• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 24 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

250 molinencs es manifesten contra la interlocutòria del TSJC

Laura Herrero
15/09/2011
a General, Política, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

Uns 250 molinencs i molinenques es van reunir el passat dilluns a la plaça de l’Ajuntament per rebutjar la interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya publicada el passat 2 de setembre. L’Ajuntament es va sumar a la protesta.

Un cartell el primer dia de curs al CEIP La Sínia se sumava a la protesta // Jordi Julià

La manifestació en contra de l’atac a la immersió lingüística a Molins de Rei, com la de centenars pobles catalans, va ser una mostra més de mobilització ciutadana a favor de la cultura i la llengua catalana.

Arran de la publicació, el desembre passat, d’una sentència del Tribunal Suprem que posava en qüestió l’actual model d’immersió lingüística, apareixia la plataforma Somescola.cat, formada per “un conjunt d’entitats cíviques, culturals i educatives que pretén coordinar totes les persones, entitats i institucions que volen actuar de forma activa en el suport d’una escola catalana en llengua i en continguts”. Ara aquesta plataforma s’ha reactivat, a causa de la interlocutòria del TSJC publicada el 2 de setembre i que donava dos mesos a la Generalitat de Catalunya un ultimàtum de dos mesos per introduir el castellà com a llengua vehicular a les escoles catalanes. Somescola.cat va proposar que el passat dilluns 12, coincidint amb l’inici del curs escolar, tots els pobles de Catalunya es concentressin a les portes dels ajuntaments.

L’acte de Molins de Rei va ser introduït per Ignasi Termes, un dels portaveus de l’Ateneu Mulei, i va afirmar que “malgrat que hagi sigut bastant urgent, estem molt contents veient la plaça el goig que fa”. Termes va declarar a Viu Molins de Rei que “el que està passant a l’Estat espanyol és bastant greu i si no es soluciona s’haurà de recórrer a instàncies europees”.

A continuació, Núria Arús, professora de l’escola Estel va ser l’encarregada de llegir el manifest. Arús va finalitzar la lectura d’una manera emotiva, cridant en veu alta “visca l’escola catalana i visca Catalunya”, que va causa un fort i intens aplaudiment de tots els assistents.

L'alcalde i la regidora d'educació van mostrar el seu suport als mestres el primer dia de classe // Jordi Julià

Entre els 250 assistents a l’acte hi havia els representants de l’Ajuntament de Molins de Rei, amb les dues màximes autoritats del consistori: l’alcalde, Xavi Paz i el primer tinent d’alcalde, Joan Ramon Casals. El mateix dia al matí l’alcalde havia visitat les escoles de la vila, coincidint amb l’inici del curs escolar, i va declarar: “Hem de ser molt reiteratius en la nostra fermesa de defensar el nostre sistema d’immersió lingüística, on el català ha de ser una peça fonamental”. Argumentava Paz que és “una inversió en el nostre futur, la nostra cultura i la nostra identitat”, expressant en tot moment el seu recolzament a la comunitat educativa, i avisant que “ningú alterarà el que ha estat un model d’èxit, i si estem tots units segur que tindrem més garantia d’èxit”. Pel que fa a la moció que Somescola.cat ha promogut per tal que els ajuntaments la votin als seus respectius plens, l’alcalde de Molins de Rei va assegurar que “segur que tots els grups ens posem d’acord en recolzar unànimement aquesta moció el proper ple del 22 de setembre, estic convençut que estarem tots d’acord”.

La coordinadora "somescola.cat" ha convocat les protestes arreu del país

Entre les 250 persones aproximadament que es van concentrar dilluns a la tarda a la plaça de la Vila hi havia un professor de l’escola Sant Miquel, Joan Vilaseca, que en declaracions a aquest diari va dir que:  “Jo com a professor, penso que aquesta sentència no s’ha d’acatar de cap manera, perquè si seguim acatant aquestes sentències que van en contra nostra ja podem plegar. Crec que tot el poble de Catalunya ha de rebutjar això”.

També hi havia pares, mares i familiars a la concentració. Una mare ho comparava amb anys enrere: “Jo quan vaig estudiar no era la llengua vehicular, i realment he tingut problemes amb el català, me n’he sortit però ja que estem en una democràcia, és molt important que el català sigui a les escoles”.

Relacionats

Etiquetes: catalàEducacióensenyamentescola Sant MiquelescolesIgnasi Termesimmersió lingüísticainterlocutòriaJoan Ramon CasalsJoan VilasecallenguamanifestaciómocióNúria ArúsprotestessentènciaSomescola.catTSTSJCXavi Paz
EnviarCompartirTuitCompartir
L’escola bressol La Traca oferirà més places després d’integrar l’edifici de l’antiga El Cargol

L’Ajuntament demana a la Generalitat obrir tres nous grups a les escoles bressol municipals

12/06/2025
La Fiscalia es querella contra Joan Ramon Casals per cedir locals per l’1 d’octubre

Joan Ramon Casals serà nomenat responsable de política municipal de Junts

15/05/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L’Ajuntament construirà la nova residència de gent gran amb fons propis

09/04/2025
Marta Espona (ERC): “S’han d’implantar el màxim d’iniciatives que no siguin solament la construcció”

Què fem pel català des de l’àmbit local?

03/04/2025
Inaugurem un nou equipament cultural a Molins de rei: el Museu del Renaixement

Inaugurem un nou equipament cultural a Molins de rei: el Museu del Renaixement

13/12/2024
L’exposició de cultura popular local es consolida a la planta baixa del Molí

L’exposició de cultura popular local es consolida a la planta baixa del Molí

13/09/2024
Article següent

Incendi sense ferits al Camí Antic de Santa Creu d'Olorda

Més comentat 2

  1. Guillem says:
    14 anys enrere

    Ep, el manifest que va llegir la Núria Arús no era el de SomEscola.cat que enllaceu, sinó el que podeu trobar a la pàgina de l'Ateneu Mulei: http://webs.racocatala.cat/mulei/index.php/croniq…

    Salut!

    Respon
  2. Pere says:
    14 anys enrere

    Es va notar a faltar la regidora d'Educació, i alguns regidors de CiU, IxM, PSC i la CUP, L'unic grup municipal al complert EsquerresxM. Al Viu que sovint li agrada passar llista, però aquest cop se'ls ha oblidat, o no?

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Les migracions a la regió de Barcelona sumen prop de 550.000 moviments anuals
Opinió

Les migracions a la regió de Barcelona sumen prop de 550.000 moviments anuals

Oriol Pàmies
23/06/2025
Entitats

Revetlles als carrers per celebrar la nit de Sant Joan a Molins de Rei

Samar Elansari
23/06/2025
La Guàrdia Urbana, l’ADF, Protecció Civil i els Bombers es preparen per a la nit de Sant Joan
Societat

La Guàrdia Urbana, l’ADF, Protecció Civil i els Bombers es preparen per a la nit de Sant Joan

Viu Molins de Rei
20/06/2025

VIU Empresa

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil
VIU Empresa

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil

Viu Molins de Rei
19/06/2025
Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?