• FES-TE SOCI ARA
Dissabte, 21 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

El ple descarta donar vals de descompte per al comerç local per “poc equitatiu”

Rut Font
22/12/2020
a General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

La proposta ha estat presentada per ERC i pretenia repartir vals de 20 euros per incentivar el comerç de proximitat. Tot i això, la resta de formacions l’han criticada per no tenir en compte la “vessant social”.

Comerços del municipi tancats durant el confinament // Arxiu

El ple ha rebutjat una proposta d’ERC per distribuir vals de descompte de 20 euros per al comerç local. La proposta té l’objectiu “revitalitzar el comerç” per ser un dels sectors que més han patit durant el confinament.

Segons ha exposat la republicana Laia Juarros durant el ple ordinari de desembre, els descomptes ajudarien a les famílies en les compres del seu dia a dia mentre que “incentiven la captació de nous clients” als comerços del municipi. La moció també preveia que els botiguers interessats s’adscriguessin al descompte.

Juarros ha explicat que es tractava d’una proposta semblant a la que s’ha fet en d’altres municipis com Reus i Sant Cugat. A Reus, segons ha dit, els ciutadans s’han d’inscriure a un servei de l’Ajuntament per rebre quatre bons de cinc euros, mentre que a Sant Cugat les famílies es descarreguen un codi per fer servir a les botigues i, després, és l’Ajuntament qui abona el preu del descompte a l’establiment.

Laia Juarros defensant la moció durant el ple de desembre // Captura de pantalla

“La Covid-19 no ha afectat a tothom de la mateixa manera”

La resta de grups polítics de Molins de Rei s’han mostrat contraris a aquesta fórmula. Els representants del ple la consideren “ambigua”, “injusta” des de la vessant social i “poc efectiva” des de la part comercial. Per això, han votat en contra de la moció.

Els partits han criticat sobretot la part social de la moció, ja que creuen que és un “repartiment indiscriminat” de descomptes que no té present la situació socioeconòmica de cada família.

Des de la CUP, el regior Marc Vives ha lamentat que no es parli de la “tipologia de famílies” que rebrien el cupó, ja que no a totes els “ha afectat la Covid de la mateixa manera” i hi ha persones que “no ho necessiten”. A més, creu que per incentivar el comerç local calen polítiques que vagin a “l’arrel de la qüestió”. “Si volem que la gent no compri a grans superfícies, el que necessitem són xarxes d’economia social”, conclou.

La regidora Ana Aroca, de Molins Camina Podem, ha mantingut una postura semblant a la de Vives. “Hi haurà famílies que necessitaran els 20 euros per passar la setmana, altres els faran servir per comprar-se un gintònic”, argumenta Aroca. A més, creu que els bons haurien de ser per comprar productes de primera necessitat.

En línies similars, Gerard Corredera, de Molins Camina, ha defensat que aquests vals no són unes “ajudes equitatives”, perquè “beneficia a tothom per igual” quan cada persona té una situació econòmica diferent, ha argumentat. Per altra banda, la representant de Ciutadans, Laia Cassauba ha defensat la “bona voluntat” de la moció, tot i considerar-la “plana” i amb “poca informació”.

El govern defensa crear infraestructures

Els partits del govern s’han centrat en la part comercial de la mesura. En representació del PSC i com a regidor de Comerç, Pep Puiggarí, ha explicat que les polítiques comercials han de tenir un “mig o llarg termini”. “Per ajudar al comerç cal crear una bona infraestructura per captar clients”, explica, “si posem vals de 20 euros, no podem pagar la campanya de Nadal per fer més atractiu al nostre comerç”.

Per últim, el regidor Ramon Sánchez ha defensat la campanya de subvencions per la qual el govern repartirà 200.000 euros entre les 248 persones o negocis que l’han sol·licitat i així fer front a la crisi econòmica.

Per altra banda, Sánchez també ha apostat per la digitalització i la creació de “nous canals” de venda per afavorir el comerç. “Hem de posar els nostres esforços en allò que ens dona rèdit”, explica.

Relacionats

Etiquetes: Ajuntament de Molins de ReiAna ArocaCiutadans Molins de Reicomerç molins de reiCUP Molins de ReiDescomptes comerç localERC MolinsGerard CorrederaJunts per MolinsLaia CassaubaLaia JuarrosMarc VivesMolins Camina PodemMolins en ComúPep PuiggaríPSC Molins de ReiRamon Sànchez
EnviarCompartirTuitCompartir
El nou pla de mobilitat vol “minimitzar l’ús del cotxe per maximitzar els desplaçaments a peu”

El nou pla de mobilitat vol “minimitzar l’ús del cotxe per maximitzar els desplaçaments a peu”

18/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

16/06/2025
L’Ajuntament equipara les condicions salarials de les escoles bressol municipals

L’escola bressol La Traca incorpora 13 places més d’infantil 1 davant l’alta demanda

13/06/2025
L’escola bressol El Patufet tanca les portes després de 50 anys

L’Ajuntament ofereix ajuda econòmica per salvar El Patufet, però la fundació no veu garanties per continuar

30/05/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L’oposició insta el govern sociocomú a intensificar la recerca de finançament públic per la residència

16/05/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

Sant Vicenç anuncia que la Generalitat construirà una residència i Molins de Rei demana que el Govern participi en la seva

14/05/2025
Article següent
piscina municipal

La pandèmia provoca que l’Ajuntament hagi de rescatar el Club Natació amb més de 400.000 euros

Més comentat 1

  1. dclosa says:
    4 anys enrere

    Mal anem per la ciutadania de Molns de Rei amb aquets representants polítics de ERC-Molins, amb aquestes idees infantils del Dtor, Franz de Copenhague de TBO , com aquesta proposta presentada per ERC de repartir vals de 20 euros per incentivar el comerç de proximitat, de forma indiscriminada i sese tenir en compte cap “vessant social”.. El pitjor de tot, és aquest convenciment radical de la republicana Laia Juarros com el miracle dels pans i dels peixos , i la visió futurística de que els descomptes ajudarien a les famílies en les compres del seu dia a dia i que seria un incentiven per la captació de nous clients… , “Copiar i pegar” el que ja s’ha fet per altres municipis com Reus i Sant Cugat , Una manera més de llençar els diners de els nostres impostos que tant ens costa pagar , Si tant sensibles son aquets polítics locals.. per qué no renucien als seus sous injustificats per asisstencia a plens, i els donen als necessitats ?
    Si realment l’Ajuntament vol incentivar el comerç local, i creu que calen polítiques que vagin a l’arrel de la qüestió i si volen que la gent no compri a grans les superfícies i lluitar contra la economia de mercat, el que necessitem és que abans de donar la liçencia municipal als nous comerços que ho sol•licitin , els hi demanin un “Plan de viabilitat del negoci” , No val donar licencies a dojo i cobral-los texes a quantitats desorbitades, per desprès rescatar-los…. , Per ajudar al comerç local i crear una bona infraestructura per captar clients , el millor es no donar licéncia als que no son negocis viables ….

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

La Guàrdia Urbana, l’ADF, Protecció Civil i els Bombers es preparen per a la nit de Sant Joan
Societat

La Guàrdia Urbana, l’ADF, Protecció Civil i els Bombers es preparen per a la nit de Sant Joan

Viu Molins de Rei
20/06/2025
El trio ‘Havana Vieja’ apropa la història de la música cubana a l’Aula d’Extensió Universitària
Cultura

El trio ‘Havana Vieja’ apropa la història de la música cubana a l’Aula d’Extensió Universitària

Samar Elansari
20/06/2025
El Museu del Renaixement rep 729 visitants durant la Fira de la Candelera
Cultura

El Museu del Renaixement rep 4.400 visitants en els primers sis mesos

Samar Elansari
19/06/2025

VIU Empresa

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil
VIU Empresa

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil

Viu Molins de Rei
19/06/2025
Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?