• FES-TE SOCI ARA
Dilluns, 23 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Comença la rehabilitació del mòdul C de l’edifici el Molí amb els usos a mig definir

Rut Font
12/01/2022
a Cultura, General, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

El fragment del Molí que falta per reformar comptarà amb espais polivalents destinats als joves, amb usos a concretar, i sales d’estudi. Les obres, que mantindran l’accés original a l’antiga fàbrica Ferrer i Mora, han començat aquest dimecres i s’allargaran fins al març del 2023.

Imatge digital del mòdul C un cop finalitzin les obres // Ajuntament

Tret de sortida a 14 mesos de rehabilitació del mòdul C de l’edifici el Molí. Gairebé tres anys després de l’obertura de la biblioteca, es recuperarà l’edifici que resta, situat més a prop de la xemeneia i a tocar del pas que connecta la plaça 1 d’octubre amb la de l’Ajuntament. Antigament, hi havia les oficines de la fàbrica tèxtil Ferrer i Mora, considerada patrimoni arquitectònic de Catalunya.

Les obres, que es faran en col·laboració amb l’Àrea Metropolitana de Barcelona, tenen un cost d’1.747.604,06 euros, dels quals més de 700.000 els aportarà l’AMB a través dels fons europeus FEDER. El milió restant provindrà de les arques municipals, però l’Ajuntament assegura que continuarà picant portes d’altres administracions com la Diputació de Barcelona per rebaixar aquest import.

Per tal de mantenir aquest patrimoni, la rehabilitació del mòdul C seguirà el mateix patró que la renovació de la resta del Molí, que va depurar i mantenir l’estructura original de l’antic complex industrial. De fet, es mantindrà l’accés original a la fàbrica, situat a la banda de la tirolina. “Ha estat un gran repte, però volem mantenir la memòria viva de l’edifici industrial i convertir-lo en un nexe per la memòria històrica”, ha destacat l’alcalde Xavi Paz durant una roda de premsa.

“El Molí jove”

Tot i això, queda per concretar quin ús tindrà aquest nou equipament. De moment, l’Ajuntament vol convertir-lo en un espai polivalent destinat al jovent del municipi, a més de muntar sales d’estudi. “Ja veurem quins usos li volem donar. Serà important la interacció i la presència dels joves, l’objectiu és que se sentin identificats i puguin fer-lo seu”, ha defensat el regidor d’Obres Ramon Sánchez, mentre afegeix que un dels punts d’atracció del mòdul serà la implementació de tecnologies 4.0.  En aquest sentit, Paz ha reafirmat que busquen “la màxima polivalència possible, igual que la planta baixa” de l’edifici principal, però amb un “ús preeminentment jove”.

El mòdul C el dia abans de l’inici de les obres // Rut Font

L’any 2019 es va elaborar un procés participatiu on es van proposar diferents usos per aquest mòdul, entre els quals hi havia possar un bar o cafeteria, a més de les aules d’estudi i reunió que acabarà tenint. En aquest procés també es va plantejar traslladar part de les oficines municipals. De fet, segons l’alcalde, estan estudiant reubicar algunes dependències municipals com el Punt Jove, ara situat a la Federació Obrera. Tot i això, la creació d’un espai jove només va rebre el 8% dels vots en aquest procés participatiu.

El que queda clar és que l’edifici també tindrà una part expositiva. Segons l’arquitecte municipal Josep Abulí, la planta baixa, on es trobarà aquest accés original, serà un “espai diàfan”  amb un ús museogràfic per “explicar el passat industrial del Molí”.

Espais oberts i sales “d’alta funcionalitat”

De fet, aquesta part més didàctica també es traslladarà al soterrani. L’arquitecte assegura que està destinat a “relligar elements del subsol” i servirà per “connectar els elements històrics ja identificats”. En aquest sentit, comunicarà amb l’edifici de la biblioteca i l’antiga turbina que ja hi ha exposada. Actualment, s’està fent un estudi arqueològic del subsol i ja s’han trobat restes dels antics molins reials que es remunten al segle XVIII. Tot i això, l’Ajuntament no sap si aquesta planta estarà oberta al públic permanentment o es faran visites puntuals.

Representants de l’Ajuntament i l’AMB durant la presentació del projecte // Rut Font

El soterrani també ajudarà a incorporar modernitzacions destinades a cobrir noves necessitats, entre les quals es troba fer l’edifici accessible. Bàsicament, es renovaran les escales i es construiran ascensors. Tots aquests serveis es muntaran en una ampliació de l’edifici en direcció a la xemeneia per no ocupar l’espai de la fàbrica original.

Pel que fa als pisos superiors, la primera planta serà un espai comunitari obert d’uns 140 metres quadrats. La segona planta quedarà més recollida: es compartimentarà en tres espais “amb una alta funcionalitat per tenir diferents activitats”, segons Abulí. Els dos pisos comptaran amb llum natural provinent d’una obertura que dona a un celobert del sostre. Aquesta il·luminació arribarà també a l’entrada, ja que tindrà un sostre de vidre.

Relacionats

Etiquetes: Ajuntament de Molins de ReiÀrea Metropolitana de Barcelonaedifici C El Molíedifici El MolíEl MolíEl Molí Jovemòdul C El MolíMolins de Rei
EnviarCompartirTuitCompartir
L’Ajuntament equipara les condicions salarials de les escoles bressol municipals

L’escola bressol La Traca incorpora 13 places més d’infantil 1 davant l’alta demanda

13/06/2025
L’Aula d’estudi del Molí Jove supera els 5.000 usos en els primers sis mesos de funcionament

L’Aula d’estudi del Molí Jove supera els 5.000 usos en els primers sis mesos de funcionament

02/06/2025
L’escola bressol El Patufet tanca les portes després de 50 anys

L’Ajuntament ofereix ajuda econòmica per salvar El Patufet, però la fundació no veu garanties per continuar

30/05/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

Sant Vicenç anuncia que la Generalitat construirà una residència i Molins de Rei demana que el Govern participi en la seva

14/05/2025
El bus urbà amplia la línia MB3 millorant el servei als barris de muntanya

La línia de bus MB3 comença a donar servei els caps de setmana

02/05/2025
L’Ajuntament organitza activitats al voltant del 8M durant el mes de març

L’Ajuntament organitza activitats al voltant del 8M durant el mes de març

06/03/2025
Article següent

Un dels condemnats per la violació múltiple fuig abans d’entrar a presó

Més comentat 2

  1. Retroping: El govern municipal presenta els pressupostos més elevats de la història de l'Ajuntament - Viu Molins de Rei
  2. Retroping: Les obres de rehabilitació de l’edifici C del Molí avancen després de superar problemes amb l’estructura metàl·lica – Viu Molins de Rei

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Les migracions a la regió de Barcelona sumen prop de 550.000 moviments anuals
Opinió

Les migracions a la regió de Barcelona sumen prop de 550.000 moviments anuals

Oriol Pàmies
23/06/2025
Entitats

Revetlles als carrers per celebrar la nit de Sant Joan a Molins de Rei

Samar Elansari
23/06/2025
La Guàrdia Urbana, l’ADF, Protecció Civil i els Bombers es preparen per a la nit de Sant Joan
Societat

La Guàrdia Urbana, l’ADF, Protecció Civil i els Bombers es preparen per a la nit de Sant Joan

Viu Molins de Rei
20/06/2025

VIU Empresa

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil
VIU Empresa

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil

Viu Molins de Rei
19/06/2025
Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?