L’Ajuntament preveu aplegar al voltant de 860 expositors en la 162a Fira de la Candelera, una cinquantena menys que l’any passat. Els organitzadors confien en les contractacions d’última hora. L’Ajuntament farà un estudi d’impacte econòmic de la Fira.
La crisi ha arribat a tot arreu, també a la Fira de la Candelera. Si l’any passat es van superar els 900 expositors, aquest any les previsions més optimistes es situen al voltant dels 860. D’acabar situant-se al voltant d’aquesta xifra, la Fira de la Candelera del 2013 tindrà xifres similars a la del 2007 (861 expositors), abans de l’inici de la crisi. Curiosament, en els anys de més cruesa econòmica, el nombre d’expositors ha estat més alt.
Tot i això, des de l’Ajuntament es mostren optimistes. “En època de crisi, és quan hem de confiar més que mai en els potencials del municipi com la Fira de la Candelera”, assegura l’alcalde, Xavi Paz, destacant que davant les dificultats econòmiques s’ha de continuar treballant encara més i considerant la Candelera com “una generadora d’oportunitats”. En aquest sentit, l’alcalde asenyala que cal enviar missatges de confiança a la ciutadania. Paz apunta que “mentre molts productes perden, la Fira manté el seu potencial” i considera que els tres dies que omplen Molins de Rei de color són “la millor inversió que podem fer al municipi” ja que reverteix en el seu benefici.
Sense subvencions de moment
Si l’any passat la Generalitat de Catalunya retallava un 30% les seves aportacions a la Fira de la Candelera, enguany és una incògnita. Preguntats per Viu Molins de Rei en la roda de premsa de presentació de la Fira, l’alcalde i el regidor de Fira han assegurat que encara no s’han obert les convocatòries i, per tant, de moment és l’Ajuntament qui assumeix amb tota la càrrega econòmica de la Candelera. “Demano i reclamo que es mantinguin, tot i que ens agradaria que s’incrementessin ja que Molins de Rei dóna molt a la província de Barcelona i a la resta del país durant els tres dies de Fira“, indica l’alcalde, Xavi Paz, posant en valor tot el que genera la Candelera. L’any passat, el president de la Diputació de Barcelona i alcalde de Martorell, Salvador Esteve, durant la visita a la Fira va justificar les retallades realitzades per l’organisme que presideix.
Estudi d’impacte econòmic
Es repeteixen any rere any els discursos sobre la importància econòmica de la Fira de la Candelera però mai s’ha quantificat. Per això, aquest any l’Ajuntament realitzarà un estudi de l’impacte econòmic de la Fira utilitzant diversos indicadors: la contractació dels firaires, el volum de negoci de les empreses de la vila, les vendes dels comerços i la restauració local seran alguns dels elements que s’utilitzaran per posar xifres al que representa convertir el Centre Vila en una gran fira durant tres dies. L’objectiu del consistori és demostrar que l’esforç de la Fira té un gran valor sobre l’economia del municipi, el Baix Llobregat i Catalunya.
Una cosa es verdad , de que, es repeteixen any rere any els “discursos” sobre la importància econòmica de la Fira de la Candelera però mai s’ha quantificat. Y esto ocurre en muchas de nuestras empresas muncipales como por ejemplo : la radio RMdR , los paneles solares, Molins Energía, etc. Siempre hacemos volar palomos, Me parece muy importante eso de que aquest any l’Ajuntament realitzarà un estudi de l’impacte econòmic de la Fira , Si esto se hace sin los pucherazos de siempre y con una empresa seria, que no sea política, creo que será muy positivo para ver como se gastan los dineros de nuestros impuestos municipales. Si l’any passat la Generalitat de Catalunya retallava un 30% les seves aportacions a la Fira de la Candelera, i enguany una incògnita, será una incognita cantada : Habrá recortes. Esto que de moment és l’Ajuntament qui assumeix amb tota la càrrega, no nos gusta a los/las contribuyentas/es de Molins de Rei, Creo que la Fira debe volver a sus orígenes de sencillez, con menos estands de entidades, ya que de no ser así, morirá de ahogo, de ostentación , falta de gestión y transparéncia. Hace dias que estoy buscado en la web la ordenanza fiscal C-20 de “precios de m2” y no la encuentro, y lo peor, es que los técnicos municipales tampoco.
Siemprre positivo Daniel, ara la Fira ? Quines empreses muniipals ? Ara a la Fira aniremamb carro i aixì ja trobaras un altra detall per criticar…
joana : ¿Sabe Usted dónde encontrar en la web del Ayuntamiento de Molins de Rei, la Ordenanza Fical C-20 del 2013 o la del 2012, con las tarifas de precios por m2 de los expositores de la Fira de la Candelera?
Con este tipo de secretismos y falta de transparencia en publicar los precios, a la vista está la punta del icebeg de una presunta "corrupción". Lástima que El Pais no tenga periodistas en Molins de Rei.