• FES-TE SOCI ARA
Dilluns, 16 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

La segona fase de la reforma de la Carretera arrencarà abans d’acabar el 2021

Roger Cuartielles
12/04/2021
a General, Política, Societat
EnviarCompartirTuitarEnviar

L’alcalde, Xavi Paz, ha respost així a les crítiques de part del veïnat de les avingudes Barcelona i València que, en un reportatge publicat fa uns dies a Viu Molins de Rei, es queixava que no hi havia cap data prevista d’inici de les obres.

Carretera avinguda de Barcelona
El segon tram a reformar de l’Avinguda Barcelona va des de la plaça de la Bàscula fins al Parc de la Mariona // Anna Bermejo

El segon tram de la Carretera que s’havia de reformar, i que va des de la plaça de la Bàscula fins al Parc de la Mariona, començarà a canviar d’aspecte abans d’acabar el 2021. Així s’hi ha compromès l’alcalde, Xavi Paz, que en declaracions a Viu Molins de Rei ha explicat que s’està aprovant el projecte executiu de les obres i que abans d’acabar l’any ja podran arrencar les primeres actuacions.

Paz també ha garantit que la reforma completa del segon tram de les avingudes Barcelona i València estarà enllestida abans d’acabar el mandat: “Sempre ho hem dit”. L’alcalde ha respost així a les queixes que part del veïnat de la zona expressava en un reportatge que Viu Molins de Rei va publicar fa uns dies. De fet, el màxim responsable municipal també ha confirmat a aquest mitjà que estan en converses amb el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) perquè limitin els vehicles pesants a la zona.

Senyals de limitació al pont de Quatre Camins

I és que allunyar els vehicles de gran tonatge de la Carretera és una altra de les grans reclamacions del veïnat per reduir la contaminació acústica. Segons Paz, el ministeri hauria de col·locar una senyalització de limitació de vehicles de gran tonatge al pont de Quatre Camins per evitar que aquest tipus de vehicles fessin servir la Carretera com a via de pas per arribar al polígon El Pla. L’alcalde, però, admet que encara no sap quan es produirà, ja que és una decisió que depèn del ministeri.

Reduir la velocitat a 20km/h a tot el tram de la Carretera és també una petició dels molinencs que viuen a la zona per mitigar la contaminació acústica a la via. Paz, però, descarta que la limitació a 20km/h es pugui fer efectiva a tot el tram: “Podria ser conflictiu limitar a 20km/h la velocitat a la Carretera i provocar embussos”, ha justificat. Tot i així, ha avançat que el compromís del consistori és “limitar la velocitat a 30km/h a tot el municipi i en conseqüència a la Carretera”.

Plans per esponjar el trànsit a la Carretera

Paz també confia que la segona fase d’urbanització del barri de Les Guardioles, que ha de començar el segon semestre del 2021 i que ha d’habilitar un nou vial de connexió entre el carrer Riera Bonet i Nostra Senyora de Lourdes –al barri de l’Àngel–, serveixi per esponjar el trànsit a la Carretera de manera indirecta, ja que així es prioritzarà el carrer Llobregat fins arribar al carrer del Pla, on ja s’han col·locat dues rotondes per garantir més fluïdesa en el trànsit.

De fet, el batlle ha explicat que tot plegat està relacionat també amb la continuïtat del mateix carrer del Pla, des d’on es preveu fer un nou vial que, passant per darrere l’institut Lluís de Requesens i de la Zona Esportiva Ricard Ginebreda, connecti amb el carrer Raseta i suposi una entrada alternativa al barri del Canal.

Alternatives a la manca de zones de càrrega i descàrrega

Pel que fa a les queixes dels comerciants de la Carretera que, en el reportatge de Viu Molins de Rei, criticaven la falta d’estacionament, Paz insisteix que el projecte de remodelació de les avingudes Barcelona i València “va ser escollit en un procés participatiu en què justament es va voler prioritzar el vianant amb voreres més amples”.

Tot i així, en relació amb la manca de zones de càrrega i descàrrega, Paz creu que la reforma del passeig Pi i Margall pot suposar un guany en aquest aspecte: “La nostra proposta és que un dels actuals sentits de circulació del passeig Pi i Margall es transformi en un espai de càrrega i descàrrega i de places d’aparcament temporals per a clients”.

De fet, el govern municipal ja va presentar fa uns mesos aquesta proposta al veïnat i Paz explica que els comerciants de la zona ho van veure amb bons ulls. “Amb aquestes places de zona de càrrega i descàrrega també podríem alliberar les dues que hi ha a la plaça de la Creu”, detalla l’alcalde.

“La voluntat és anar prenent mesures perquè les avingudes Barcelona i València siguin una zona molt més pacificada”, conclou Paz.

Contingut relacionat:

“Han embellit la Carretera, però no l’han convertida en el carrer que volíem”

Relacionats

Etiquetes: alcaldeavinguda Barcelonaavinguda ValènciacarreteraMolins de Reireforma avingudes Barcelona i Valènciareforma de La CarreteraXavi Paz
EnviarCompartirTuitCompartir
L’escola bressol La Traca oferirà més places després d’integrar l’edifici de l’antiga El Cargol

L’Ajuntament demana a la Generalitat obrir tres nous grups a les escoles bressol municipals

12/06/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L’Ajuntament construirà la nova residència de gent gran amb fons propis

09/04/2025
Inaugurem un nou equipament cultural a Molins de rei: el Museu del Renaixement

Inaugurem un nou equipament cultural a Molins de rei: el Museu del Renaixement

13/12/2024
L’exposició de cultura popular local es consolida a la planta baixa del Molí

L’exposició de cultura popular local es consolida a la planta baixa del Molí

13/09/2024
El ministre de Cultura felicita Molins de Rei pel museu del Renaixement

El ministre de Cultura felicita Molins de Rei pel museu del Renaixement

26/07/2024
Xavi Paz és pregoner de la 27a Festa del Renaixement de Tortosa 

Xavi Paz és pregoner de la 27a Festa del Renaixement de Tortosa 

24/07/2024
Article següent

La residència rebrà carxofes del Parc Agrari del Baix Llobregat en agraïment pel seu “esforç” durant la pandèmia

Més comentat 3

  1. Retroping: El vial alternatiu a l’antiga N-340 que necessitem | Viu Molins de Rei
  2. Retroping: El veïnat de la Carretera demana més manteniment de la zona i contacte amb l’Ajuntament | Viu Molins de Rei
  3. Retroping: Aixequen una part de l’avinguda Barcelona ja reformada pels subministraments d’un nou bloc de pisos | Viu Molins de Rei

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana
Esports

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

Samar Elansari
16/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta
Política

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

Samar Elansari
16/06/2025
L’Ajuntament equipara les condicions salarials de les escoles bressol municipals
Societat

L’escola bressol La Traca incorpora 13 places més d’infantil 1 davant l’alta demanda

Samar Elansari
13/06/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?