• FES-TE SOCI ARA
Divendres, 16 maig, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

El govern aprova les ordenances fiscals amb les abstencions d’ERC i Cs

Rut Font
21/10/2021
a Economia, General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

Els republicans i la formació taronja estan satisfets amb què s’hagi tingut en compte la situació de pandèmia, però s’han decantat per l’abstenció perquè no entenen la pujada del 5% de la taxa de residus. Per contra, la CUP, Molins en Comú i Molins Camina-Podem han votat en contra de les ordenances perquè demanen una progressió i tarifació social dels tributs.

La regidora d’ERC Marta Espona durant el debat de les ordenances fiscals // Captura de pantalla

Viu Molins de Rei t’explica en profunditat el que li pagues a l’Ajuntament. Si vols ajudar-nos a continuar, fes-te soci o sòcia del diari.

Les ordenances fiscals pel 2022 presentades pel govern municipal han quedat aprovades en un ple extraordinari celebrat aquest dimecres pels vots favorables dels partits que l’integren, PSC i Junts per Molins. Pel que fa a l’oposició, mentre que Esquerra Republicana i Ciutadans s’han abstingut, la CUP, Molins en Comú i Molins Camina-Podem han votat en contra. L’executiu governa amb majoria absoluta, així que no necessita suports de la resta de formacions.

Tal com va presentar l’equip de govern el passat dilluns, l’Ajuntament apujarà l’Impost per als Béns Immobles (IBI) un 1,9% i la taxa d’escombraries un 5%. A més, també planteja ampliar tres paquets de bonificacions de diferents taxes. Acabaran pagant menys les famílies vulnerables, aquells utilitzin energies renovables i els negocis de nova creació.

Esmenes de l’oposició

A banda, s’han inclòs quatre esmenes fruit de propostes fetes per l’oposició. Si el govern ja va incloure un topall de 60.000 euros anuals bruts en l’augment de la bonificació de l’IBI, la taxa i l’impost d’obres per la instal·lació de plaques solars; una esmena de la CUP baixa el llindar als 30.000 euros en aquelles famílies amb un sol contribuent. L’objectiu és garantir que se’n beneficien les unitats amb rendes més baixes.

A més, a proposta tant dels cupaires com d’ERC, la taxa d’escombraries comercial pujarà un 10% en les grans superfícies com hotels, supermercats, hipermercats, entitats financeres i benzineres per tal d’ajudar al petit comerç.

En contra de l’augment de la taxa d’escombraries

Tot i que celebren que se’ls hagi acceptat una esmena que “incorpora progressió fiscal i dona suport al comerç de proximitat”, ERC s’ha abstingut perquè no considera “justificat” l’augment de la taxa de residus domiciliaris. “L’any passat vau dir que s’incentivaria l’ús de la deixalleria i es faria una àmplia campanya que no s’ha fet”, ha reflexionat la regidora Marta Espona, “estem satisfets amb què s’hagi tingut en compte la situació que estem vivint, però no podem donar el nostre vot a unes pujades que no creiem prou justificades“.

En línies similars, Laia Cassauba de Ciutadans ha argumentat que estan contents “amb el camí del govern”, amb què se centrin a pal·liar les conseqüències de la pandèmia i en voler “ajudar a la població i al comerç”. Tot i això, s’han abstingut perquè “no estan segurs” de la pujada de la taxa d’escombraries: “No s’ha fet una campanya perquè la gent es beneficiï de la bonificació aprovada l’any passat. Ens sap greu que torni a pujar”.

Més progressió i l’IBI congelat, demandes de l’oposició insatisfetes

Pel que fa a la resta de formacions de l’oposició, s’han decantat per votar en contra de les ordenances fiscals perquè “no hi ha una progressió real” en funció de la renda i no creuen que calgui pujar l’IBI.

En aquest sentit, Estefania Castillo de la CUP ha assegurat que tenen punts de vista “molt diferents sobre què és la tarifació social”. “L’objectiu de les nostres propostes és incrementar el criteri de progressivitat en tots els tributs i que les bonificacions arribin a la població més vulnerable en funció de la renda“, ha argumentat mentre ha reivindicat la necessitat de “gravar les grans superfícies per evitar la seva implantació a la vila i recolzar el petit comerç”.

La CUP ha votat en contra per falta de progressió fiscal en els tributs // Captura de pantalla

Per altra banda, Gerard Corredera de Molins en Comú considera que “tenint en compte la situació d’atur i d’execució dels pressupostos no és adient tensar l’IBI”. Corredera tampoc dona suport a la pujada de la taxa d’escombraires “si no va acompanyada d’una millora del servei”.

Per últim, i de manera similar, des de Molins Camina-Podem, Ana Aroca considera que “no estem en un any de recuperació econòmica” motiu pel qual creu que l’IBI s’ha de mantenir congelat. En aquest sentit, i com ha fet també la CUP, ha demanat una vegada més fer el debat de les ordenances fiscals i dels pressupostos el mateix dia per “justificar perquè necessitem aquests ingressos, si sempre que liquidem els pressupostos tenim sobrants”. A més, ha afegit que aconseguir uns tributs progressius des d’un Ajuntament “és molt difícil”, però creu que “hi ha marge”.

Informació relacionada

El govern proposa pujar l’IBI un 1,9% i la taxa d’escombraries un 5%
El minut a minut del ple extraordinari per la votació de les ordenances fiscals del 2022

Relacionats

Etiquetes: Ana ArocaC's Molins de ReiCUP Molins de ReiERC Molins de ReiEstefania CastilloGerard CorrederaIbiJordi EnseñatJunts per MolinsLaia CassaubaMarta EsponaMolins Camina PodemMolins en Comúordenances fiscalsordenances fiscals 2022ple ordenances fiscalsple ordenances fiscals 2022PSC Molins de Reiregidoria de financestaxa d'escombraries
EnviarCompartirTuitCompartir
August Tarragó renuncia a l’acta de regidor

August Tarragó és nomenat assessor tècnic del grup municipal d’ERC

05/05/2025
ERC commemora la proclamació de la República al racó de Lluís Companys

ERC commemora la proclamació de la República al racó de Lluís Companys

15/04/2025
Marta Espona (ERC): “S’han d’implantar el màxim d’iniciatives que no siguin solament la construcció”

Què fem pel català des de l’àmbit local?

03/04/2025
Mantenir un compromís clar contra l’extrema dreta i la violència racista

Mantenir un compromís clar contra l’extrema dreta i la violència racista

10/03/2025
Els col·lectius feministes organitzen un ‘Dia de cures’ per reivindicar la igualtat més enllà de les dates assenyalades

Les entitats commemoren el 8M amb marxes, tallers i xerrades per la igualtat

05/03/2025
Un pas més cap a la inclusió: la importància d’actuar per la mobilitat reduïda

Un pas més cap a la inclusió: la importància d’actuar per la mobilitat reduïda

16/12/2024
Article següent
Francesc Ballester ha sigut l'encarregat de descobrir la nova placa // DGM

Molins de Rei tindrà una escultura en homenatge a l'1 d'octubre del 2017

Més comentat 1

  1. Retroping: L’oposició demana una “tarifació social real” dels tributs municipals | Viu Molins de Rei

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

La Fiscalia es querella contra Joan Ramon Casals per cedir locals per l’1 d’octubre
Societat

Joan Ramon Casals serà nomenat responsable de política municipal de Junts

Samar Elansari
15/05/2025
Les farmàcies exhaureixen mascaretes i gels antisèptics per l’efecte coronavirus
Societat

Set farmàcies de Molins de Rei se sumen a la campanya ‘Mànigues amunt’ contra la hipertensió

Viu Molins de Rei
15/05/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja
Societat

Sant Vicenç anuncia que la Generalitat construirà una residència i Molins de Rei demana que el Govern participi en la seva

Samar Elansari
14/05/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

Com es tracta el dolor pelvià amb fisioteràpia?

Com es tracta el dolor pelvià amb fisioteràpia?

Blanca Rodriguez - Centre Casals
31/03/2025

VIU+

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Butlletí | Apagada informativa a Molins de Rei

Butlletí | Apagada informativa a Molins de Rei

02/05/2025

L’Oficina Nacional d’Avaluació diu que el projecte de la nova residència no és viable econòmicament

27/01/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?