En una setmana, el risc de rebrot al municipi ha disminuït 124 punts i se situa en risc baix per primer cop des del mes de juny. A més, més del 74% de la població ja està totalment vacunada.
Les últimes dades del departament de Salut de la Generalitat -que fan referència al període comprès entre el 6 i el 12 de setembre- mostren una gran disminució en el risc de rebrot amb respecte al període anterior. Concretament s’ha reduït 124 punts i se situa en 27, és a dir, en risc baix.
Molins de Rei no tenia un risc de rebrot tan baix des del passat mes de juny; i el que també ha disminuït és la velocitat de propagació del virus, l’anomenada Rt, que torna a estar per sota de l’1 i és de 0,41. Aquesta dada, però, no ha deixat de fluctuar en les últimes setmanes, tot i que els epidemiològics consideren que la pandèmia està controlada quan aquest indicador és inferior a 1.
Baixen la incidència acumulada i el nombre de positius
La incidència acumulada, la dada que recull el nombre de casos nous que hi ha hagut en els darrers set dies i permet estimar quantes persones poden encomanar la malaltia, ha anat baixant setmana rere setmana d’ençà que al mes de juliol arribés als pics més alts. Actualment és de 15,19 casos per cada 100.000 habitants, quan el ministeri de Sanitat i el Centre Europeu per al control de malalties determinen que el màxim abans de considerar-se preocupant han de ser 150 casos per cada 100.000 habitants.
A més el nombre de nous positius també ha disminuït força, 4 en comparació als 13 de l’anterior actualització, i actualment només hi ha una persona de Molins de Rei ingressada a l’hospital per Covid.
Més del 74% de la població està totalment vacunada
Les dades de Salut també mostren que a Molins de Rei ja hi ha un 74,1% de la població amb la pauta de vacunació completa. Cal tenir en compte, però, que algunes de les persones que es troben en aquest grup és perquè només han necessitat d’una punxada; ja sigui per haver passat la Covid-19 o perquè se’ls ha administrat un producte monodosi com la vacuna Janssen. La xifra de vacunats amb ambdues dosis és del 67,4%.
Actualment, a més, hi ha 20.342 molinencs i molinenques vacunats amb la primera dosi, el que suposa un 76,9% del total d’habitants de Molins de Rei. I hi ha 17.842 inoculats amb la segona. Els habitants del municipi amb la pauta completa de vacunació arriben, però, als 19.608.
Si s’observen les xifres que mostra el mapa del Biocomsc de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), elaborat pel molinenc Toni Sanclement, i que recull dades de vacunació més recents a l’àrea bàsica de Salut de Molins de Rei -que també inclou el Papiol-, la xifra de vacunats amb la primera dosi és de 23.482 persones i de 20.438 amb la segona.
Una nova oportunitat per vacunar-se sense cita a Molins de Rei
L’Ajuntament ha anunciat aquesta setmana que demà divendres 17 de setembre es realitzarà una nova jornada de vacunació massiva sense cita prèvia a Molins de Rei. Concretament al mòdul extern del CAP la Granja a partir de les 4 de la tarda i fins les 8 del vespre.
Les condicions per poder vacunar-se són tenir més de 12 anys i no haver rebut encara la primera dosi. Cal portar la targeta sanitària o el DNI i els menors d’edat han d’anar acompanyats del pare, mare o tutor legal. És la segona vegada que Molins de Rei viu una jornada de vacunació massiva, la primera va ser al mes d’agost i es van inocular més de 250 dosis.
Més comentat 1