L’associació Enreda’t juntament amb la biblioteca El Molí han organitzat una lectura familiar del conte La nit de les sabates màgiques i un taller de manualitats. Una història que endinsa a la vida de persones amb discapacitats a través de la ficció.

Enreda’t convida a veure la diversitat com una oportunitat d’enriquiment a través de la lectura del conte La nit de les sabates màgiques. Un acte organitzat per l’associació juntament amb la biblioteca El Molí en què han donat a conèixer una història basada en personatges reals amb diversitat funcional a través d’una lectura del llibre i un taller familiar a la sala d’actes.
L’Angela Iglesias i la Pilar Chamorro, autores del llibre, a més de la Mabel Piérola, són mestres i mares de dos nois amb autisme, que s’han endinsat al món literari amb la intenció de desmuntar estereotips i despertar empatia i sensibilitat cap a la vida dels seus fills. Elles són qui han narrat una història protagonitzada per les fades i follets del bosc acompanyades dels més petits, que no s’han perdut l’oportunitat d’acompanyar-les en la lectura d’aquesta història.

“Creiem en la força dels contes per comunicar”
“Com a mestres i mares, creiem en la força dels contes per comunicar, connectar amb les emocions i educar”, expliquen les autores. “Volem que igual que nosaltres mirem els nostres fills i totes les persones amb diversitat funcional, així els vegi el món, persones amb drets, dignitat i que busquen tenir una vida plena com volem tots”, afegeixen.
Un llibre que, a més d’incorporar l’element de ficció, també inclou guies, jocs i recursos pedagògics per educadors que ofereixen una visió integradora de les persones amb neurodiversitat i que permeti, en definitiva, percebre la diferència com a “valor”: “La màgia és en la diversitat, abraça-la”, explica el relat.

Enreda’t treballa en xarxa amb altres associacions
L’associació Enreda’t destinada a sensibilitzar la població per millorar la vida de les persones amb discapacitat, ha organitzat i participat d’altres activitats recentment, com ara el dinar de “migas lorquinas” al barri del Canal el passat diumenge, a través de la qual es van recaptar més de 1.200 euros per l’associació, que aposta per un treball en xarxa amb les diverses entitats i associacions del municipi.