• FES-TE SOCI ARA
Dilluns, 16 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

Molins de 10… o Molins de “greenwashing”?

Laia Izquierdo,Eva MasI2 Altres
07/12/2022
a Opinió
EnviarCompartirTuitarEnviar
Concentració de la plataforma Stop Llicorelles // Arxiu — Cedida

És constant per part del govern municipal la voluntat d’influir sobre l’opinió i la voluntat general respecte a les seves polítiques ambientals i urbanístiques.

D’exemples de que el “greenwhasing” és el seu principi actiu en aquest àmbit en sobren: la campanya “Molins de 10” per a presentar la nostra vila com a una meravella verda és paradigmàtica. En canvi, les plataformes ecologistes que signem l’article pensem que Molins té diferents problemes ambientals als que no s’està donant solucions des de l’ajuntament.

Pensem que hi manca una visió ecològica dels conflictes. Les poques actuacions que es realitzen des del consistori formen part d’una política de “verdejat” o “blanqueig verd” –o “greenwashing”, pura propaganda-, de les seves actuacions.

Creiem que cal que des de la societat civil de Molins es denunciï aquest fet per visibilitzar-lo i pressionar l’ajuntament i els grups municipals perquè les inversions de diners públics s’ajustin a les realitats i necessitats de millorar ecològica de l’entorn. I, si calen inversions, se’n realitzin, però en una direcció de protecció real del nostre entorn, no només en funció de reparar –o restaurar- les conseqüències de les actuacions lesives i-o poc adequades endegades pel govern municipal o, també, per l’abandonament absolut dels nostres espais naturals.

Cal oposició?

Si bé es va presentar una oposició frontal a les Llicorelles,-amb manifestacions importants de Stop Llicorelles- que demostren que al poble hi ha sensibilitat, hem trobat al govern municipal una voluntat ferma, total (emparada, per altra part, en un ús abusiu de la seva majoria absoluta) de negar, menystenir o impedir qualsevol crítica que pogués significar-li la més mínima esmena. Hem publicat un article respecte al nou “conveni de custòdia” (https://viumolinsderei.com/2022/11/10/les-llicorelles-cronica-dun-desproposit-denunciat/) i l’estat actual de les Llicorelles. 

No deixa de demostrar-ho com aquest conveni ni tan sols va ser lliurat –com era obligat- a les organitzacions ecologistes que formem part de la iniqua “Comissió de Seguiment” del projecte al polígon, i que no ha estat sinó després d’aquest escàndol que l’ajuntament l’ha convocada.

Tanmateix, a nivell ambiental, igualment trobem una oposició política feble, sempre mal informada i-o desnortada en el millor dels casos, quan no directament col·laboradora en aprovar els projectes que ara esmentarem. No només durant aquesta legislatura de la “sociovergència”, sinó també durant l’anterior govern, quan l’àrea era presidida pels anticapitalistes.

Acte a l’Escorça

Per a això les entitats signants vam acollir-nos dijous 1 de desembre a l’Escorça , l’espai popular obert a tothom al poble, per parlar de medi ambient a Molins.

Això obligà, en primer lloc, a parlar de com s’està malmetent  el Parc Natural de Collserola:  la política i actuació del Consorci que el gestiona en la seva preservació ens queda demostrat que resta supeditada orgànicament al poder polític dels ajuntaments que en formen part i a la seva presidència executiva que ostenta… el nostre alcalde.

Acte a l’Escorça // Cedida

Calia parlar de la riera de Vallvidrera i de com ha quedat realment afectada per les obres a les Llicorelles i el seu suposat projecte de restauració (us remetem de nou a l’article esmentat). Calia  fer-ho de com es veurà perjudicada, i amb ells el Parc, si es tiressin endavant el projectes d’urbanització, 260 cases més!- que vol fer l’ajuntament a la Rierada i Vallpineda. De com s’hi han fet unes súper-basses per amfibis i una modificació dels marges a la zona de Can Salat, fora de projecte i sense tenir en compte la resta de fauna i mantenint una canalització de la riera amb uns pendents massa alts. De com el projecte de vials i rotondes a l’alçada de la gravera podria afectar el connector entre la riera i el parc agrari a la llera del Llobregat en ares d’una suposada millora de la mobilitat… que entenem que hauria de ser dels molinencs i molinenques, no “dels seus cotxes”. Calia parlar de l’abandonament vergonyós dels aiguamolls al riu, ara i encara totalment secs, donar una ullada a com s’està fent la recollida de residus i escombraries, de com s’ha obert la porta a la instal·lació d’incineradores –i crematoris- al nostre espai…I, també, de com es podria enfrontar la crisi energètica, amb comunitats de producció energètica, a l’hora de proveir el municipi.

I calia, sobretot, posar sobre la taula la necessitat de què no només el govern i els grups municipals, sinó també els vilatans i vilatanes de Molins de Rei tinguin mirada nova sobre els reptes que, més enllà de restauracions a males actuacions, ens posa l’absolutament necessària preservació dels nostres, ara malaurats, espais naturals.

Article d’opinió fet per Alonso Pallí, Josep Lluís Moner, Eva Mas, Laia Izquierdo i Albert Vinyes, que formen part d’Stop Llicorelles, Centre d’Ecologia i Projectes Alternatius CEPA, Plataforma Cívica de Defensa de Colserola PCDC, SOS la Rierada

Relacionats

Etiquetes: centre d'ecologia i projectes alternatiusmedi ambientPlataforma Cívica per a la defensa de CollserolaSOS La RieradaSTOP Licorellesurbanisme
EnviarCompartirTuitCompartir
Cartutxos i bales de plom abandonades al voltant d’un antic camp de tir a Collserola

Cartutxos i bales de plom abandonades al voltant d’un antic camp de tir a Collserola

24/01/2025
SOS La Rierada denuncia que les franges de protecció contra els incendis no s’adapten a la realitat urbanística

SOS La Rierada denuncia que les franges de protecció contra els incendis no s’adapten a la realitat urbanística

13/02/2024
Els ecologistes reclamen l’ampliació de la zona d’especial protecció per aus de la llera del riu Llobregat

Els ecologistes reclamen l’ampliació de la zona d’especial protecció per aus de la llera del riu Llobregat

10/07/2023
La Gravera/ Pota Nord: “obrim pas al verd?”… o als cotxes?

La Gravera/ Pota Nord: “obrim pas al verd?”… o als cotxes?

27/04/2023
La degradació de la Rierada i el fals discurs verd

La degradació de la Rierada i el fals discurs verd

04/04/2023
La davallada ornitològica a les Llicorelles mostra el maltractament a la riera de Vallvidrera

La davallada ornitològica a les Llicorelles mostra el maltractament a la riera de Vallvidrera

14/02/2023
Article següent
Molet, Torà, Moreno, Temprano, Enreda’t, Molins CF i CFS Molins 99 són guardonats als Premis Esport 2022

Molet, Torà, Moreno, Temprano, Enreda't, Molins CF i CFS Molins 99 són guardonats als Premis Esport 2022

Més comentat 2

  1. Sam says:
    3 anys enrere

    Les ultimes decades nomes hem tingut politics mal preparats i/o que nomes busquen o buscaven la seva cadireta política dintre del seu partit( exemples no hi falten, ja que crec que están a la AMB, Cocells, etc.)..Tambe crec que hem tingut i tenim una oposicio que sembla que busca el mateix…..crec que es un problema ciutadà, que nomes ens preocupem cuan no Hi ha remei (el tema Licorelles, nomes pero tramitacio legal, son mes de tres anys i ningu a dit res)…. Personalmente crec que la mayoría de política que tenim al poble, tanto a la oposicio con a la sociovergencia, no están preparats per fer política municipal….pero el problema es Dels Molinencs…..

    Respon
  2. dclosa says:
    3 anys enrere

    Cada dia me maravillo más del alto nivel que tienen los españoles y en especial los catalanes , y porqué no decirlo el alto nivel de conocimiento del inglés de los molinenses , basta ver , ahora, la canción a diario recomendadas por la Sra. Fermina Recio ( quan comença la nit ,sols per elles) en el programa Bon dia i Bona hora de las mañanas , de lunes a viernes en la Radio Ajuntament FM 91.2
    ¿Qué significa eso de “greenwashing” ? , ¿ Debemos entender que por la alta cultura que consideramos tener los molinenses , incluidos los oyentes y participantes en los sorteos en los programas de radio Ajuntament por las tardes de los jueves y los viernes , ya saben de sobras lo que significa?
    La palabra “greenwashing” está compuesta de dos raíces inglesas, “green-“, que es verde, y “-washing”, que significa lavar. Podría traducirse por tanto como un “lavado verde”, una forma de márketing que adoptan determinadas empresas , en este caso el Ajuntament , en las que aseguran haber adquirido un compromiso medioambiental, bien sea en el propio funcionamiento de la empresa, en las relaciones que establece con terceras partes o en los productos o servicios que proporciona, sin haber introducido cambios significativos en sus políticas ambientales.
    Así, el Ajuntament, se beneficia de las buenas intenciones de sus conciudadanos, quienes preferirán votar a esos políticos que a otros menos “verdes”, llegando a aceptar incluso sobrecostes en los presupuestos municipales , sin llevar a cabo la actividad municipal que promocionan.
    Esto tiene varias consecuencias graves:
    a) Problemáticas medioambientales: cuando realmente no se introduce ninguna mejora con respecto a estos temas, o si se hace es en tan pequeña la proporción que llega a ser prácticamente imperceptible en los resultados.
    b) Engaño a la ciudadaní : la oposición suelen tener un ojo puesto, pero no hace nada, solo cobrar los plenos y calentar la silla, en los fenómenos de greenwashing que hace el Ajuntament , dado que al estar vendiendo unas propiedades que realmente no tienen una contraparte en la realidad, se conforman como un verdadero engaño a la ciudadania
    c) Desafección de la ciudadania: se ha comprobado que los ciudadnanos/as pierden la confianza en los productos “verdes” cuando salen a la luz casos de greenwashing del Ajuntament. Entonces se pierde la confianza en los políticos , en este caso municipales.
    Con todo eso , ¿ A quien deberemos votar en las próximas municipales del 23 ?

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana
Esports

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

Samar Elansari
16/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta
Política

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

Samar Elansari
16/06/2025
L’Ajuntament equipara les condicions salarials de les escoles bressol municipals
Societat

L’escola bressol La Traca incorpora 13 places més d’infantil 1 davant l’alta demanda

Samar Elansari
13/06/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?