• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 17 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

L’oposició qüestiona si és el moment pel projecte de rehabilitació del Palau de Requesens

Irene Juárez
09/11/2020
a Cultura, General, Política, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

ERC, Molins Camina i Molins en Comú creuen que no és el moment de fer una inversió de dos milions d’euros en el projecte cultural. El govern municipal i la CUP defensen la importància del projecte i defensen que si no es fa ara es perdrà un milió d’euros dels fons FEDER.

Palau de Requesens
Palau de Requesens // Anna Bermejo

L’Ajuntament ha celebrat un ple municipal extraordinari per aprovar de forma inicial el projecte executiu de rehabilitació i recuperació del Palau de Requesens de Molins de Rei. Era un tràmit necessari per no deixar perdre un milió d’euros provinents de la Unió Europea a través dels fons FEDER.

El termini d’execució és de 14 mesos, que s’han de complir per poder rebre el finançament europeu. Si la qüestió es retarda, els diners arribats de Brusel·les es perden. Per això es va fer un ple extraordinari en el que també es va aprovar l’aportació de dos milions d’euros per part de l’Ajuntament. Entre uns i altres, el cost del projecte és de tres milions d’euros.

El tràmit s’ha aprovat amb el vot a favor dels partits del govern municipal (PSC i Junts per Molins) i la CUP. Ciutadans i ERC s’han abstingut mentre que Molins Molins Camina i Molins en Comú han votat en contra.

El rebuig de part de l’oposició es qüestiona si ara és el moment de destinar dos milions d’euros a aquesta iniciativa. Segons aquests partits, caldria renunciar als fons europeus i deixar-ho per més endavant per centrar totes les partides en fer front a la crisi derivada del Covid-19.

“No és el moment”

Des de Molins en Comú, s’ha destacat “la despesa enorme que suposarà”, tant en la seva execució com en el seu posterior manteniment, que segons Gerard Corredera “condicionarà els futurs pressupostos municipals” perquè no disposa d’un pla de viabilitat econòmica associat. No comparteixen el projecte estratègic del govern municipal i li treuen pes dient que “a Catalunya ja hi ha una ciutat com Tortosa que representa suficientment l’arquitectura del Renaixement”.

A més, lamenten que aquesta inversió “no està prevista al pla d’equipaments”, aprovat durant l’anterior mandat, a principis de 2019. “Què deixarem de fer? Les millores al pavelló? El centre de serveis d’entitats sociosanitàries a l’antic CAP?”, ha preguntat Corredera al govern municipal.

Pel que fa a Molins Camina, la regidora Ana Aroca ha posat de manifest que “no és el moment” i ha proposat “ajornar” l’execució d’aquest projecte, renunciant al milió d’euros aportat per la Comissió Europea mitjançant els fons FEDER. “Les circumstàncies han canviat suficientment com per replantejar-nos els projectes que teníem en marxa”, ha conclòs Aroca.

Per la seva banda, el regidor Joaquim Llort, d’ERC, ha criticat falta d’informació en referència amb el conveni amb el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC) i amb les despeses fixes de manteniment mentre considera que les millores a Ca n’Ametller i El Molí s’han deixat a mitges. “No estem en contra del Palau però sí en contra de no poder tenir recursos per afrontar les necessitats de la nostra població”, ha assegurat Llort.

Projecte que ve de lluny

Qui més visió estratègica ha mostrat entre els membres de la oposició ha estat el regidor de la CUP, Josep Raventós. “Entenem que és una oportunitat a la qual no podem renunciar”, ha considerat, “si renunciem ara no sabem si tornarà a sorgir” l’oportunitat.

Raventós ha posat en valor que és “molt potent la possibilitat de tenir un dels primers projectes del MNAC deslocalitzat” i que “és una opció de molta potencialitat cultural” de la qual se’n pot desenvolupar la idea de fer de Molins de Rei un pol d’atracció turístic.

Inversió inajornable

L’alcalde ha defensat l’execució del projecte: “És un projecte de vila, de poble, que hem treballat tots i cadascun de nosaltres en algun moment”, ha dit Xavi Paz. Per això, sumat a l’oportunitat dels fons FEDER, lamenta que si ara es deixés escapar l’oportunitat “ningú garanteix que els tornem a aconseguir”.

Paz s’ha compromés a fer l’explicació més detallada quan tinguin més informació però que el projecte no condiciona la despesa ordinària, sinó que és “un projecte d’inversions que no té a veure amb el pressupost ordinari de l’Ajuntament”.

Un projecte per “endreçar el Palau”

El primer tinent d’alcalde, Ramon Sànchez, ha explicat alguns aspectes del projecte, que pretén “endreçar el Palau” el màxim possible per convertir-lo en un “centre d’art i cultura del Renaixement”.

A la planta baixa hi haurà la recepció i vestíbul, serveis i punt d’atenció turística. També la zona arqueològica on “es mostrarà com era el Palau”. És una part que serà visible per la ciutadania des de la plaça.

L’escala que va de la planta baixa cap a dalt es mantindrà, però “s’adaptarà a la legalitat actual” i s’afegirà un ascensor. Hi haurà “una petita modificació de la sala Gòtica” però “mantindrà la seva essència”, assegura Sànchez. Podrà funcionar com a part independent del Palau i s’hi podran celebrar actes sense estar lligats a l’horari del museu.

La primera planta tindrà un segon accés restringit a través del carrer Major per on es produiran totes les entrades i sortides dels elements expositius i també serà on treballarà el personal intern. Les dues plantes estaran comunicades. Són espais lliures “amb un clar caràcter expositiu i d’activitats”, conclou Sànchez.

Relacionats

Etiquetes: Ana Arocacoronavirus Molins de Reifons FEDERGerard CorrederaJoaquim LlortJosep RaventósPalau de Requesensple extraordinari novembre 2020Ramon Sànchezrehabilitació Palau dels RequesensXavi Paz
EnviarCompartirTuitCompartir
L’escola bressol La Traca oferirà més places després d’integrar l’edifici de l’antiga El Cargol

L’Ajuntament demana a la Generalitat obrir tres nous grups a les escoles bressol municipals

12/06/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L’oposició insta el govern sociocomú a intensificar la recerca de finançament públic per la residència

16/05/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L’Ajuntament construirà la nova residència de gent gran amb fons propis

09/04/2025
Inaugurem un nou equipament cultural a Molins de rei: el Museu del Renaixement

Inaugurem un nou equipament cultural a Molins de rei: el Museu del Renaixement

13/12/2024
L’exposició de cultura popular local es consolida a la planta baixa del Molí

L’exposició de cultura popular local es consolida a la planta baixa del Molí

13/09/2024
El ministre de Cultura felicita Molins de Rei pel museu del Renaixement

El ministre de Cultura felicita Molins de Rei pel museu del Renaixement

26/07/2024
Article següent

Casals entoma amb “il·lusió” la coordinació de JxCat a la vegueria de Barcelona

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana
Esports

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

Samar Elansari
16/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta
Política

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

Samar Elansari
16/06/2025
L’Ajuntament equipara les condicions salarials de les escoles bressol municipals
Societat

L’escola bressol La Traca incorpora 13 places més d’infantil 1 davant l’alta demanda

Samar Elansari
13/06/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?