L’Observatori de les Dones en els Mitjans de Comunicació ha elaborat el projecte documental ‘Dones en temps de crisi: any 2020’, en què diferents dones dels municipis que formen part de l’observatori, entre ells Molins de Rei, expliquen com van viure el confinament de fa un any.

Des del món de les cures i les feines domèstiques fins a tasques de serveis essencials com personal de neteja, personal sanitari, conductores d’autobús, metgesses, infermeres… Les dones han estat el pal de paller en molts àmbits durant la crisi de la Covid-19.
Visibilitzar totes aquestes tasques i posar-les en valor ha estat l’objectiu del projecte documental ‘Dones en temps de crisi: any 2020’, que l’Observatori de Dones en els Mitjans de Comunicació ha confegit amb testimonis de dones que viuen als municipis que són membres de l’entitat, com és el cas de Molins de Rei.
El projecte documental està format per 12 càpsules i cadascuna d’elles recull vivències d’una desena de dones des de diferents perspectives: des de com van viure l’inici de la pandèmia i quins horaris i espais van haver d’habitar, fins al paper d’educadores que van haver de desenvolupar a moltes llars i la precarietat que algunes van experimentar quedant-se sense feina.
“El projecte vol ser un homenatge a les dones que han sostingut el sistema durant la crisi de la Covid-19”, ha emfatitzat la productora Cristina Almirall, que és una de les persones que ha capitanejat el projecte i que aquest dimecres l’ha presentat a la biblioteca El Molí acompanyada de la regidora de Feminismes, Jessica Revestido.
Almirall ha detallat que cadascuna de les 12 càpsules dura entre cinc i deu minuts i està formada per un mosaic d’entrevistes a diferents dones. “Cada dona ens parla des d’un lloc que ha estat simbòlic en el seu confinament i també en un pla mig perquè justament puguem veure aquell espai”, ha explicat Almirall, que ha dit que les entrevistes es van gravar entre juliol i setembre del 2020, quan la situació de la pandèmia era més estable.
“Tot i que hi hagi testimonis que potser ara ja ens puguin quedar lluny, val la pena veure què hem viscut i analitzar què en traiem”, ha reflexionat la productora. Almiral també ha agraït a les dones participants haver compartit el seu testimoni, així com als ajuntaments que formen part de l’observatori haver confiat en el projecte, com és el cas del de Molins de Rei que hi és des de l’any 2000.
Testimoni molinenca
De fet, en el projecte documental hi ha participat la molinenca Houda Joudi, que justament treballa al consistori com a tècnica de la regidoria de Nova Ciutadania i que en el documental explica com va viure el confiament de fa un any, quins horaris va haver d’establir a casa amb els seus fills, com va gestionar la falta d’escola i el teletreball.
“No ha estat fàcil, però del confinament agraeixo haver pogut passar més estona amb els meus fills i haver-los conegut més”, diu Joudi en una de les peces audiovisuals del projecte que justament s’ha projectat aquest dimecres a la sala d’actes de la biblioteca El Molí.
Des de la regidoria de Feminismes i LGTBI, la seva responsable, Jessica Revestido, ha agraït a Joudi i a la resta de dones d’altres municipis haver participat en el projecte, així com l’empenta de l’observatori.
“És un projecte que val la pena i que vol posar al centre les dones”, ha dit Revestido, que també ha explicat que el consistori col·labora amb l’observatori des de fa temps a l’hora de fer activitats de sensibilització.
Les 12 càpsules que integren el projecte documental es poden trobar al canal de YouTube de l’entitat.
