El col·lectiu local en defensa de l’escola pública veu “necessària” la tornada als centres educatius i es compromet a fer costat a la comunitat educativa en un “curs anòmal”. També lamenta la manca de concreció de la Generalitat pel que fa als protocols a seguir dins les escoles.

L’Assemblea Groga de Molins de Rei, que aglutina professionals i famílies de les escoles públiques del municipi, dona el tret de sortida al curs escolar amb pes ferm i amb la convicció que cal “garantir el dret a l’educació per a tothom en un context de pandèmia”.
Per això, en un comunicat expressen el seu convenciment de la importància de tornar als centres escolars per “la necessària socialització dels infants i joves”, així com pel seu “benestar emocional”, diuen.
De fet, l’Assemblea es compromet a treballar perquè les administracions acompanyin els centres, els professionals i les famílies en un curs que veuen com a “anòmal” i en què tenen clar que no es poden tornar a repetir situacions com les viscudes durant el confinament: “No pot tornar a passar que els dispositius i les connectivitats arribin tard a les famílies”.
Per aquest motiu es comprometen a exigir les mesures necessàries a les administracions per garantir el dret universal a l’educació dels infants i joves. Per exemple, en cas que calgui el tancament d’algun grup o centre al llarg del curs, diuen que exigiran a la Generalitat l’accés a les beques menjador, així com la connexió telemàtica per a aquells infants que ho necessitin.
També emplacen el govern espanyol a garantir la protecció i retribució necessària a les famílies que no puguin anar a treballar perquè s’hagin de fer càrrec de fills que tinguin Covid-19 o que hagin de fer quarantenes preventives.
Retrets a Educació per falta de concreció
Tot i considerar que la tornada als centres educatius és segura, des del col·lectiu no amaguen cert malestar amb la gestió que n’ha fet la conselleria d’Educació de la Generalitat, a qui retreuen manca d’informació.
En concret, lamenten que les mesures relatives als protocols que s’havien de seguir a les escoles hagin arribat “tard” i que la “poca concreció” del departament hagi provocat un sobreesforç en els professionals dels centres just abans de començar el curs.