• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 17 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Intens programa d’activitats pel Carnaval 2023 a Molins de Rei

Samar Elansari
15/02/2023
a Cultura
EnviarCompartirTuitarEnviar

El 16 de febrer el Carnaval dona el tret de sortida amb l’Arribo de Sa Majestat Carnestoltes. A partir d’aquest moment hi haurà un munt d’activitats programades que faran gaudir de la festa a molinencs i molinenques de totes les edats amb la Gran Rua i la sortida del Camell durant el cap de setmana. Tot plegat finalitzarà dimecres 22 de febrer amb la lectura del testament i una sardinada.

Cartell del Carnaval 2023 // Comitè de l’antifaç

La setmana de Carnaval ja està aquí. Aquest 2023 el Carnaval de Molins de Rei donarà el tret de sortida el dijous 16 de febrer, Dijous Gras, amb l’Arribo de Sa Majestat Carnestoltes i el posterior pregó i finalitzarà dimecres 22 de febrer amb la lectura del Testament i una sardinada. Durant aquests dies es podrà gaudir d’una gran varietat d’activitats programades per a tothom. Sota el lema ‘La piruleta del Carnaval, passa bé i no fa mal’, el Comitè de l’Antifaç consolida el nou model del Carnaval.

16 de febrer: Dijous gras

A partir de les quatre de la tarda i fins a les vuit del vespre, a la plaça Catalunya es podrà xalar de la fira ‘Engreixa’t’, una mostra de degustació de productes de Carnaval. A les 18 hores, a la mateixa plaça,  Molins de Rei torna a celebrar l’Arribo amb un recorregut que començarà i finalitzarà a la plaça de l’Ajuntament.

17 de febrer: La nit de la Bota

Divendres és el torn dels més petits i de la Nit de la Bota. A partir de les 17:30 hores els infants -i no tant infants- podran gaudir del Carnaval menut, acompanyats per un gran camió vermell que portarà la música i l’animació a la plaça del Palau. 

A partir de les 20:30 hores, els més petits deixaran pas als que són més adults. Serà llavors quan començarà la Nit de la Bota amb el repartiment de botes a la plaça del Mercat, per posteriorment començar un recorregut pel poble. A partir de les nou de la nit arrencarà el Carnaval del Poble, fent que molinencs i molinenques frueixin tota la nit de vi i entrepans de botifarra. El preu del tiquet de la bota serà de 10 euros, que inclourà un litre de vi blanc o negre i la bota corresponent. Les botifarres tindran un cost de 5 euros i només es podran adquirir amb compra anticipada.

18 de febrer: La Gran Rua

Dissabte és el dia més conegut del Carnaval, on la Gran Rua és la protagonista. Al matí, però, es podrà gaudir de la passejada del sèquit reial, que donarà el tret de sortida a les 11 hores a la plaça de Catalunya. Tot seguit, a les 11:30, l’Aristocràcia farà la seva tradicional desfilada que sortirà de les escaletes del Mercat.

Gran Rua de Carnaval 2022 // María Samblás

A la tarda serà el torn de la Gran Rua, amb la concentració de les comparses a les 17:30 a la plaça del Mercat. A partir de les 19 hores, ara sí, la Gran Rua sortirà des del Foment, tot realitzant un recorregut pel municipi que finalitzarà al passeig del Terraplè.

En acabar la rua, es farà l’entrega de premis i a partir de les 21:30 a la plaça de Catalunya tindrà lloc el Sopar de (Ci)Gala, que acabarà amb el Ball de l’Antifaç. Els encarregats de posar la música al ball d’enguany serà Rocktàmbuls i, un cop finalitzi l’actuació, la festa continuarà amb un DJ.

19 de febrer: El diumenge de Carnaval

El diumenge de Carnaval és el dia més particular de la festa, amb caràcter 100% molinenc. El dia comença amb el ball del petit Camell a les 12 hores a la plaça de l’Ajuntament. Tot seguit, el petit Camell emprendrà l’empaita culs, que farà córrer pels carrers a tothom que se li posi pel davant. 

A partir de les set de la tarda tindrà lloc la concentració de barrets i mocadors a la plaça de l’Ajuntament. El Poble i els Esparriots ocuparan l’espai per atrinxerar-se a la casa consistorial, tot creant una rebel·lió de les classes populars. Mitja hora més tard, el Rei Carnestoltes i el Sèquit Reial pujaran al balcó de l’Ajuntament per iniciar el Ball del Camell (protagonista de la portada de l’Anuari Viu Molins de Rei 2022). L’actuació acabarà amb la sortida de la bèstia de foc pels carrers del Centre Vila.

20 de febrer: El velatori

Dilluns després del diumenge de carnaval, se celebrarà el velatori en homenatge a Sa Majestat Carnestoltes a la sala d’exposicions i vetlles fúnebres de Ca n’Ametller. Tothom que vulgui visitar l’urna reial amb les cendres ho podrà fer des de les cinc de la tarda fins a les vuit del vespre.

Escampada de cendres del rei per acabar el Carnestoltes del 2022 // Rut Font

21 de febrer: La Bacallanera

Igual que dilluns, tothom que vulgui acomiadar-se del Rei Carnestoltes ho podrà fer entre les cinc de la tarda i les vuit del vespre de dimarts. Amb la finalització del velatori, es realitzarà a la sala de vetlles el sorteig de la ‘Molt gran i gloriosa Panera del Carnaval’. Les participacions, que tenen un cost de 5 euros, es poden adquirir als diferents punts de venda. 

Posteriorment, amb la Bacallanera, es farà un recorregut per donar l’últim adeu al Rei Carnestoltes que sortirà de Ca n’Ametller i finalitzarà a la plaça de l’Església.

22 de febrer: Dimecres de cendra

Dimecres de Cendra és l’últim dia de la setmana de Carnaval. A partir de les sis de la tarda, a la plaça del Mercat, començarà l’ambient de Quaresma tot posant les primeres sardines al foc acompanyades amb música. El Carnaval finalitzarà amb la lectura del testament de Carnestoltes i l’escampada de cendres que donaran pas a una sardinada popular. Els tiquets per a la sardinada es podran adquirir a la mateixa plaça del Mercat a l’estand de la Patatona per un preu d’1 euro per sardina.

Consulta aquí el programa complert del Carnaval 2023

Relacionats

Etiquetes: CarnavalCarnaval 2023Carnaval Molins de ReiCarnaval Molins de Rei 2023comitè de l'antifaçMolins de Rei
EnviarCompartirTuitCompartir
El testament i la lletra de la Bacallanera del Carnaval

El testament i la lletra de la Bacallanera del Carnaval

06/03/2025
Llegeix i escolta el Samaniat del Carnaval 2025

Llegeix i escolta el Samaniat del Carnaval 2025

03/03/2025
El Camell es disfressa de diable per Carnaval

El Camell es disfressa de diable per Carnaval

03/03/2025
Sant Miquel Arcàngel guia 1.293 persones fins al cel amb la Gran Rua de Carnaval

Sant Miquel Arcàngel guia 1.293 persones fins al cel amb la Gran Rua de Carnaval

02/03/2025
Llegeix el pregó del Carnaval 2025

Llegeix el pregó del Carnaval 2025

28/02/2025
El carnaval eleva la transgressió amb Sant Miquel Arcàngel de rei Carnestoltes

El carnaval eleva la transgressió amb Sant Miquel Arcàngel de rei Carnestoltes

28/02/2025
Article següent
Les obres de la plaça U d’octubre sumen nous retards

Les obres de la plaça U d'octubre sumen nous retards

Més comentat 3

  1. dclosa says:
    2 anys enrere

    Pobres ignorantes… , no sabemos el precio a que nos cobran el kWh en el recibo de la luz y lo seguimos pagando religiosamente cada mes y nadie ha presentado denuncia alguna a Endesa, Después de la Fira de la Candelera , y sus abusos en precios, ya no sabemos el valor de las cosas y seguimos pagando en la Fira Engreixa’t la butifarra d’ou a 19 €/kg. Una vergüenza más de nuestra ignorancia…. También mucha gente de Molins de Rei , mayormente “catalanes nuevos” que lleva viviendo aquí más de 40 años y que aún no suelta una frase en catalán , no sabe el origen ni qué significa el “Dijous Gras” (el Jueves Lardero) ni tampoco eso de el “Entierro de la Sardina”
    Entierro de la sardina :
    El Entierro de la Sardina es una antigua tradición que se celebra en España y algunos países latinoaméricanos que se utiliza para despedir el Carnaval . Esta curiosa celebración tiene lugar cada año el miércoles posterior al Carnaval coincidiendo con el miércoles de ceniza. los participantes suelen pasear el ‘cadaver’ de una sardina en un ataúd por las calles de la población en forma de parodia absoluta.
    La imbecilidad española en cuanto al entierro de la sardina no se popularizó hasta el siglo XVIII, y en Madrid, existen estudiosos que relacionan esta singular celebración con Jerónimo Grimaldi, ministro de Carlos III que fue apodado en la corte como ‘La sardina’ por su conplexión delgada. En esta vertiente, la fecha en la que Grimnaldi abandonó el Palacio Real coincidirían con el comienzo de la Cuaresma. Una despedida que el pueblo llano se tomó con humor burlándose del ministro con una mascarada. Imitemos, imitemos a los madrileños….

    Respon
  2. dclosa says:
    2 anys enrere

    Un detall del programa, 1) s’informa de quan començaran els actes però no de quan s’acabarán 2) Que és un “samaniat” ? , ho sap ja tota la ciutadania de Molins de Rei ? , Un aquelarre de bruixes ?

    Respon
  3. dclosa says:
    2 anys enrere

    Penoso que en el programa de el Carnaval no se indicase nada el “ranxo” del Camell que se repartió el mediodía del domingo a 250 personas y que cocinó en Jordi Beumála Raventós, de Expogestió, Engreixa’t (axeica camisa) i la Peni, el ranxo del Carnaval para los amics del Camell compuesto de : escudella barrejada , arros, butifarra negra, fideus, etc. y la cena de butifarrada del viernes “ci-gala “de 2000 bocadillos en la plaça Ajuntament i caldo y a implicación del Carambola en los bocadillos de butifarra en la fiesta de la bota el sábado dia 18 en plça Mercat.

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana
Esports

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

Samar Elansari
16/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta
Política

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

Samar Elansari
16/06/2025
L’Ajuntament equipara les condicions salarials de les escoles bressol municipals
Societat

L’escola bressol La Traca incorpora 13 places més d’infantil 1 davant l’alta demanda

Samar Elansari
13/06/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?