• FES-TE SOCI ARA
Dilluns, 23 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

El valor cadastral dels immobles torna a baixar però el rebut de l’IBI es mantindrà

Jordi Julià Serra
23/10/2016
a Economia, General, Política
EnviarCompartirTuitarEnviar

Per segon any consecutiu, l’Ajuntament torna a pujar el tipus impositiu de l’IBI per compensar la baixada del valor cadastral dels immobles. Segons el govern format per CDC i PSC, a la pràctica el rebut es mantindrà igual.

El primer tinent d'alcalde, Xavi Paz (PSC) i el regidor de Finances, Ramon Sánchez (CDC) van presentar les ordenances fiscals en roda de premsa, amb l'absència de l'alcalde, Joan Ramon Casals (CDC) // Jordi Julià
El tinent d’alcalde, Xavi Paz (PSC), i el regidor de finances, Ramon Sánchez (CDC) van presentar les ordenances fiscals amb l’absència de l’alcalde, Joan Ramon Casals (CDC) // Jordi Julià

L’any que ve, el tipus impositiu de l’IBI a Molins de Rei pujarà un 8,5% però el valor cadastral dels immobles baixarà un 8%. Això es traduirà en que “la majoria de molinencs veuran que el seu rebut de l’IBI es mantindrà estable”, segons assegura el regidor de Finances, Ramon Sánchez (CDC). De fet, segons els càlculs del govern, format per Convergència i el PSC, els rebuts baixaran molt lleugerament: un 0,15% de mitjana.

La congelació es deu a que l’impost de l’IBI pren com a referència el valor cadastral dels edificis. Aquest és el valor que el ministeri d’Hisenda espanyol considera que tenen els immobles, i es fa servir com a referència per calcular altres impostos, com el de patrimoni o l’IRPF. L’any passat aquests valors es van actualitzar per primer cop des de feia 10 anys, que és el termini màxim que hi ha per revisar-los.

Els valors anteriors eren del 2005, just abans de l’esclat de la bombolla immobiliària, i des de llavors “els preus han anat baixant i calia actualitzar-ho perquè s’acostés a la realitat”, explica el primer tinent d’alcalde, Xavi Paz (PSC). L’any passat ja es va fer una actualització amb una baixada del valor d’un 18% de mitjana, que s’ha fet efectiva aquest 2016. Aquest any es torna a fer però només baixant un 8%. Paz afirma que tenien “deu anys per aplicar el nou valor cadastral” i que en comptes d’aplicar-lo de cop, van preferir fer-ho progressivament en diversos anys.

Així doncs, com que l’IBI que es paga és fruit de multiplicar el valor cadastral de l’habitatge pel tipus impositiu que fixi l’Ajuntament, la reducció del valor hauria fet que baixessin els ingressos per aquest concepte. Per això, igual que l’any passat, s’ha compensat pujant el tipus impositiu de l’IBI, aquest any un 8,5% més. Tot i que aquest percentatge d’augment sigui superior al 8% que baixa el cadastre, el rebut serà un 0,15% inferior de mitjana, segons l’ajuntament.

La diferència és menor que l’any passat: el valor baixava un 18% i el tipus impositiu pujava un 23,5%. Llavors el govern va assegurar que el rebut es congelaria, però segons els càlculs d’un dels partits de l’oposició, ERC, al final es va acabar pagant un 1% més, que es va traduir en 5,28€ per família de mitjana. L’any passat Molins Camina ja va advertir que s’acabaria pagant un 1,3% més.

Des des la sociovergència mantenen que el rebut es mantindrà estable i defensen la mesura, orientada a mantenir els ingressos de l’ajuntament perquè hi segueix havent, segons Paz, “un panorama econòmic fràgil i políticament inestable” i que és necessari que, per exemple, els serveis socials tinguin els recursos necessaris per fer-hi front.

Relacionats

Etiquetes: cadastreIbiIBI 2017IBI Molins de ReiIBI Molins de Rei 2017impostosordenances fiscalsordenances fiscals 2017Ramon Sànchezvalor cadastralXavi Paz
EnviarCompartirTuitCompartir
L’escola bressol La Traca oferirà més places després d’integrar l’edifici de l’antiga El Cargol

L’Ajuntament demana a la Generalitat obrir tres nous grups a les escoles bressol municipals

12/06/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L’oposició insta el govern sociocomú a intensificar la recerca de finançament públic per la residència

16/05/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L’Ajuntament construirà la nova residència de gent gran amb fons propis

09/04/2025
Inaugurem un nou equipament cultural a Molins de rei: el Museu del Renaixement

Inaugurem un nou equipament cultural a Molins de rei: el Museu del Renaixement

13/12/2024
L’IBI puja un 3,5% i les taxes municipals un 2,9%

L’IBI puja un 3,5% i les taxes municipals un 2,9%

25/10/2024
El govern sociocomú aprova les ordenances fiscals amb el suport d’Enlaira

El govern sociocomú aprova les ordenances fiscals amb el suport d’Enlaira

25/10/2024
Article següent
Dani Andreu va presentar el DVD de "Pensamientos de Nil" acompanyat de Joan Domènech (a l'esquerra) // Jordi Julià

El curt sobre l'autisme "Pensamientos de Nil" s'edita en DVD en benefici de Gueopic

Més comentat 1

  1. dclosa says:
    9 anys enrere

    Otra sirvenguenceria más de las que tenemos que aguantar y estafa de los politicos locales que nos gobiernan CIU+PSC, incluyendo también a los de la oposición , de que a pesar de la grave crisis económica que padecemos todos, no quieren bajarse del dolar en que están montados y quieren seguir con sus mismos sueldos y con sus mismos enchufes de personal de confianza de partidos, Como que los pisos han bajado de precio, y los del PP , con todo el sentido común , de la mano del demonio encarnado que para los independentistas, de el ministro de Hacienda Sr. Montoro, para el año que viene 2017 han bajado un 8% el valor Cadastral de los pisos y sin embargo l’Ajuntament aumentará en un 8 % el “tipus impositiu”, de forma que al final no notaremos nada. Això es traduirà en que “la majoria de molinencs veuran que el seu rebut de l’IBI es mantindrà estable”, , y todo eso nos lo dice con toda la jeta, el regidor de Finances, Ramon Sánchez (CIU a temps complert (47.000 €/any)
    Els valors del valor cadastral de Hacienda anteriors del 2005, just abans de l’esclat de la bombolla immobiliària eran muy elevados i des de llavors “els preus han anat baixant i Hacienda ( Madrid) lo han actualitzat perquè s’acostés a la realitat”, L’any passat Montoro ja va fer una actualització amb una baixada del valor d’un 18% de mitjana, pero l’Ajuntament se la pasó por el forro , Aquest any es torna a fer però només baixant un 8%, y también se lo pasarán por el forro otra vez
    l’IBI que es pag a és fruit de multiplicar el valor cadastral de l’habitatge pel tipus impositiu que fixi l’Ajuntament, La reducció del valor cadastral hace de forma automática, que bajen els ingressos per aquest concepte, pero como que nadie se queja , y todos somos unos borregos, igual que l’any passat, , los del Ajuntament no quieren bajarse sus sueldos y descaradamente han pujant el “tipus impositiu” de l’IBI, i aquest any será del 8,5% més.
    Con tanta ignorancia de la ciudadania , que sólo piensa en el futbol, no es de extrañar los protagonismos de los partidos que segons els càlculs d’un dels partits de l’oposició, ERC, vaticino que : ellos no se bajaban el sueldo y que al final es se acabaría pagant un 1% més, , Tampoco falto el oportunismo l’any passat, de Molins Camina ja va advertir que : s’acabaria pagant un 1,3% més, pero ellos no se quieren bajar los 380€/regidora, mes ni en broma…
    No faltan los discursos y palabrería barata des des la sociovergència que mantenen que el rebut no baixará i es mantindrà estable, ja que s’ha de mantenir els ingressos de l’Ajuntament i els seus sous , costi lo que costí, Los politicos no quieren que sus sueldos sean un panorama econòmic fràgil i políticament inestable”
    El jueves día 27 de octubre, 2016, a las 10, inaguracion del instituto con Puigdemont, más adelante se hará puertas abiertas… La casa del Terraple del precataleg de patrimonio , pero que en realidad sólo és un estudi o ni eso , solo un llistat o ni eso… se derriba, Si o si A los políticos locales no les ha “vagado” para hacer un catálogo, los políticos sólo tienen tiempo para cobrar a final de mes sin falta. Eh!, Esta casa era muy cara y l’Ajuntament no podia comprarla ni compensarla urbanisticamente, 500.000 € pedian y el Ayto no los tiene, sólo tienen dineros para sus sueldos… La vagancia del equipo de gobierno de CIU + PSC les durará, como lo de los paneles solares, hasta finales del 2019
    Lo de la caseta de las aguas racó de’en “Carles Vives i Olé” está en curso.
    Lo de la reducción del 8% del IBI aprobada por Montoro, Nada de nada, No se tendrá en cuenta , Los politicos locales y sus personas de confianza del partido no se bajan los sueldos ni locos, así pues se pagará lo mismo , Ejemplo : Si un Sr. tiene una casa y se hace un piso nuevo , tiene la obligación de comunicarselo al Cadastro y luego estos le aumentaran el IBI , a l’ Ajuntament ni caso… como si no existiese..
    El aparcamiento gratuito de rotación en Paisos Catalans ya esta en marcha , los relojes los regalan en la Federación
    Los suplementos de alimentación que da l’Ajuntament para las becas menjador del Consell Comarcal, están en curso. Al parecer… hay muchos niños pobres en Molins de Rei , con sus smartphone de última generación , que hay que alimentar…

    Respon

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

La Guàrdia Urbana, l’ADF, Protecció Civil i els Bombers es preparen per a la nit de Sant Joan
Societat

La Guàrdia Urbana, l’ADF, Protecció Civil i els Bombers es preparen per a la nit de Sant Joan

Viu Molins de Rei
20/06/2025
El trio ‘Havana Vieja’ apropa la història de la música cubana a l’Aula d’Extensió Universitària
Cultura

El trio ‘Havana Vieja’ apropa la història de la música cubana a l’Aula d’Extensió Universitària

Samar Elansari
20/06/2025
El Museu del Renaixement rep 729 visitants durant la Fira de la Candelera
Cultura

El Museu del Renaixement rep 4.400 visitants en els primers sis mesos

Samar Elansari
19/06/2025

VIU Empresa

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil
VIU Empresa

El Centre Sukha col·labora en un documental de Movistar+ i reclama una mirada integral en el tractament de l’obesitat infantil

Viu Molins de Rei
19/06/2025
Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?