Entitats de tots els àmbits han deixat un ram de flors al monument dedicat a Rafael Casanova a la plaça del Palau per celebrar la Diada. Aquest any l’ofrena s’ha fet esglaonadament per evitar aglomeracions a causa de la pandèmia.

Amb horari, cita prèvia, envoltats de balles i cops de colze en comptes d’encaixades de mans. Així 32 entitats molinenques han fet una ofrena floral a Rafael Casanova durant el matí d’aquest divendres 11 de Setembre.
La crisi sanitària per la pandèmia del coronavirus ha obligat a adaptar el tradicional acte: les ofrenes s’han fet individualment per torns de quatre minuts, una darrera l’altra, el que ha provocat petits moments d’espera entre ofrena i ofrena. Tot i la voluntat d’evitar aglomeracions, hi ha hagut algunes acumulacions de públic al costat del monument.
Les entitats s’han ordenat per ordre alfabètic, de manera que la primera ofrena ha anat a càrrec de tres representants de l’Associació Catalana Contra el Càncer. Han participat diferents clubs esportius del municipi, partits polítics, associacions culturals i entitats dedicades a l’educació en el lleure, entre d’altres. L’última ofrena l’ha fet l’alcalde Xavi Paz en nom de l’Ajuntament, seguida de l’única cançó que ha pogut sonar i que ha tancat l’acte: l’himne dels Segadors.
Els Matossers, que també han participat en l’ofrena, ho han hagut de fer sense el castell que tradicionalment aixecaven cada Diada, ja que la temporada es va cancel·lar a l’inici de la pandèmia.
Enguany, per evitar concentracions de públic, tampoc hi ha hagut una cobla ni un ball de sardanes. Amb el mateix motiu, l’alcalde tampoc ha entonat cap discurs de cloenda.

Una Diada en petit comité
L’any passat van participar a l’ofrena 60 entitats, gairebé el doble que aquest any. Tot i així, les que hi han participat han valorat haver pogut celebrar una “Diada diferent”, encara que els hauria agradat que s’anés anunciant quina associació feia l’ofrena en cada moment per ser “més partícips” de la jornada.
En aquesta línia, Marta Espona, regidora d’ERC, assegura haver trobat a faltar un “ambient més festiu”. Per a la republicana, la Diada d’enguany ha estat “un reflex” de les “ganes de seguir amb la normalitat”, però seguint les mesures decretades per la pandèmia.
Des del govern municipal, l’alcalde Xavi Paz, ha agraït la comprensió i la participació de les entitats. “A tots ens agradaria haver celebrat la Diada tots junts, però ens hem d’adaptar a les noves circumstàncies”, ha dit el batlle en declaracions a Viu Molins de Rei sobre la celebració de l’acte d’enguany.
Més comentat 1