El ple municipal de l’Ajuntament de Molins de Rei aprova una moció de la CUP, a petició de la plataforma Aigua és Vida, on es demana a la Generalitat de Catalunya que no privatitzi l’empresa pública Aigües Ter Llobregat (ATLL). Només CiU vota en contra i el PP s’absté.
La moció contra la privatització d’Aigües Ter Llobregat es va aprovar al ple municipal del mes d’abril i va comptar amb els vots favorables de la CUP, PSC, Iniciativa per Molins de Rei i Esquerres per Molins de Rei. El PP es va abstenir i CiU va votar en contra, defensant el model privat i mostrant el seu rebuig a la moció assegurant que “el servei d’aigua a Molins de Rei ja està privatitzat”.
La moció, defensada pel regidor Roger Castillo a petició de la plataforma Aigua és Vida, apunta que “l’externalització de la gestió encarirà el cost de l’aigua i la repercussió al rebut dels usuaris serà més gran”. A més, es critica l’externalització de la gestió d’un servei com l’aigua i lamenta que s’hagi fet “sense cap justificació tècnica, econòmica, social i ambiental”.
Segons recull el text de la moció, la privatització de l’empresa d’aigües “pot afectar de forma molt negativa a Molins de Rei” ja que tot i dependre d’una altra empresa, el municipi també està connectat a la seva xarxa de distribució. Per això, es demana als serveis jurídics de l’Ajuntament que elaborin un estudi sobre els efectes que la projectada privatització podria tenir sobre la prestació de serveis de l’aigua a la vila encara que els aqüífers de Molins de Rei, en principi, garanteixen el subministrament d’aigua al municipi.