Els socialistes presenten al·legacions després de comprovar que el canvi pressupostari no compta amb cap informe positiu dels tècnics municipals. Xavi Paz assegura que és irregular fer servir diners d’una cartera per una altra.

Al PSC no li surten els números. Després d’analitzar amb lupa els pressupostos municipals que ha aprovat el tripartit independentista en solitari per aquest 2019, aquest divendres els socialistes han impugnat els comptes del regidor d’Economia i Finances, Ramon Sánchez (CDC). A parer del portaveu del PSC, Xavi Paz, el neoconvergent ha trampejat els números de l’obra de la Carretera amb diners que s’haurien de destinar a habitatge, motiu pel qual el grup de l’oposició ha decidit presentar al·legacions.
“Dubtem de la legalitat d’utilitzar 300.000 euros de la regidoria de Sòl i Habitatge per destinar-los a la reforma de la Carretera”, ha emfatitzat Paz a Viu Molins de Rei. Tal com ha recordat el regidor socialista, aquests diners provenen dels ingressos que ha generat l’operació urbanística de Ca n’Iborra; un total de 600.000 euros que s’han ingressat en concepte de plusvàlues i que Sánchez ara vol fer-ne servir la meitat per reformar la Carretera.
“Si creuen que es pot fer, haurien de presentar un informe dels tècnics de l’Ajuntament i un altre d’independent, però a l’oposició no ens han presentat cap document a l’expedient que avali el traspàs”, ha recalcat Paz. De fet, ell mateix ha recordat la proposta que va fer a la constructora del projecte quan governava el PSC: “Vam parlar amb el promotor per veure si el 10% ens el podíem quedar en pisos o en diners per fer un local per l’AVV de la Granja, però en aquell moment el cap d’Urbanisme ja ens va dir que, si eren diners, no es podien fer servir ni per pagar un equipament”. Dit d’una altra manera, els aprofitaments urbanístics “s’havien de destinar a habitatge sí o sí”, ha subratllat qui aleshores formava part del govern.
Segons el principal grup de l’oposició, la seva denúncia “no és pas política, sinó que va contra una dubtosa legalitat”. “Nosaltres diem que els pressupostos no es poden fer així; la Carretera es pot fer de moltes maneres“, ha asseverat Paz. Sota el seu punt de vista, “no cal finançar tota l’obra aquest 2019, es podria pagar entre el 2019 i el 2020”, ha sostingut. A més, en cas que es vulgui fer tota de cop, Paz fins i tot considera més viable “demanar un crèdit“, en comptes de recórrer “als diners que s’haurien de destinar a habitatge”.
Sense els projectes del PSC
En un vídeo publicat a les xarxes socials, Xavi Paz ha denunciat que Ramon Sánchez no hagi incorporat “cap proposa dels socialistes” als pressupostos del 2019. “No hi ha cap euro ni per la reforma de la plaça de les Palmeres, ni cap euro pels carrers de Sant Isidre o Pi i Maragall”, ha rememorat. Al seu parer, els darrers pressupostos de CDC, ERC i la CUP són “incoherents i dolents”.