• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 17 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Impuls reivindica la “transgressió” del teatre al pregó de Festa Major

Jordi Julià Serra
24/09/2017
a Cultura, General
EnviarCompartirTuitarEnviar

La pluja ha volgut que el pregó amb què Impuls Teatre celebrava els seus 20 anys s’acabés fent precisament en un teatre, el de La Peni. Els actors han convertit l’acte en una obra, representant un fals plató de televisió on entrevistaven els membres de la companyia.

L'actriu Mireia Pons va fer un monòleg en defensa del teatre // Jordi Julià
L’actriu Mireia Pons va fer un monòleg en defensa del teatre // Jordi Julià

Casualitats de la vida, la forta pluja que va caure divendres al migdia va impedir el muntatge de l’escenari de la plaça de l’Ajuntament on es fa el pregó de Festa Major, i es va acabar traslladant al teatre de La Peni. Cap any més adient per fer-ho que aquest: Impuls Teatre era l’encarregat, coincidint en el seu 20è aniversari, i van defensar la “capacitat de transgredir” que dóna.

Aquest any el pregó es feia una setmana abans de l’habitual perquè els actes del primer cap de setmana quedessin més inclosos en el programa, i per ajudar a garantir que hi havia prou afluència s’havia programat una cercavila d’entitats que acabés a la plaça de l’Ajuntament. La cercavila es va acabar fent, però no acabava a La Peni. No va fer falta: tot i el canvi de dia i el canvi de lloc improvisat, el teatre es va omplir de gom a gom, en una imatge difícil de veure habitualment.

La Peni es va convertir en el plató d’una entrevista als membres d’Impuls // Jordi Julià

Una obra-pregó

Va ser un pregó coral, protagonitzat pels membres de la companyia i també el seu director, Dani Pascual, que va passar a fer d’actor interpretant a un becari a qui col·locaven com a presentador d’un magazín de televisió. Els entrevistats del dia eren els membres de la companyia Impuls.

Això servia d’excusa per repassar la seva trajectòria, que va començar amb la recuperació de les representacions de La Passió amb el text del poeta molinenc Mateu Janés i Duran. El tret diferencial d’aquesta representació que s’ha acabat perdent era, a banda del text de Janés, una posada en escena totalment moderna.

A partir d’aquí van començar a fer altres obres, en les quals, segons ells mateixos van explicar, han barrejat clàssics com ‘L’auca del Senyor Esteve’ i ‘Terra Baixa’ amb obres més contemporànies com ‘Unes polaroids explícites’ i ‘The back room’, i sempre buscant “posades en escenes molt diferents”.

El guió del pregó estava farcit de picades d’ullet a altres obres, amb frases o personatges sortits d’altres representacions, tot i que evidentment només qui els hagi seguit més -i especialment els seus membres- podien trobar-les.

El vincle més clar era amb el canal de televisió que feia la retransmissió: Nau TV. A ‘Enemic públic’, una versió actualitzada de les corrupcions polítiques que descriu el clàssic ‘Un enemic del poble’ d’Ibsen, l’acció transcorria a la redacció del Diari Nau. I l’obra ‘Nit de ràdio 2.0’ s’ambienta a un estudi de Ràdio Nau. Aquesta obra podrà tornar a veure d’aquí tres setmanes, després de la gira per Catalunya que els ha donat 42 premis.

Defensa del teatre “autèntic”

L’alcalde i el tinent d’alcalde també van passar pel camerino // Jordi Julià

L’actriu Mireia Pons, que s’interpretava a ella mateixa com a entrevistada, va acabar amb un discurs que va ser tota una declaració de principis. Al veure que els responsables de la televisió no paraven d’interrompre-la després de preguntar-li per què feia teatre, es va aixecar i va exclamar: “Fem teatre perquè és autèntic, perquè és real, perquè està viu. És tan real com irreal”.

“Encara que hi hagi decorats de cartró-pedra,no hi ha trampa ni cartró com a la televisió”, va continuar. “Li donem al públic la gran capacitat de transgredir amb nosaltres. Fem màgia, i fem família”, va dir, en forma de monòleg teatral.

L’entitat ha tingut tres importants pèrdues recentment: Miquel Olivé, Carme Milego i Helena Figueras. Per ells va tenir un record l’alcalde, Joan Ramon Casals (CDC), en el seu discurs: “Són tres noms que signifiquen cultura, signifiquen Impuls, signifiquen teatre i signifiquen Molins de Rei”. I Pons va dir: “Fem teatre per mantenir viu el record dels que ja no hi són”. I també “per sentir-nos més grans com a persones i per contribuir una miqueta amb la cultura d’aquest país”.

En el seu discurs com a alcalde, Casals va vincular la Festa Major amb l’1 d’octubre i la resposta policial dels darrers dies, però sense referir-s’hi explícitament. “Aquests nou dies que queden tindrem notícies que no ens agradaran. Viure la Festa Major com sempre serà la millor contribució que podem fer per tenir un present i un futur millor”.

En canvi, el primer tinent d’alcalde i regidor de Cultura, Xavi Paz (PSC), va limitar-se a repassar les novetats d’aquest any i va animar a viure la festa: “Farem el millor tribut a la nostra vila, vivint de forma festivai compartint les nostres places i carrers amb els nostres amics i veïns el que ens uneix a tots: la nostra passió per Molins de Rei”.

Aquesta presentació amb diapositives necessita JavaScript.

Relacionats

Etiquetes: Festa Major 2017Impuls TeatreJoan Ramon Casalsla peniMireia Ponspregópregó Festa MajorteatreXavi Paz
EnviarCompartirTuitCompartir
L’escola bressol La Traca oferirà més places després d’integrar l’edifici de l’antiga El Cargol

L’Ajuntament demana a la Generalitat obrir tres nous grups a les escoles bressol municipals

12/06/2025
La Fiscalia es querella contra Joan Ramon Casals per cedir locals per l’1 d’octubre

Joan Ramon Casals serà nomenat responsable de política municipal de Junts

15/05/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L’Ajuntament construirà la nova residència de gent gran amb fons propis

09/04/2025
Impuls Teatre representa l’espectacle ‘Mans lliures’ al teatre de la Peni

Impuls Teatre representa l’espectacle ‘Mans lliures’ al teatre de la Peni

07/02/2025
Inaugurem un nou equipament cultural a Molins de rei: el Museu del Renaixement

Inaugurem un nou equipament cultural a Molins de rei: el Museu del Renaixement

13/12/2024
L’exposició de cultura popular local es consolida a la planta baixa del Molí

L’exposició de cultura popular local es consolida a la planta baixa del Molí

13/09/2024
Article següent
El mirador privilegiat de la plaça de les Bruixes és l'escenari de l'Open // Jordi Julià

L'Open Infantil de BTT es torna a superar i arriba als 122 participants

Més comentat 1

  1. dclosa says:
    8 anys enrere

    El hecho de que el teatro al foment el domingo día 24, del grupo 4 x4 de Granollers , no llegó ni al 40% de la platea, no es culpa de la indiosincrácia de la vila, és culpa de los precios de las entradas : 10 € (1.600 Ptas) ( = 3 pollos Cheff del A/G) , y de que todas las actividades de una Festa Major deben ser organizadas por el Ajuntament , que se precie en serlo, y deben ser gratuitas. Solo se llena el teatro cuando los actores son de la villa y lo llenan sus familiares y conocidos ( véase Els Pastorets), Lo mismo ocurría, el mismo escaso lleno, con los de Filagarsa el sábado, y sin embargo dícese de que Molins de Rei és una villa muy teatral.
    El pregón 2017 en la Peni , no ha sido un pregón, solo ha sido un lucimiento de los políticos, la misma “marmota” que el año pasado,

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana
Esports

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

Samar Elansari
16/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta
Política

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

Samar Elansari
16/06/2025
L’Ajuntament equipara les condicions salarials de les escoles bressol municipals
Societat

L’escola bressol La Traca incorpora 13 places més d’infantil 1 davant l’alta demanda

Samar Elansari
13/06/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?