Les activitats que programen l’Ajuntament de Molins de Rei i el Consell Comarcal del Baix Llobregat per combatre la violència masclista inclouen aquest 2017 la campanya ‘Talla, ja!’, que busca conscienciar sobre les petites accions de violència que poden passar desapercebudes en el dia a dia.

Haver d’ensenyar el mòbil o haver d’explicar on vas, què fas i amb qui vas, és violència masclista. Concretament, microviolència. “Això no és amor”, diu a les dones la campanya ‘Talla, ja!’, impulsada pel Consell Comarcal del Baix Llobregat. “No confonguis submissió amb amor; no confonguis control amb desig, gelosia amb passió”, resa el fullet que ha editat l’Ajuntament de Molins de Rei col·laborant amb aquesta campanya, que anima la població a expressar el seu suport amb fotografies.
S’emmarca en la celebració del Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones, que és el 25 de novembre. L’Ajuntament ha preparat diverses activitats, que s’allargaran fins l’1 de desembre, i han començat aquesta setmana amb tallers amb alumnes de 3r d’ESO.
També es farà una Hora del Conte especial a la Biblioteca, xerrades, projeccions de documentals i un curs de comunicació no sexista per a les entitats. El programa també hi inclou les passejades saludables que acostuma a organitzar l’Ajuntament.
L’acte institucional serà divendres 24 de novembre a la plaça de l’Ajuntament. Es farà la lectura del manifest i una encesa d’espelmes en solidaritat amb les dones víctimes de la violència masclista i tindrà la col·laboració d’Amnistia Internacional. El diumenge 26 sortirà de la mateixa plaça la 5a Marxa del Baix Llobregat contra la Violència Masclista, que anirà fins a Sant Feliu.