• FES-TE SOCI ARA
Dimecres, 18 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

El regidor de Finances, Ferran Espinosa (PSC), renuncia a l'acta de regidor

Jose Polo
04/04/2013
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

El socialista Ferran Espinosa renuncia a l’acta de regidor per “motius professionals” assegurant que “ha saldat un deute amb la societat”. El jove Pep Puiggarí, independent, el substituirà com a regidor però no assumirà la regidoria de Finances.

Ferran Espinosa en una imatge d'arxiu // PSC Molins de Rei
Ferran Espinosa en una imatge d’arxiu // PSC Molins de Rei

Un dels homes clau del govern municipal, Ferran Espinosa (PSC), renuncia a l’acta de regidor per “problemes laborals”.  El fins ara regidor de Finances ho ha anunciat durant l’últim ple municipal, on el punt de la seva renuncia ha estat inclòs de forma extraordinària. Serà una baixa sensible pel govern municipal, que veu com marxa l’home que ha agafat fins ara la responsabilitat de la regidoria amb més problemes de la passada legislatura –amb renúncia de l’anterior regidor inclosa–  i que, durant els dos anys que es porten d’aquest mandat, ha calmat la situació en la seva àrea.
El comiat d’Espinosa ha estat com la seva política, marcat pel pragmatisme, discret i lluny dels grans discursos retòrics. “Presento la meva renúncia com a regidor ja que començo un nou repte professional que m’impedeix dedicar-me al 100% a aquest projecte polític”, ha dit amb to sobri, referint-se a la seva nova ocupació com a càrrec de confiança a l’ajuntament de Sant Just Desvern. “Prefereixo deixar pas a un company que sí pugui tenir aquesta dedicació”, ha afirmat. Espinosa marxa content de la feina feta ja que, segons ell, s’ha “millorat la gestió dels impostos i taxes i els pagament a proveïdors”. 
El regidor socialista clou una etapa en la primera línia de la política municipal on diu haver saldat un deute amb la societat: “Vaig estudiar el doctorat en ciències econòmiques gràcies a les beques i, com a regidor ara i abans des de l’oposició, sento que li he retornat a la societat aquella ajuda que em va donar en el seu moment”, ha explicat en un to nostàlgic però allunyat de dramatismes.
Espinosa (segon per l'esquerra) ha despertat els somriures dels companys regidors durant el seu comiat // Jose Polo
Espinosa (segon per l’esquerra) ha despertat els somriures dels companys regidors durant el seu comiat // Jose Polo

Des del PSC, Espinosa ha estat considerat “l’exemple del bon govern que ens vam comprometre a instaurar” i destaquen l’actitud de mà estesa als grups municipals de l’oposició amb l’elaboració dels pressupostos municipals en ple context de crisi econòmica.
La renuncia d’Espinosa obliga a reestructurar el govern
Pep Puiggarí substituirà a Espinosa com a regidor però, segons ha pogut saber Viu Molins de Rei, no assumirà la regidoria de Finances. Serà un altre membre socialista del govern –el pacte amb CiU distribuïa les àrees entre ambdós partits– qui assumirà aquesta responsabilitat. El regidor i president de l’àrea d’Economia i Serveis Generals, Miguel Zaragoza, és el nom que sona amb més força per substituir a Espinosa. Qui agafarà el relleu d’Espinosa en aquesta reestructuració del govern municipal no se sabrà fins després del proper ple municipal, quan Xavi Paz renunciarà a l’alcaldia que passarà a estar en mans de Joan Ramon Casals (CiU).
El nou regidor, que també prendrà càrrec en el ple municipal del mes d’abril, destaca per la seva joventut i el seu perfil sobiranista i independentista. En aquest sentit, es segueix la tendència que ha agafat durant els últims mesos l’agrupació local del PSC, que recentment es va posicionar a favor de la declaració de sobirania del Parlament de Catalunya. Puiggarí té tant sols 24 anys i anava a les llistes socialistes com independent en el número 9. Formava part de la desapareguda plataforma cívica Xarxa per Molins.

Relacionats

Etiquetes: Ferran EspinosaPep Puiggaríple municipalPSCPSC Molins de Reiregidoria FinancesXarxa per Molins
EnviarCompartirTuitCompartir
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

16/06/2025
El curs escolar dona el tret de sortida amb 122 alumnes menys

El pla educatiu aposta per un nou model d’escoles bressol i fomentar el català

03/04/2025
Xavi Paz admet que la mala separació de l’orgànica estanca el reciclatge

L’Ajuntament prorroga un any el contracte del servei de neteja a Molivers

12/03/2025
Mantenir un compromís clar contra l’extrema dreta i la violència racista

Mantenir un compromís clar contra l’extrema dreta i la violència racista

10/03/2025
El nou Pla d’Actuació Municipal aposta per la mobilitat sostenible i el suport als col·lectius vulnerables

El govern sociocomú aprova l’Agenda Urbana entre crítiques de l’oposició

14/02/2025
El minut a minut del ple municipal del mes de gener de 2025

El minut a minut del ple municipal del mes de gener de 2025

30/01/2025
Article següent
Agafant aire contra un rival directe

La Federació retira 3 punts a l'Atlètic Incresa i li complica la permanència

Més comentat 11

  1. Carles Capella Paz via Facebook says:
    12 anys enrere

    Fantàstica decisió la del Pep, moltes felicitats, té moltes coses que donar!

    Respon
  2. Yolanda Falcó Piñol via Facebook says:
    12 anys enrere

    Molta sort al Ferran en aquest nou repte professional !!!

    Respon
  3. Teresa says:
    12 anys enrere

    No creo que subcontatando la gestíón
    de impuestos municipales a la
    Diputación , en plena
    era de los ordenadores que reducen el
    tiempo de las manualidades de 1 : 100 ,
    habiendo bajado, por eso de la crisis, la
    actividad municipal, y estando buena parte de los empleados municipales de brazos
    cruzados sea eso “millorat la gestió dels
    impostos i taxes i els pagament a proveïdors”, Más bien lo contrario.
    El Sr. Espinosa (PSC) no se puede
    quejar, y creo que la ciudadania de Molins de Rei no le debe nada, ya que en plena crisis económica del pais, con
    baja de actividad y bajón de trabajo en la adminsitracion , haya sido uno de
    los privilegiados, entre los 5 regidores a dedicación exclusiva, con sueldos de
    48.635,14 € /año. La
    ciudadanía nos sentiriamos verdaderamente orgullosos y aceptarimos su débito social
    en becas, si en vez de irse al ayuntamenieto de Sant Just
    como “carrec de confiança”, y engrosar de nuevo el deficit público, se fuese al sector productivo de “la privada”.
    ¿ Alguien sabe, cómo se consigue un cargo de confianza sin hacer oposiciones y sin llevar el “carné” en
    la boca?

    Respon
    • Joan Güell says:
      12 anys enrere

      Señor que se hace pasar por señora (hágaselo mirar): un cargo de confianza es un cargo de confianza, no un funcionario, por eso no oposita: cuando finaliza el mandato de quien lo nombró, también finaliza su trabajo. Es un acto perfectamente legal.

      Respon
      • Teresa says:
        12 anys enrere

        ¿ Acaso no és funcionario el Sr. Espinosa? , Bueno,… digamos que eso de “cargo de confianza” es una trampa legal de tráfico de influencias. ¿ No?

      • joan guell says:
        12 anys enrere

        No, los cargos de confianza están perfectamente regulados por la legislación: son personas de CONFIANZA POLÍTICA, que son nombrados por el alcalde y que finalizan su responsabilidad cuando el alcalde deja de serlo. NO son funcionarios, son PERSONAL EVENTUAL.

      • Teresa says:
        12 anys enrere

        trafico de influencias y trapicheos politicos de la esa escandalosa politicocracia en la que estamos inmersos, claro que, perfectamente regulados por su legislación , ¿ Cuantos cargos de confianza se nombran con ciudadanos normales de a pié, sin que sean funcionarios como el Sr. espinosa , y sin que lleven el carné en la boca?, Ellos se lo guisan y ellos se lo comen, Trafico de influiencias.

  4. carles says:
    12 anys enrere

    dons que li vagi molt bé cobrant una fortuna com a carrec de confiança a sant joan despí
    aquí es demostra la ‘vocació’ de fer això pel poble i no per cobrar més…
    bon vent i barca nova

    Respon
    • joan guell says:
      12 anys enrere

      Sant Just Desvern.

      Respon
  5. Joan Güell says:
    12 anys enrere

    Ferran, has estat un molt bon regidor de Finances, dialogant, pactista amb l’oposició. Has tingut un tracte personal excel·lent: sempre amb simpatia i amb un somriure a la cara. Molta sort en la teva nova etapa professional.

    Respon
  6. Enric says:
    12 anys enrere

    Anant de càrrec de confiança en càrrec de confiança és com si fos fixe…cobrarà diners públics colocat a dit en pagament als serveis prestats al PSOE…els partits tradicionals ni canvien ni volen canviar. Ho trobo lamentable.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

Les escoles bressol treballen per obrir amb garanties però amb menys demanda
Societat

Les AFAs de les escoles bressol veuen inviable l’obertura de nous espais

Samar Elansari
17/06/2025
L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana
Esports

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

Samar Elansari
16/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta
Política

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

Samar Elansari
16/06/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?