El projecte desenvolupat per l’Àrea Metropolitana de Barcelona s’instal·la al parc de la Mariona i té com a objectiu convertir-se en un espai d’aprenentatge a l’aire lliure dirigit als infants i les famílies.

‘Natur@ula’ ha arribat aquest diumenge a Molins de Rei per oferir un espai lúdic i d’aprenentatge a l’aire lliure per als infants i les famílies del poble. L’equipament, ubicat al parc de la Mariona, compta amb un mòdul d’emmagatzematge de material tancat a l’interior i amb diferents elements de mobiliari, com taules i bancs de fusta, per poder desenvolupar activitats a l’exterior.
A més, ‘Natur@ula’, ofereix una varietat de recursos i materials educatius com ara guies d’identificació de la flora i la fauna, lupes o pissarres per a que els infants i les famílies puguin gaudir de diferents activitats. El passat diumenge es va inaugurar l’espai amb l’activitat “Animals de sang freda: amfibis i rèptils”, que va convidar als més petits a descobrir i conèixer els amfibis i rèptils que habiten al parc.
L’espai també està dirigit als centres educatius i a les diferents entitats del municipi i romandrà obert cada diumenge d’11:30 a 13:30 hores. A més de 12:00 a 13:00 hores es duran a terme activitats dirigides amb monitors i monitores. L’accés a ‘Natur@aula’ és lliure i gratuït i no requereix inscripció prèvia per a la realització de les activitats. El projecte respón a la necessitat d’habilitar els espais exteriors per a desenvolupar jocs i activitats per als més petits, ja que arrel de la pandèmia, aquestes zones s’han convertit en el lloc on surten més sovint els infants a jugar.
Activitats de ‘Natur@ula’
Les activitats guiades que oferirà l’espai son variades i destaquen per treballar aspectes com la descoberta de l’entorn natural o el reciclatge. Les activitats dirigides estan programades fins al dia 4 de desembre i estàn adaptades a l’estació de l’any en que es realitzen. Aquest és el llistat de les sessions programades fins a finals d’any.
- 25 de setembre: Animals invasors! Quines són les espècies invasores i exòtiques que viuen al parc i a les nostres ciutats?
- 9 d’octubre: El regne animal: invertebrats terrestres. Observem i descobrim com viuen els invertebrats del parc.
- 16 d’octubre: El calendari de pagès. Les verdures de temporada i el consum de proximitat. Fem un calendari de pagès.
- 23 d’octubre: L’art de la natura. Art amb elements naturals.
- 30 d’octubre: De la castanyada a Halloween: Reciclem! Fabriquem personatges i elements de les dues fetes amb materials reciclats.
- 6 de novembre: Natura en colors. Conte i taller sobre les plantes del parc.
- 13 de novembre: A vista d’ocell. Jocs i experimentació per descobrir els ocells del parc.
- 20 de novembre: Una pinya d’animals. Transformem pinyes en diferents animals i en coneixerem les característiques.
- 27 de novembre: Gossos al parc. Aprenem com fer un bon ús del parc amb el nostre gos.
- 4 de desembre: Per Nadal, reciclem. Decora casa teva reciclant materials.