• FES-TE SOCI ARA
Divendres, 19 setembre, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

L’Ajuntament ofereix ajuda econòmica per salvar El Patufet, però la fundació no veu garanties per continuar

Samar Elansari
30/05/2025
a Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

El consistori i la fundació que gestiona l’escola bressol no han arribat a un acord per evitar el tancament. L’ens local va proposar cobrir el 50% de les pèrdues de la llar d’infants però l’entitat gestora apunta que no tenen garanties de poder mantenir la viabilitat del centre a través de les matrícules.

L’escola bressol El Patufet tancarà definitivament al mes de juliol // Samar Elansari

La llar d’infants El Patufet tancarà aquest estiu, posant fi a cinquanta anys de trajectòria educativa a Molins de Rei. El centre, gestionat per la fundació privada Mare de Déu de Montserrat -també responsable de l’escola Virolai-, finalitzarà el curs amb normalitat el mes de juliol. Segons apunta la fundació, els motius del tancament són estrictament econòmics, ja que, igual que moltes altres escoles bressol privades de Catalunya, El Patufet s’ha vist afectat per una combinació de factors que han fet inviable la seva activitat. L’impacte de la pandèmia de la covid-19, la gratuïtat del curs d’I2 i la davallada de la natalitat han fet que el nombre d’infants matriculats disminueixi i que el model sigui, avui dia per a ells, insostenible.

En aquest sentit, des que es va rebre la notícia, l’Ajuntament ha estat treballant per intentar revertir la situació. Segons fonts municipals, durant aquests mesos s’han reunit diversos cops amb la fundació per intentar arribar un acord i evitar el tancament de l’escola bressol. De fet, el consistori va posar sobre la taula una proposta per mantenir oberta la llar d’infants dos cursos més. Aquesta proposta incloïa assumir el 50% de les pèrdues econòmiques derivades de la manca d’infants i obrir una negociació amb la propietària de l’edifici per rebaixar el cost del lloguer de l’espai. L’objectiu era que els infants que actualment estan a I0 i I1 poguessin acabar el cicle al mateix centre.

Malgrat tot, la fundació ha rebutjat finalment l’oferta de l’Ajuntament i ha optat per posar punt final al projecte. En aquest sentit, apel·len que la proposta municipal no resolia els problemes estructurals que arrossega el centre i que no podia garantir la sostenibilitat del servei més enllà del termini proposat. Així doncs, El Patufet tancarà portes aquest estiu, deixant enrere mig segle de dedicació a l’educació infantil i convertint-se en un nou exemple de la crisi que afronta el sector de les escoles bressol privades a Catalunya.

L’Ajuntament assegura haver fet tot el possible per evitar el tancament

Tot i la decisió irrevocable de la fundació, l’Ajuntament assegura que ha fet tot el possible per evitar el tancament d’El Patufet. “Van ser ells mateixos qui ens van presentar algunes peticions i nosaltres, a partir d’això, vam oferir assumir el 50% de les pèrdues i la negociació d’una rebaixa del lloguer amb la propietat”, explica el regidor d’Educació, Lucas Ferro, a Viu Molins de Rei. Amb tot, la fundació ha decidit mantenir-se en la decisió de tancar i, segons apunta el regidor, un dels punts “que nosaltres creiem que ha estat clau per no voler acceptar l’acord” ha estat que l’Ajuntament “no pot garantir la contractació de les quatre treballadores que hauran d’acomiadar”, ja que el sistema de borses públiques i adjudicació de places segueix un procediment específic.

Ferro també afegeix que la fundació els va expressar en diverses ocasions la seva preocupació per la incertesa sobre l’ocupació de places en els pròxims cursos. “El que han fet és un càlcul econòmic. Ens van dir que, tot i l’ajuda municipal, no tenien garanties de poder omplir totes les places cada any i això els feia difícil justificar mantenir l’activitat dos anys més”, afirma.

Davant aquesta situació, l’Ajuntament ha activat un pla per garantir la continuïtat educativa dels infants actualment matriculats a El Patufet. “La nostra prioritat és intentar assegurar que tots els infants del municipi puguin accedir a una plaça d’escola bressol a Molins de Rei”, assegura Ferro. Per facilitar-ho, han concedit cinc punts complementaris en el procés de preinscripció als infants afectats, amb l’objectiu de prioritzar la seva entrada a altres centres públics del municipi. L’objectiu és garantir la continuïtat de l’escolarització.

“La proposta va arribar tard i sense garanties clares”

Des de la fundació Mare de Déu de Montserrat, que gestiona El Patufet, apunten que la proposta de l’Ajuntament va arribar massa tard per ser valorada amb garanties. “Ens la van fer arribar just abans del pont, a última hora, i tot i que la vam estudiar, el patronat va decidir no acceptar-la perquè no ens acabava de convèncer”, explica Jordi Pascual, gerent de la fundació. Pascual es refereix al pont previ a l’inici de les preinscripcions, amb les famílies visitant les portes obertes d’altres centres dies abans. Segons diu, si s’hagués presentat abans i amb més temps per negociar, la situació podria haver estat diferent. “Amb més marge i garanties, potser sí que l’hauríem acceptat, però en aquell moment les famílies ja estaven immerses en el procés de preinscripció”, afegeix.

Pascual també remarca que, en cap moment, la fundació va sol·licitar suport econòmic a l’Ajuntament. “El que volíem era omplir totes les places amb infants, no rebre subvencions. L’Ajuntament ens va oferir sufragar prop del 50% de les pèrdues, però el nostre objectiu sempre ha estat la viabilitat a través de les matrícules, no del finançament públic”, remarca. Finalment, la incertesa sobre la viabilitat del projecte i el poc marge de temps per valorar a fons la proposta municipal van portar la fundació a descartar l’alternativa de continuïtat i optar pel tancament definitiu del centre.

Tot plegat pot tensionar el procés d’inscripcions a les escoles bressol, que durant els últims anys ja ha estat complicat. Existeix la possibilitat que el Patufet torni a obrir en un futur amb uns altres gestors que vulguin aprofitar les instal·lacions.


Relacionats

Etiquetes: Ajuntament de Molins de ReiEl PatufetFundació privada Mare de Déu de MontserratLucas Ferro
EnviarCompartirTuitCompartir
El minut a minut del ple extraordinari del Síndic de Greuges i el ple ordinari del mes de juliol de 2025

Gairebé la meitat dels molinencs no estan satisfets amb el servei de queixes i suggeriments

28/08/2025
Lucas Ferro (Molins en Comú Podem): “La Generalitat ha d’assumir la gestió de la nova residència”

Lucas Ferro (Molins en Comú Podem): “La Generalitat ha d’assumir la gestió de la nova residència”

01/08/2025
L’Ajuntament es reorganitza amb quatre nous coordinadors que ja treballaven a la casa

L’Ajuntament escurça el temps de resposta a les queixes i suggeriments dels 66 als 14 dies

29/07/2025
Els mapes que expliquen la nova distribució de les dependències municipals

Els mapes que expliquen la nova distribució de les dependències municipals

30/06/2025
La primera planta del Molí acollirà els serveis d’ocupació i atenció a les empreses a partir del setembre

La primera planta del Molí acollirà els serveis d’ocupació i atenció a les empreses a partir del setembre

26/06/2025
El nou pla de mobilitat vol “minimitzar l’ús del cotxe per maximitzar els desplaçaments a peu”

El nou pla de mobilitat vol “minimitzar l’ús del cotxe per maximitzar els desplaçaments a peu”

18/06/2025
Article següent
L’Aula d’estudi del Molí Jove supera els 5.000 usos en els primers sis mesos de funcionament

L’Aula d’estudi del Molí Jove supera els 5.000 usos en els primers sis mesos de funcionament

Més comentat 1

  1. Jordi Sanchez says:
    4 mesos enrere

    Titular desencertat i confús sobre el tancament de l’escola bressol

    Com a pare d’un dels infants afectats pel tancament de l’escola bressol esmentada, voldria expressar el meu desacord amb el titular de la notícia publicada. Considero que és totalment desencertat i pot portar fàcilment a mal interpretacions.
    Tal com s’explica en el mateix article (i com vam viure en primera persona les famílies afectades), la comunicació inicial de l’Ajuntament va ser tranquil·litzadora, es va assegurar que hi hauria places garantides per a tothom a les escoles bressol públiques. No obstant això, només un dia abans de l’inici del període d’inscripcions se’ns va convocar, amb molt poc marge, a una reunió que es va anunciar aquell mateix matí per celebrar-se a la tarda. En aquesta trobada se’ns va exposar una suposada “solució”, però sense concretar què s’acabaria cobrint ni quin suport es garantiria.
    A més, cal dir que aquest avís tan precipitat va arribar en un moment en què moltes famílies ja estaven pensant en altres escoles per al curs vinent, donant per fet que l’escola tancaria definitivament. Això va fer que la possibilitat de continuar-hi fos percebuda com inviable o, en el millor dels casos, incerta.
    És important remarcar que el problema no rau en la gestió de l’escola privada en qüestió, sinó que és de caràcter estructural. Ens trobem en un context de transformació del sistema, amb una aposta decidida per les escoles bressol públiques i la gratuïtat d’I2, i amb la possibilitat d’estendre-la també a I1. Tot i que aplaudeixo aquesta aposta per l’educació pública, no es poden ignorar les conseqüències que això comporta per a les escoles de qualitat que queden fora de la xarxa pública.
    Com a pare, puc dir que estem molt satisfets amb l’experiència viscuda a l’Escola El Patufet, i ens fa molta pena no poder-hi continuar. Lamentablement, la situació actual posa en risc projectes consolidats i valuosos, sense oferir alternatives reals de continuïtat.
    A més, no puc deixar de manifestar que em sembla sospitós el to de l’article i, especialment, el seu titular, tenint en compte que avui s’han publicat les llistes de les preinscripcions i es fa evident que hi haurà un problema important de places. Tot apunta que diverses famílies ens quedarem sense accés a cap escola bressol per al curs vinent, contradient les garanties que inicialment es van donar.
    És per tot això que considero que el titular no reflecteix fidelment la realitat del problema i contribueix a una lectura parcial i confusa dels fets.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

L’equip d’Ibai Llanos jugarà contra l’Incresa B a Quarta catalana
Esports

Ajornat el partit de l’Incresa B contra l’equip d’Ibai Llanos per motius de seguretat

Samar Elansari
18/09/2025
Les nits de Festa Major no registren grans aldarulls amb un dispositiu policial sense precedents
Societat

L’espai de concerts de la Festa Major ampliarà l’aforament a les 8.000 persones

Samar Elansari
17/09/2025
Les entitats locals engeguen la Festa Major en una nova edició de la Crida
Cultura

El pressupost de la Festa Major arriba als 200.000 euros

Samar Elansari
16/09/2025

VIU Empresa

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil
VIU Empresa

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil

Viu Molins de Rei
19/06/2025
Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Drogueria Campmajó, sis dècades venent pintures amb un servei de proximitat

Drogueria Campmajó, sis dècades venent pintures amb un servei de proximitat

05/09/2025
Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?