
El passat dissabte 26 d’abril vam viure una trobada molt especial, preparada des de força temps abans amb les entitats que representen col·lectius d’altres països que actualment viuen a la vila. L’objectiu d’aquest berenar era triple: compartir una estona distesa amb tothom qui volgués venir per coneixe’ns millor i aportar, així, el nostre granet de sorra per trencar els prejudicis que associen immigració amb problemes de tota mena, alhora que celebràvem la trobada berenant. Jo mateixa soc del Paraguai, de manera que és probable que hagi viscut situacions similars a la d’altres persones que han vingut a la vila, però es tractava d’anar més enllà i trencar barreres amb les persones nascudes aquí. La nostra idea és que aquesta trobada no sigui una activitat puntual, sinó un pas més en un camí comú, que volem que sigui cada cop més ampli, més acollidor i més humà.
Partint de la base que les diferents cultures ens enriqueixen com a societat, la trobada va voler posar en relleu les llengües dels participants i els seus orígens, es van explicar anècdotes i experiències personals, i també com va ser el procés d’arribada i acollida a Molins de Rei de les persones que ens van acompanyar. La diputada d’ERC Najat Driouech Ben Moussa va posar èmfasi en les dificultats socials de la població immigrada, per exemple en l’habitatge, i en els avantatges d’una societat plural com l’actual, i l’Associació Intercultural i Solidària Teranga, com també Molins de Rei amb el Sàhara, van exposar les seves activitats com a entitats. Lamentem que dues associacions més que ja havien confirmat la seva participació en l’acte, declinessin finalment la invitació a venir, cosa que ens va entristir i, sincerament, decebre. Així i tot ens van acompanyar persones del Marroc, del Sàhara, del Senegal, del Paraguai, de Geòrgia, del Brasil i de nascuts a la vila o a Catalunya.
Un cop fetes les intervencions orals, va ser el torn de tastar el menjar que les persones assistents havien portat, tot acompanyat d’un té fet allà mateix i de converses entre tots. Compartir, conèixer-nos i celebrar era la nostra fita i estem contents del resultat de l’acte, malgrat la pluja, tot i que també ens va deixar prou temps per poder gaudir d’aquest moment inoblidable. Era la primera vegada que organitzàvem un acte així i esperem que el següent encara sigui millor.
Gràcies a totes les persones que van ajudar a fer possible aquest acte i que amb molt d’afecte van acudir i participar d’alguna manera amb nosaltres. Des d’ERC Molins estem orgullosos de poder viure aquest i molts actes més amb la gent de Molins de Rei, ressaltant tots junts aquesta pluralitat que tenim. Som diversos, però iguals.
Animem a tothom a participar plenament d’altres trobades que organitzem, des del cor i amb esperit de comunitat. Tenim un llarg camí per continuar junts i així aconseguirem el nostre objectiu amb respecte i traient profit de la diversitat.
Tal com vam dir durant l’acte, moltes flors diferents fan un ram. Gràcies sempre!
Alba Patricia Cabral Ortiz. Regidora d’ERC Molins de Rei