Les ordenances fiscals del 2019 contemplen que els habitatges d’ús turístic passin a pagar 117 euros l’any a través de la taxa d’escombraries.

Més enllà d’apujar els impostos als hotels de Molins de Rei (+ 4,67%), el govern municipal ha decidit començar a gravar els pisos turístics legals de la vila (ja que els il·legals s’escapen del seu control). Tal com recullen les ordenances fiscals que l’executiu va aprovar en solitari setmanes enrere, a partir del 2019 els habitatges d’ús turístic hauran de pagar 117 euros anuals a través del rebut de les escombraries, quan fins ara els hi cobraven 24’11 euros en cas d’estar buits o 76’53 euros si hi vivia alguna família a l’habitatge.
Cal posar de relleu que aquests habitatges no paguen cap altre tribut municipal directe per dur a terme la seva activitat econòmica, tot i que tenen consideració d’empreses a ulls de la Generalitat. En paral·lel, resulta rellevant que a dia d’avui a Molins de Rei no existeix cap normativa que reguli els allotjaments d’ús turístic, tot i que la CUP va presentar una moció al ple de maig del 2017 per regular aquest tipus d’allotjaments quan aleshores estava a l’oposició.
Competència municipal
A més, s’ha de tenir en compte que és l’Ajuntament la institució que regula l’atorgament d’aquest tipus de llicències d’Habitatges d’Ús Turístic (HUT). Llicències que en altres ciutats, com Barcelona, s’han deixat de concedir davant el seu increment exponencial en els darrers anys. A dia d’avui, l’eina digital ‘datahippo’ assenyala que al municipi hi ha 21 habitatges actius (20 dels quals estan anunciats a Airbnb).