També exigeix a l’Ajuntament la supressió de la taxa de terrasses i escombraries mentre duri el tancament d’establiments. A més, vol que l’Àrea Metropolitana de Barcelona retorni el tribut metropolità pagat.

El comerç local mou fitxa per fer front a l’impacte econòmic que genera el tancament de la majoria d’establiments a causa del Covid-19. Per això, demana a l’Ajuntament de Molins de Rei fer un pacte local per rebaixar el lloguer dels establiments i així garantir la viabilitat dels negocis davant el descens de la facturació. També exigeix a l’executiu municipal, format pel PSC i Junts per Molins, la supressió de la taxa d’escombraries i de terrasses mentre duri el tancament de negocis. A més, volen que el termini per cobrar factures sigui més limitat.
“Si no es prenen mesures, haurem de tancar”, adverteix el president de la Unió de Botiguers de Molins de Rei (Botmol), Jesús Cardona, que espera que l’administració local faci alguna cosa per revertir la baixada d’ingressos. Cardona s’emmiralla en les mesures que ja ha anunciat l’Ajuntament de Sant Cugat, amb una línia d’ajuda cap als comerciants: “Aquí hauríem de fer el mateix”, diu. En xifres del Botmol, les dues setmanes d’aturada poden representar fins a un 80% de descens respecte a la facturació de l’any passat.
Però, les demandes no només se centren en l’Ajuntament, sinó que també tenen peticions per a l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), a qui demanen retornar el tribut metropolità pagat.
Crida a omplir els comerços després del confinament
Cardona també fa una crida a omplir els comerços un cop acabi el confinament. A parer seu, “la ciutadania ha de ser conscient que sense ella no hi ha comerç”. Per il·lustrar la situació posa d’exemple la imatge actual dels carrers del municipi: “Si no volem tenir carrers desèrtics com els d’aquests dies en un futur, hem de sortir a comprar i fer costat al comerç”, raona.
Més comentat 3