• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 17 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

La construcció del polígon Les Llicorelles arriba a l’equador amb una de les naus a punt d’operar

Irene Juárez
04/12/2020
a Economia, General, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

Goodman i el govern municipal continuen defensant les bonances del projecte mentre que Stop Llicorelles no cessa les crítiques. En menys d’un any, el polígon ha d’estar a ple rendiment.

La nau construïda del polígon de les Llicorelles // Dan Costa

La construcció del polígon Les Llicorelles no s’atura davant les crítiques d’aquells que no la veuen clara. Tot el contrari; ja ha arribat al seu equador. I Goodman, l’empresa promotora, preveu que la primera de les dues naus que conformen el complex logístic entri en funcionament l’1 de febrer de 2021.

Ha estat un dels anuncis més rellevants que Goodman ha fet públic durant una visita a les obres celebrada aquest dijous. La construcció del polígon que consta de 73.000 metres quadrats de parcel·la es troba en una fase intermèdia. La nau de 14.000 metres quadrats, que ha d’acollir en breus activitat industrial, està pràcticament acabada.

La nau que entrarà en funcionament al febrer, per dins // Dan Costa

La que encara està a mitges és la multinivell, que tindrà la capacitat d’acollir quatre clients -tot i que de moment només s’espera que serveixi a un- i que mesura 32.000 metres quadrats. És un tipus d’instal·lació pionera a Espanya.

De moment, només hi ha construït un dels dos nivells. Aquesta s’espera que entri en funcionament el setembre del 2021. Per tant, en menys d’un any el polígon ha d’estar en funcionament, segons les previsions.

El primer nivell de la nau multinivell // Irene Juárez

Durant la visita, el gerent de Goodman a Espanya, Ignacio García, ha posat de manifest alguns dels beneficis del projecte que considera rellevants: s’han demolit 10.000 metres quadrats d’edificis obsolets, s’han eliminat 8.000 metres cúbics de materials residuals i s’ha extret 13.500 quilos d’amiant.

Vial per passejar

Vorejant el polígon s’ha construït un vial de 600 metres, 400 dels quals són accessibles per a particulars que hi vulguin passejar. A la banda del vial més propera a les naus s’hi han col·locat una espècie de monticles de terra que les tapen. L’objectiu és camuflar l’activitat industrial de la vista dels passejadors que voltin per l’entorn natural de Can Rabella i de la riera de Vallvidrera.

El vial. A la dreta, el monticle de terra que tapa l’activitat industrial // Dan Costa

Pel que fa al costat del vial més proper a la riera, Goodman pretén eliminar les canyes i plantar espècies pròpies del bosc de ribera. Així, el projecte de recuperació de l’entorn natural inclou la plantació de més de 800 arbres, a banda de les replantacions d’espècies autòctones.

Seguint aquest vial s’arriba a l’espai reservat per equipaments d’usos municipals que, segons l’alcalde de Molins de Rei, Xavi Paz, encara no s’ha decidit per a què s’utilitzarà. Tot i això, l’alcalde posa en valor el fet que hagi de fer-se un ús que tingui relació amb el Parc Natural de Collserola.

Espai destinat a equipaments municipals // Irene Juárez

Aquest espai d’ús municipal ronda els 1.000 metres quadrats i comunica, alhora, amb un espai natural on ja s’hi han replantat oliveres. Allà s’han excavat algunes basses d’aigua on es preveu que hi visquin diferents espècies autòctones d’amfibis.

L’espai de damunt del polígon amb les basses d’aigua i alguna olivera // Dan Costa

Més crítiques de la plataforma Stop Llicorelles

La darrera de les reivindicacions de la plataforma Stop Llicorelles critica, precisament, que Goodman ja hagi començat a fer accions destinades a la recuperació del medi natural de la zona com la creació de les basses d’aigua o la plantació d’oliveres.

La plataforma ciutadana contrària al polígon ho critica perquè aquestes accions formen part del projecte de restauració que s’ha aprovat inicialment i que actualment es troba en situació d’exposició pública. Per tant, el projecte pot rebre al·legacions fins a finals de desembre i ha de ser aprovat definitivament abans d’engegar-se.

Una olivera replantada al polígon // Irene Juárez

En converses amb Viu Molins de Rei, membres de la plataforma que també formen part de la comissió de les Llicorelles, asseguren que el fet que Goodman ja estigui movent fitxa fa evident que les al·legacions no tindran cap efecte.

Preguntat per aquest fet, l’alcalde ha assegurat que Goodman només ha fet “els moviments de terra indispensables per l’obra” i que “tota l’actuació de la recuperació de la riera s’esperarà” a l’aprovació del projecte. Paz calcula que la plantació per a la regeneració de l’àmbit es realitzi a voltants dels pròxims mesos de març i abril.

Passat de “degradació”

El primer tinent d’alcalde, Ramon Sánchez, ha remarcat que el projecte ha permès “treure allò que ja ningú recorda, la degradació que hi havia”. Ha afirmat que Goodman ha vingut a Molins de Rei “a restablir i a tenir cura amb el medi ambient”.

Ramon Sànchez, a la roda de premsa a la carpa de Goodman // Irene Juárez

Sánchez preveu que la indústria comporti l’augment de llocs de treball per a les persones de Molins de Rei i uns ingressos per a l’Ajuntament que seran “bons pel teixit associatiu i comercial”. Les Llicorelles aportaran, segons el primer tinent, “riquesa i creixement econòmic”. “Veure això reforestat i veure tornar la vegetació serà un orgull per tota la gent que avui encara no ho veu clar”, ha conclòs.

En el mateix sentit ha parlat l’alcalde. Hi ha “ciutadania que veu una agressió al territori”, ha reconegut, però “és al revés”, ha defensat Xavi Paz perquè, segons ell, “el projecte persegueix una recuperació del territori”. I ha fet la vista enrere quan, el 2012 en la seva primera etapa d’alcalde, l’Ajuntament va rebre una amonestació de SEPRONA per les condicions que hi havia a l’espai.

Paz confia en l’Estat en l’àmbit de la mobilitat

Un dels temes que més preocupen en relació amb la creació d’un polígon tan gran són les conseqüències que una afluència tan enorme de vehicles tindrà sobre la mobilitat del municipi.

Xavi Paz, en roda de premsa a la carpa de Goodman // Irene Juárez

Paz confia en l’accés a l’autopista que, segons afirma, ha de realitzar l’Estat. “Aquí hem de pressionar”. A banda, assegura que s’ha previst una connexió de l’A2 amb AP-7 a l’altura de Castellbisbal, que dona una alternativa per via de la carretera 1413, des de Molins fins al Papiol.

El consistori està en reunions amb la Generalitat per aconseguir un desdoblament de la 1413 per fases. És conscient que això comporta un gran desemborsament econòmic, però Paz aposta per insistir a les administracions que els han de realitzar.

Relacionats

Etiquetes: goodmanIgnacio Garcianau multinivellPolígon Les LlicorellesRamon Sànchezriera de VallvidreraStop Llicorelles
EnviarCompartirTuitCompartir
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L’oposició insta el govern sociocomú a intensificar la recerca de finançament públic per la residència

16/05/2025
L’Ajuntament és responsable dels residus de la bòbila de la Rierada

L’Ajuntament diu que no pot actuar sobre els residus de la bòbila de la Rierada per problemes de titularitat

23/10/2024
L’Ajuntament és responsable dels residus de la bòbila de la Rierada

L’Ajuntament és responsable dels residus de la bòbila de la Rierada

16/10/2024
L’ACA instarà l’Ajuntament a netejar els residus de la bòbila Marimon a la riera de Vallvidrera

L’ACA instarà l’Ajuntament a netejar els residus de la bòbila Marimon a la riera de Vallvidrera

16/10/2024
El projecte de renaturalització de la riera de Vallvidrera es completarà el 2025

El projecte de renaturalització de la riera de Vallvidrera es completarà el 2025

16/10/2024
Ramon Sánchez (Ara Molins): “L’aigua regenerada que arribarà als aiguamolls ha de poder arribar al municipi”

El Millor per a la Vila – Balanç d’Ara Molins del primer any de mandat

22/07/2024
Article següent
Exposició obres Palau de Requesens

La Gòtica acull una exposició per explicar el projecte de rehabilitació del Palau de Requesens

Més comentat 1

  1. Retroping: El conseller d’Empresa nega que el polígon de Les Llicorelles sigui perjudicial per a Collserola | Viu Molins de Rei

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana
Esports

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

Samar Elansari
16/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta
Política

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

Samar Elansari
16/06/2025
L’Ajuntament equipara les condicions salarials de les escoles bressol municipals
Societat

L’escola bressol La Traca incorpora 13 places més d’infantil 1 davant l’alta demanda

Samar Elansari
13/06/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?