• FES-TE SOCI ARA
Divendres, 19 setembre, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Renfe torna a treure a licitació les obres de l’estació per 13,1 milions d’euros

Samar Elansari
30/07/2025
a Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

Les obres es van aturar el 2023 per un modificat d’obra. El nou projecte inclou la construcció d’un segon accés pel carrer Sant Antoni Maria Claret i l’adaptació de les andanes i les vies a una nova configuració exigida per Adif. Un cop comencin les feines, es preveu que tinguin una durada de 16 mesos. 

Imatge d’arxiu de l’exterior de l’estació de Renfe de Molins de Rei // Samar Elansari

Després de dos anys aturades, Renfe llançarà aquesta setmana una nova licitació per poder reprendre les obres d’accessibilitat de l’estació de Renfe, segons han confirmat fonts del ministeri de Transports a Viu Molins de Rei. S’ha descartat, doncs, la possibilitat que els treballs siguin fets per una empresa pública.

Els treballs es van aturar l’abril de 2023 arran d’una modificació important del projecte inicial que incloïa principalment dues millores: la construcció d’un segon accés pel carrer Sant Antoni Maria Claret i l’adaptació de les andanes i les vies a una nova configuració exigida per Adif. Aquesta nova configuració és necessària per poder implantar un sistema de senyalització més modern i segur que millorarà la funcionalitat de l’estació. 

Pel que fa al cost, la nova licitació fixa un pressupost de 13,16 milions d’euros, gairebé el doble del pressupost anterior que se situava en 6,2 milions d’euros. Aquest augment es deu principalment a l’ampliació del projecte per incloure el segon accés i per la pujada generalitzada dels preus dels materials i serveis en el sector de la construcció, que ha fet que el cost de l’obra sigui considerablement més elevat del que s’havia previst inicialment. 

Ara, la nova licitació sortirà a concurs públic perquè les empreses interessades puguin presentar les seves ofertes. Un cop adjudicats els treballs i es reprenguin les obres, Renfe estima que la seva durada serà d’uns 16 mesos, durant els quals es duran a terme totes les millores previstes per completar la reforma de l’estació. Fonts del ministeri no donen una data concreta de la represa de les obres, però estimen que serà l’any vinent.

Principals actuacions del projecte

Pel que fa les actuacions del nou projecte, Renfe ha confirmat que es construirà un nou edifici d’accés al carrer Sant Antoni Maria Claret i que s’executarà un pas inferior sota les vies que connectarà directament amb les andanes. Aquest pas comptarà amb ascensors per garantir l’accessibilitat i també es renovaran i adaptaran les escales fixes. A més, es preveu millorar les zones comunes amb una nova il·luminació al vestíbul i a les andanes, la incorporació de nous encaminaments per facilitar la mobilitat dels viatgers i la instal·lació de marquesines de 75 metres per protegir els usuaris de les inclemències meteorològiques.

Pel que fa a les vies, el projecte inclou la construcció d’una nova andana, l’allargament de les andanes fins als 200 metres útils i l’elevació de la seva alçada per adaptar-les al nou sistema de senyalització que Adif està implantant. També es renovarà el paviment i es modificarà el perfil del voral per complir amb la normativa d’accessibilitat. Finalment, es reconfiguraran les vies i les instal·lacions ferroviàries per tal d’executar les obres de manera més segura i eficient, amb l’objectiu de convertir l’estació en un espai més modern, còmode i accessible per a tots els usuaris.

Plànol del nou accés per Sant Antoni Maria Claret // Renfe
Plànol final de configuració de les víes i de l’estació de Molins de Rei // Renfe

Fins ara, només s’havia completat la primera fase de les obres, que es va estrenar el juny del 2023. Aquesta va consistir en la remodelació integral del vestíbul, la instal·lació de nous torns d’accés, la creació d’una zona renovada d’atenció, venda i informació per als viatgers, i la col·locació d’un nou ascensor a l’exterior per facilitar l’accés al vestíbul.

Anys de retard en les obres

Des de fa anys, les obres de reforma de l’estació arrosseguen un llarg historial de retards i problemes amb les empreses adjudicatàries. Vías y Construcciones S.A., que havia assumit l’execució del projecte el 2022, va abandonar. Aquesta situació ha provocat que el projecte hagi d’afrontar ara un tercer procés de licitació. Ja el 2020 s’havia produït una situació similar quan Ortiz Construcciones y Proyectos, l’empresa que havia guanyat inicialment el concurs públic, va decidir renunciar al projecte abans de començar els treballs. En aquell moment la decisió es va justificar per un pressupost insuficient, ja que la companyia havia presentat una oferta econòmica molt ajustada que feia inviable dur a terme l’obra.

Els endarreriments acumulats venen, però, de més enrere. L’any 2019 el consell d’administració de Renfe havia aprovat un projecte amb un pressupost de 7 milions d’euros i amb la intenció de començar els treballs aquell mateix any. La primera licitació pública, però, va reduir el pressupost a 5 milions d’euros. A principis de 2020 Renfe va anunciar novament que les obres començarien de manera imminent, però l’esclat de la pandèmia de la Covid-19 i les dificultats derivades del procés de licitació van tornar a impedir l’arrencada del projecte.

La segona licitació situava el cost total del projecte en 6,2 milions d’euros. Tot i això, els problemes acumulats durant els darrers anys i les dificultats econòmiques van acabar portant l’empresa a renunciar a la continuïtat del contracte que s’havia modificat i fet més ambiciós, fet que ha obligat Renfe a obrir una nova licitació per intentar desbloquejar definitivament el projecte, després de descartar que les obres vagin a càrrec d’una empresa pública.

Xavi Paz celebra la nova licitació

L’alcalde, Xavi Paz, ha celebrat a través de les seves xarxes socials que Renfe comenci a desencallar les obres de l’estació i ha qualificat la nova licitació com “una bona notícia”, agraint al ministre Óscar Puente. En aquest sentit, Paz ha remarcat que es tracta d’una infraestructura “bàsica per a Molins de Rei i per a tot el sistema de Rodalies”, tot recordant els problemes acumulats que han marcat l’execució de les obres fins ara.

Relacionats

Etiquetes: estació de Renfeobres estació
EnviarCompartirTuitCompartir
Renfe i la constructora de les obres de l’estació trenquen el contracte i la represa s’allarga encara més

Renfe i la constructora de les obres de l’estació trenquen el contracte i la represa s’allarga encara més

30/12/2024
L’empresa que duu a terme les obres de l’estació es planteja rescindir el contracte

ERC presenta una moció per exigir les millores d’accessibilitat a l’estació de Renfe

31/10/2024
La modificació del projecte encalla indefinidament les obres de l’estació

La modificació del projecte encalla indefinidament les obres de l’estació

21/06/2024
El despropòsit de les obres de l’estació de Molins de Rei

El despropòsit de les obres de l’estació de Molins de Rei

13/05/2023
Marta Espona demana explicacions per l’aturada de les obres de l’estació de Renfe

Marta Espona demana explicacions per l’aturada de les obres de l’estació de Renfe

09/05/2023
Les famílies sense plaça a les escoles bressol exigeixen solucions en una concentració davant l’Ajuntament

Butlletí | Cap infant sense bressol

02/07/2022
Article següent
El minut a minut del ple extraordinari del Síndic de Greuges i el ple ordinari del mes de juliol de 2025

El minut a minut del ple extraordinari del Síndic de Greuges i el ple ordinari del mes de juliol de 2025

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

L’equip d’Ibai Llanos jugarà contra l’Incresa B a Quarta catalana
Esports

Ajornat el partit de l’Incresa B contra l’equip d’Ibai Llanos per motius de seguretat

Samar Elansari
18/09/2025
Les nits de Festa Major no registren grans aldarulls amb un dispositiu policial sense precedents
Societat

L’espai de concerts de la Festa Major ampliarà l’aforament a les 8.000 persones

Samar Elansari
17/09/2025
Les entitats locals engeguen la Festa Major en una nova edició de la Crida
Cultura

El pressupost de la Festa Major arriba als 200.000 euros

Samar Elansari
16/09/2025

VIU Empresa

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil
VIU Empresa

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil

Viu Molins de Rei
19/06/2025
Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals

Tecnologia d’avantguarda per millorar la salut i reduir el dolor

Dra. Montse Casals - Centre Casals
29/08/2025

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

VIU+

Drogueria Campmajó, sis dècades venent pintures amb un servei de proximitat

Drogueria Campmajó, sis dècades venent pintures amb un servei de proximitat

05/09/2025
Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?