Som davant un canvi d’època on per avançar sense perdre els drets assolits a còpia d’anys, caldrà repensar molts aspectes de la nostra societat, com ara la política, l’economia o la defensa del medi ambient. Evidentment, també s’haurà d’abordar el paper del moviment feminista.
Nosaltres, hem volgut apostar per reforçar els valors del feminisme des de Dones amb Iniciativa a Molins de Rei. Aquest és un projecte vinculat a ICV però plenament obert, i on no cal ser militant per poder participar-hi. Treballem per promoure l’afirmació, la comunicació, l’intercanvi, la suma de sinergies i la solidaritat entre les dones. És un espai de diàleg amb el moviment feminista, de lluita per l’avanç de les dones i de contribució a un projecte social que tingui, com a trets fonamentals, l’equitat entre dones i homes i la diferència sexual com a enriquiment per a tota la societat.
La nostra actitud passa per assolir la igualtat real de gènere. Per això, ara que estem immersos en un context on, amb l’excusa de la crisi, se’ns fa retrocedir dècades en matèria d’igualtat entre homes i dones, nosaltres no callem. No podem restar passives quan l’estat del benestar es veu desmantellat per les polítiques de dretes que lideren el país; es posen en qüestió el dret a l’avortament i la Llei de salut sexual i reproductiva, i la feminització de la pobresa ja és una realitat al nostre país.
Considerem especialment necessària la lluita contra les retallades que està imposant l’Estat. Unes mesures que desfavoreixen a la població en general, com succeeix per exemple amb la darrera pujada de l’IVA què ens encarirà la cistella de la compra diària. Unes mesures que faran tenir menys recursos als que pitjor ho estan passant: als aturats, als jubilats, al personal de l’administració, als malalts, etc. Volem els drets socials de tothom, una educació i una sanitat justes. Creiem que hi ha d’altres partides on es poden fer retallades i no sobre uns serveis de qualitat què han costat molt temps d’aconseguir. Nosaltres estem convençudes que s’ha d’optar per una fiscalitat justa, on pagui més qui més té, especialment les gran fortunes; però la dreta únicament toca als més desfavorits.
No ens volem quedar aturades i hem decidit lluitar contra aquestes reformes, contra les que ja estan fetes i contra les que vindran. Des de Dones amb Iniciativa de Molins de Rei no ens quedem en la queixa i anem més enllà; nosaltres no volem cap protesta sense proposta, i per això estem per escoltar la veu de totes les dones de Molins de Rei. Som un grup nombrós i divers, on participen dones de diferents generacions i cultures. El nostre repte és apropar la política a totes les dones, escoltar, ajudar, ensenyar i aprendre.
Cal ser capaces de formular alternatives a allò que no ens agrada i a Dones amb Iniciativa estem disposades a fer-ho. Hem creat un espai de diàleg en el que volem seguir abordant al llarg dels propers mesos diversos temes relacionats amb les dones. Temes tan importants com la sanitat, l’educació, l’ocupació o les diferències culturals, i on l’eix fonamental serà el treball envers el camí cap a la igualtat d’oportunitats entre gèneres.
Treballem en un ambient distès i participatiu, combinant el rigor informatiu i de debat amb espais de caràcter informal on compartir les nostres idees de manera més directa. En aquest sentit, un bon exemple va ser l’acte “Dones al Món” què vam organitzar amb motiu de la celebració del passat 8 de març i que fou un èxit, aplegant a més d’una cinquantena de persones. Un acte on a partir d’un sopar-tertúlia obert a tothom, ens vam apropar a la lluita pels drets de les dones al Sàhara Occidental, a Bolívia i a les societats tribals de Papua de l’Oest.
Reprenent el que exposàvem a l’ inici del text, ara més que mai cal organitzar-se i actuar. Hi ha moltes maneres de fer-ho i implicar-s’hi: les associacions veïnals, els partits polítics, els sindicats, les ONGs, etc. Dones amb Iniciativa és una opció amb una llarga tradició i amb un futur encoratjador, per això si ets una dona amb ganes de lluitar per tots els conflictes socials i polítics, i si vols expressar-te lliurement i proposar alternatives per abordar aquesta crisi que estem patint i tractar molts altres temes interessants, tens un lloc al nostre costat.