aleshores, l’Ajuntament obrirà les biblioteques escolars de La Sínia i el Madorell, així com un espai de la Federació Obrera, perquè els usuaris puguin gaudir de gairebé tots els serveis.
Però… per què de gairebé? Doncs perquè aquests tres espais no disposaran de servei de préstec (més enllà del fons propi que disposin pel seu compteu). Per tant, aquelles persones que necessitin agafar un llibre de la xarxa de prèstec ho hauran de fer a les biblioteques dels municipis de rodalies (el carnet és igualment vàlid). A més, s’ha de tenir en compte que si només s’ha de retornar algun exemplar, la bústia que hi ha davant la Pau Vila continuarà en funcionament.
El darrer peatge
Segons l’alcalde, Joan Ramon Casals, el tancament durant aquests tres o quatre mesos serà el preu a pagar per poder disposar d’una “biblioteca de primer nivell”. “Demanem paciència i comprensió per fer aquest salt qualitatiu”, ha afegit Casals. En aquesta línia, el mateix alcalde ha recordat que la Pau Vila “no compleix des de fa molt de temps el mapa de biblioteques”, ja que només té 500 metres quadrats i la normativa en marca un mínim de 2.000 m2. En paral·lel, el batlle ha assegurat que “el servei principal de poder tenir un espai per estudiar i fer treballs el suplirem amb la xarxa de biblioteques de barris, que potser ara és poc coneguda”.
En aquest sentit, s’ha de tenir en compte que l’interior de la Pau Vila no tancarà en realitat. Mentre que els usuaris s’hauran d’adaptar als nous espais, els treballadors de l’espai continuaran treballant. Aquesta vegada, però, se centraran única i exclusivament en re-etiquetar un per un tots els llibres i documents del fons, per tal d’oferir un millor servei de préstec un cop el Molí obri les seves portes.
De fet, per poder mantenir el servei en unes òptimes condicions, el regidor de Cultura, Carles Ros ha anunciat que “es duplicarà el personal en els propers dies”, i fins i tot hi haurà reforça de més personal en moments puntuals. Tot plegat, per poder dinamitzar el nou espai de 2.400 metres quadrats. Segons ha avançat Ros i la mateixa directora de la biblioteca, Montse Vega, el nou centre tindrà una dinàmica “més expositiva i activa”. O dit d’una altra manera, els llibres fins ara apilotonats prendran una imatge més atractiva.
Els horaris dels nous epais d’estudi i treball quedaran de la següent manera:
Biblioteca escolar de l’Escola La Sínia: de dilluns a divendres de 16.30 a 20h i els dissabtes de 9.30 a 13h.
Biblioteca escolar de l’Escola Josep Maria Madorell: de dilluns a divendres de 16.30 a 20h i els dissabtes de 9.30 a 13h.
Federació Obrera: de dilluns a divendres de 9h a 14h i de 15.30h a 21.30h. Dissabtes de 9.30 a 13h.