• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 17 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Els 13 regidors del nou govern viuran en comunitat a Kasablanka

Jordi Julià Serra
28/12/2017
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

El tres partits del govern municipal marxen a viure junts a la casa okupa de Torre Fergniani. L’alcalde Joan Ramon Casals (CDC) abandona el pis que fins ara compartia amb el seu exsoci de govern, Xavi Paz (PSC), i la seva habitació pot acabar a Airbnb. 

Avís: és recomanable veure l’actualizació del final de la notícia.

El Comitè de Defensa de la República (CDR) ha preparat la nova residència pintant un mural a la tanca de Kasablanka exigint l’alliberament dels presos // Google Maps

Compartiran la responsabilitat de governar l’Ajuntament i, a més, viuran junts. Segons ha pogut saber en exclusiva Viu Molins de Rei, els 13 regidors del nou equip de govern format per CDC, CUP i ERC han decidit compartir residència. Concretament es traslladaran al Centre Social Ocupat Kasablanka per mostrar la “unió” entre “tots i cadascun dels membres del nou govern”, segons han revelat fonts municipals.

“Tots som importants, no hi haurà distincions”, assegura l’alcalde, Joan Ramon Casals, en declaracions a aquesta redacció abans de traslladar-se a la Torre Fergniani, nom oficial del recinte. Per mostrar l’estructura horitzontal del nou govern, l’alcalde ha evitat tenir cap mena de prioritat per davant de la resta i ha optat per dormir al vestíbul, en un llit plegable.

La ubicació es va escollir en una macro assemblea conjunta celebrada a les fosques a la Zona Esportiva Ricard Ginebreda amb les assemblees de tots els partits implicats. Va jugar a favor de Kasablanka que és un dels edificis que han passat a estar protegits amb l’aprovació inicial de la PEPHA (Pla Especial de Protecció del Patrimoni Històric i Arquitectònic). “Ja que no tenim prou recursos per destinar a rehabilitació d’edificis, aprofitarem per anar fent ‘apanyos’ nosaltres mateixos i evitar que el sostre caigui, com va passar fa uns mesos amb Can Roca de la plaça de la Creu”, argumenta el regidor d’Obres, Ramon Sànchez (CDC).

La reunió entre la militància dels diferents partits es va realitzar el dia després de signar el pacte de govern local. ERC va acceptar la proposta ràpidament però la CUP ha fet dues assemblees més abans de decidir-se a donar el pas i conviure amb els companys de govern. “Ja que no hem pogut aconseguir uns sous tan baixos com hauríem volgut, almenys estalviarem en comoditats”, argumenten fonts cupaires.

Segons coincideixen els tres partits, de moment la convivència és bona. “Escollim de forma participativa què dinem i què sopem i vam fer un referèndum per repartir-nos les habitacions”, diu la regidora de Participació, Sílvia Guillén (ERC). Tot i això, en alguns aspectes els partits han traçat línies vermelles. Josep Raventós va imposar que l’electricitat fos contractada a la cooperativa SOM Energia. “Si volien viure amb mi era indispensable”, reconeix el regidor de la CUP. “I perquè encara no tenim la gestió municipal de l’aigua!”, afegeix. Ningú es va oposar a la proposta. A més, Raventós ha expressat a través de Twitter que també ha posat una altra condició:

Jo he posat una condició indiscutibe: tenir un compostador i usar-ne l’adob resultant per l’hort. Sembla que no serà un problema.

— Josep Raventós #Dempeus 🎗 (@josepraventosf) 28 de diciembre de 2017

Sí que hi va haver més tensió per decidir si s’aixecaven escoltant Mònica Terribas o Jordi Basté. ERC és més partidària de Catalunya Ràdio i CDC de Rac1. “Ràdio Molins de Rei podria ser una solució de consens, és un servei municipalitzat”, apunta el regidor de Municipalitzacions, Asier Baiona (CUP). Així doncs, és possible que a Kasablanca s’escoltin les sardanes del programa ‘La Tenora’ cada día de bon matí.

El pis compartit entre Casals i Paz, a Airbnb

La nova residència comunitària del govern municipal també ha tingut efectes a l’oposició. De fet, ha implicat l’abandonament de Casals del pis que ha compartit amb el socialista Xavi Paz des del 2011. Segons l’acord a què van arribar a l’hora de formalitzar el trencament, a Paz li corresponia quedar-se a viure a l’habitatge que compartien i en canvi Casals es quedava tots els quadres del pis per ajudar a sentir-se menys fora de lloc en el CSO.

Tot i això, diversos veïns han alertat a través d’un grup de Facebook que han pogut veure en un contenidor proper a Kasablanka un retrat de Jordi Pujol del qual els veïns asseguren que Casals es va desprendre de matinada. Els veïns també han aprofitat per queixar-se en els comentaris del deteriorament dels nous contenidors, mesos després de la seva renovació. “Les lletres s’han esborrat i com que no es pot llegir bé la inscripció ‘Som civisme, som Molins de Rei’, ja no sé a quin contenidor he de llençar els envasos”, lamentava un veí.

La marxa de Casals ha obert un escenari incert en el futur d’aquest pis. “Unilateralment, he decidit guardar totes les meves bicicletes a l’habitació que ocupava Joan Ramon Casals”, afirma el portaveu socialista. Però, segons ha pogut saber Viu Molins de Rei, Xavi Paz es trobaria en dificultats per pagar el cost íntegre del lloguer degut a la bombolla de preus del lloguer que viu Molins de Rei. Fonts properes al portaveu socialista apunten que s’està plantejant rendibilitzar l’habitació que l’alcalde ha deixat buida publicant-la al portal Airbnb de lloguer d’habitacions per a turistes, aprofitant la desregulació d’aquesta mena de lloguers existent al municipi.

“Aquest és un exemple més del pelotazo que ha suposat la construcció del barri de les Guardioles”, ha assegurat la regidora de Molins Camina, Ana Aroca, aprofitant per introduir el seu tema estrella tot i no tenir relació amb aquesta notícia. Per la seva banda, a Júlia Fernández (ICV-MES) li ha agradat la idea de convivència del nou govern municipal. “És una forma molt bonica de confluir”, ha valorat l’ecosocialista, potser pensant en crear un Can Capellans en Comú creant una cooperativa agrària de productes de km0 regats amb l’aigua del Canal de la Infanta.

La Plataforma d’Afectats per la Residència de Molins de Rei (PARM) no ha vist amb bons ulls la mesura. L’entitat ha afirmat a través d’una nota de premsa que estaven estudiant formar una cooperativa per adquirir conjuntament tots els avis aquest edifici per convertir-lo ells mateixos en residència amb les seves mans, veient la “falta de concreció” del govern municipal sobre aquesta qüestió. “Un cop més, el govern ha actuat sense tenir-nos en compte”, lamenten des de l’entitat. “Ja vam donar el primer totxo de la residència a l’alcalde al ple de novembre, no ens venia d’aquí posar-ne més”, afegeixen.

Actualització (29/12/2017): Aquesta notícia és falsa, ha estat publicada amb motiu del dia dels innocents. Qualsevol semblança amb la realitat és pura coincidència.

Relacionats

Etiquetes: CDCCentre Social OcupatCUPERCICV-MESKasablankaMolins CaminaPSCTorre Fergniani
EnviarCompartirTuitCompartir
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

16/06/2025
ERC denuncia la “deixadesa de l’espai públic” i reclama al govern municipal una actuació immediata

ERC denuncia la “deixadesa de l’espai públic” i reclama al govern municipal una actuació immediata

29/05/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L’oposició insta el govern sociocomú a intensificar la recerca de finançament públic per la residència

16/05/2025
Marta Espona (ERC): “S’han d’implantar el màxim d’iniciatives que no siguin solament la construcció”

Què fem pel català des de l’àmbit local?

03/04/2025
Joan Tardà destaca l’“arrelament popular” de la Candelera

Joan Tardà destaca l’“arrelament popular” de la Candelera

02/02/2025
El govern aprova la continuïtat de l’empresa de neteja sancionada amb un increment dels costos del 21%

ERC creu que la falta de gestió estanca el reciclatge

12/12/2024
Article següent
Sílvia Guillén (ERC): “S’ha de fer pedagogia amb el comerç sobre la peatonalització del Centre Vila”

Sílvia Guillén (ERC): "S'ha de fer pedagogia amb el comerç sobre la peatonalització del Centre Vila"

Més comentat 1

  1. Carles Joan says:
    7 anys enrere

    ; trobo molt bé aquesta radicalitat de governar junts i de viure junts. # És una gran mostra d’un nou model d’administració, molt més propera. # La veritat és que tots els plens són molt avorrits, amb tantes i tantes mocions inversemblants. # A Kasablanca hi ha un rotllo molt guai. # També es podria adquirir la finca del davant, que és patrimoni històric, o prehistòric, i no catalogada, i molt bonica. #

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana
Esports

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

Samar Elansari
16/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta
Política

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

Samar Elansari
16/06/2025
L’Ajuntament equipara les condicions salarials de les escoles bressol municipals
Societat

L’escola bressol La Traca incorpora 13 places més d’infantil 1 davant l’alta demanda

Samar Elansari
13/06/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?