Enric Franch va presentar públicament la seva jubilació en un ple extraordinari en el que només el seu partit li va dedicar bones paraules mentre que l’oposició li retreia la seva gestió. L’alcalde li va agrair la seva implicació mentre que els partits del govern van evitar la polèmica. El regidor d’Economia i Finances va marxar assegurant: “No dimiteixo, em jubilo”.

Un únic punt a l’ordre del dia: la renúncia al càrrec de regidor d’Enric Franch, que fins el dia d’ahir era responsable de les regidories d’Economia i Finances, Serveis Generals i Seguretat Pública. “Avui em jubilo, no plego perquè sí”, són les paraules amb les que va començar el comiat que Enric Franch portava escrit. El regidor protagonista del ple va recordar alguns dels moments viscuts a l’Ajuntament i va destacar alguns dels aspectes dels que més orgullós es sentia, entre els que destacava “crear una guàrdia urbana de proximitat i incidir en una política de reconeixement al treball del personal de l’Ajuntament”. Enric Franch va explicar que la seva intenció era jubilar-se al acabar el mandat, el proper mes de maig, “però vist l’escenari anunciat pel Consell de Ministres [en referència al retard de l’edat de jubilació], he preferit avançar-me i jubilar-me ara”. El fins ahir regidor d’Economia i Finances va agrair la “lleialtat” als seus equips de treball i a l’equip polític que l’ha acompanyat. “He compartit una experiència intensa, plena d’il·lusions, amb dificultats i alegries. Estic orgullós d’haver treballat al servei de Molins de Rei”, va concloure Franch.
L’alcalde, Iván Arcas, va prendre la paraula per acomiadar-se personalment del regidor sortint i va defensar la seva decisió assegurant que “hi ha decisions personals que estan per sobre dels compromisos polítics”. Arcas va recordar “el plaer de treballar durant més de vint anys” al costat de Franch i va destacar d’ell que “mai ha tingut un no per cap responsabilitat que tots sabíem que seria especialment complicada”. L’alcalde va acabar agraïnt-li la lleialtat mostrada al projecte compartit d’IiE i a la seva pròpia persona.

L’oposició dubta que sigui una jubilació
El cap del principal partit de l’oposició, Xavi Paz, va insistir en què la jubilació d’Enric Franch és una dimissió encoberta i “en el pitjor dels moments”. Per a Paz, “o dimitia quan es va saber tot o s’esperava al maig, quan acabés la seva responsabilitat política”. El portaveu socialista va voler deixar clares les rotundes discrepàncies del PSC amb la política econòmica i de contractació de personal de l’equip de govern. Segons Paz, “la política molinenca és diferent des de juliol del 2010, aprovar uns comptes públics amb un informe desfavorable tècnic marca un abans i un després”. El regidor socialista va ser l’únic que va pujar una mica el to complaent del ple al acusar al ja ex-regidor de ser el responsable “d’escriure una pàgina de la història de Molins de Rei que no hauria d’haver escrit” i va exhortar directament a Franch: “les seves úniques explicacions són un insult a la intel·ligència”.
El regidor del PP, Emilio Ramos, es va mostrar sorprès per la jubilació de Franch i incrèdul de “que marxi pel que diu que marxa”. El portaveu popular va advertir de possibles accions judicials en les que es podria veure involucrat el regidor jubilat en un futur per la gestió feta durant els últims anys. Ramos va acomiadar-lo de manera simpàtica: “Trobarem a faltar les seves chirigotes, que a mi particularment em feien riure molt” i li va preguntar per acabar si “es podria emportar a algunes persones del seu equip”.
Per la seva banda, el regidor de la CUP, Àlex Maymó, després de les nombroses enganxades dialèctiques amb Franch al llarg de la legislatura, va optar per evitar la polèmica al ple extraordinari. Maymó va desitjar a Franch “que ho faci el millor possible en les activitats que faci a partir d’ara” i va demanar a la persona que es faci càrrec de la regidoria -tot apunta a que serà Núria Artés, fins ara assessora d’alcaldia- que “solucioni els problemes de tota l’àrea”.
El tripartit molinenc passa de puntetes
Les regidores socialistes Jessica Revestido i Pepita Catasús es van absentar del ple per motius laborals, però la baixa més notable va ser la del portaveu convergent, Joan Ramon Casals. El líder municipal de CiU s’ha mostrat molt crític durant els últims dies amb l’equip de govern municipal i ahir no va justificar la seva absència, delegant el comiat del grup municipal de CiU en Joaquim Martí. El veterà regidor convergent va desitjar el millor a Enric Franch i va fer una defensa pública de la feina de ser regidor: “El càrrec de regidor és incomprès. Tothom hauria de passar-ne una temporada per veure el pa que s’hi dona”, va explicar Martí, sense entrar a valorar la feina feta per Franch al capdavant de la regidoria d’Economia i Finances.
Encara menys ho va valorar ERC, que no es va pronunciar públicament durant el ple extraordinari. Qui si que ho va fer va ser el propi partit d’Enric Franch, Iniciativa i Esquerra per Molins de Rei. La seva portaveu, Laura Duran, va demanar a Franch poder “comptar amb la teva experiència des d’allà on creguis oportú” i en clau de futur va assegurar que “IiE té prous actius per continuar amb aquestes responsabilitats i les que facin falta”.
En mitja hora aproximadament el ple es va donar per assabentat de la sortida d’Enric Franch per jubilació i en el proper ple municipal ordinari de dimecres vinent s’espera que prengui possessió la persona que substitueixi al regidor de Finances.
Ojalá todos los plenos municipales duraran media hora y fuera tan fácil de escribir luego