• FES-TE SOCI ARA
Dimarts, 17 juny, 2025
  • Iniciar sessió
Viu Molins de Rei
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • FES-TE SOCI ARA
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta
Sense resultats
Veure tots els resultats
Viu Molins de Rei
FES-TE SOCI

El ple municipal i el Dia Internacional de la Dansa

Roger Cuartielles
03/05/2021
a Opinió
EnviarCompartirTuitarEnviar
Marta Espona

Com és habitual, l’últim dijous de mes vam tenir Ple. El del mes d’abril portava a debat, a banda de dos punts merament informatius, quatre punts a votar i quatre mocions a debatre. No deixa de ser curiós que hi haguessin tants punts de l’equip de govern (els punts a votació) com de mocions presentades: o hi havia poca “teca” de govern o tots els grups representats al consistori tenim moltes ganes de pronunciar-nos amb propostes. És curiós que fins i tot l’equip de govern presentés mocions: una, perquè la cultura servís de “salconduit”, que diuen ells, per poder circular lliurement (PSC) i una altra, contra la gestió del Govern estatal relacionada amb els ERTO (Junts x Molins).

L’apartat del Ple per a presentació de mocions és l’única opció que tenim els partits que som a l’oposició de presentar lliurement propostes en clau local o nacional. Participar amb suggeriments en actuacions que s’estan fent des del Govern local només és possible si el mateix Govern ens ho facilita i, sobretot, si accepten aquests suggeriments. En canvi, les propostes a través de mocions arriben directament fins al Ple només després de complir uns procediments de temps i forma.

En aquest Ple, el grup municipal d’ERC portàvem la proposta de crear un espai de record per a aquells infants morts durant l’embaràs, durant el part o pocs dies després, de qui no s’ha pogut fer un comiat, com també de recolliment per a les famílies que han patit una pèrdua així, alhora que demanàvem un suport i un acompanyament per a aquestes famílies. Sortosament, la moció va ser aprovada per unanimitat. Ara estarem amatents perquè els acords es facin realitat ben aviat.

Vam participar també en una moció proposada inicialment per Molins Camina Podem i Molins en Comú en suport a una demanda per a una llei per a un habitatge digne, i nosaltres hi vam afegir concrecions per bastir una política real i efectiva a Molins de Rei: la dotació de recursos de tota mena a l’Oficina Municipal de l’Habitatge per tirar endavant un pla local de l’habitatge que concreti les actuacions a fer alternatives a la construcció d’habitatge de compra, el cens d’habitatges buits actualitzat i el foment de l’habitatge de lloguer a uns preus adequats a totes les rendes, edats i necessitats especials.

Finalment, la CUP també es va afegir en aquesta moció conjunta i hi va incorporar més concrecions per a les actuacions locals i la demanda d’una atenció especial a l’emergència habitacional. Malauradament, la moció no va ser aprovada, bàsicament perquè els dos partits a govern no acabaven de veure clares les propostes, tot i que coincidien amb la base de la moció. Aquesta explicació no deixa de ser curiosa, també.

Francament, resulta trist que PSC i Junts per Molins ja no s’abstinguessin, sinó que votessin en contra d’aquesta moció. Des de l’equip de govern es van queixar que haguéssim estat inflexibles a no voler deixar la moció sobre la taula i esperar que ens convoquessin per a unes trobades de debat sobre aquest tema. El nostre grup ja va deixar una moció sobre la taula el mes de novembre passat per continuar parlant d’aquestes qüestions i, fins a la data, no hem rebut cap invitació a fer-ho.

L’habitatge és un dret bàsic i no es pot convertir en un actiu especulatiu, on el que prima és el benefici econòmic d’uns quants. Cal treure profit del parc d’habitatges actual que tenim i tornar al mercat el que estigui en desús o per rehabilitar. Cal buscar noves fórmules de construcció (si cal) i potenciar un lloguer adequat a les rendes, amb especial atenció als joves, a la gent gran, a les rendes baixes, a les famílies amb situacions especials i a les persones amb necessitats d’espais adaptats.

Amb aquesta moció preteníem posar de relleu que la majoria dels grups a l’oposició estem preocupats per aquest dret bàsic, posar el focus en les necessitats reals de la població de Molins de Rei i, sobretot, evidenciar que és un tema urgent a resoldre. No ens podem escudar més en la falta de recursos. Caldrà buscar-los.

I per què aquest article comença amb el títol “El Ple i el Dia Internacional de la Dansa”? Doncs perquè ens vam quedar amb les ganes de respondre l’explicació que la regidora de Cultura va donar per justificar que retiraven la seva moció: com que les mesures de confinament ja permetien moviment per tot Catalunya, no calia continuar demanant que les entrades a espectacles culturals servissin per poder circular amunt i avall, però que es reservaven l’opció de tornar-ho a demanar, si la situació canviava.

Ens sembla molt bé que es proposi que la cultura sigui un factor que permeti la mobilitat per tot Catalunya i que, per tant, no hi hagi barreres geogràfiques que en dificultin l’accés, però creiem que també estaria bé evitar que hi hagi barreres econòmiques o socials que també discriminin l’accés general a la cultura, com un dret bàsic que també tenim. Ja hem dit en altres ocasions que som partidaris de donar suport a les entitats locals que treballen per fomentar la cultura, però que també cal una promoció i divulgació des de l’Ajuntament. Darrerament hem sentit a parlar molt de la programació estable municipal, però fa més d’un mes que vam demanar que ens facilitessin informació d’aquesta programació prevista i encara no tenim res.

El mateix dia del Ple era el Dia Internacional de la Dansa. És trist que l’equip de govern faci bandera de la seva actuació en l’àmbit de la cultura a través d’aquest cicle Molinencs i Molinenques del qual anem sabent a mesura que se n’organitzen actes, però no aprofités aquest dia per fer visibles les escoles, els professionals i les entitats de la dansa de molt bon nivell i de totes les disciplines que tenim a la vila.

I això que en el Ple del mes març es va aprovar que se’ls donaria suport, a més d’altres entitats, per rescabalar-los del perjudici que els havia ocasionat la COVID. Es va perdre una altra oportunitat de donar suport a tota la cultura que es fa a Molins de Rei. Francament, no acabem de veure que la cultura realment sigui una prioritat ben definida per a l’actual equip de govern, sinó més aviat un “anar fent” amb els actes que se’ls van acudint.

Marta Espona és regidora-portaveu d’ERC a l’Ajuntament de Molins de Rei.

Relacionats

Etiquetes: CulturaMarta EsponaMolins de Reiple molinsple municipalple municipal abril 2021ple municipal molins de rei
EnviarCompartirTuitCompartir
ERC denuncia la “deixadesa de l’espai públic” i reclama al govern municipal una actuació immediata

ERC denuncia la “deixadesa de l’espai públic” i reclama al govern municipal una actuació immediata

29/05/2025
Una petita rambla connectarà la nova residència d’avis amb el barri de la Granja

L’oposició insta el govern sociocomú a intensificar la recerca de finançament públic per la residència

16/05/2025
El curs escolar dona el tret de sortida amb 122 alumnes menys

El pla educatiu aposta per un nou model d’escoles bressol i fomentar el català

03/04/2025
Marta Espona (ERC): “S’han d’implantar el màxim d’iniciatives que no siguin solament la construcció”

Què fem pel català des de l’àmbit local?

03/04/2025
Xavi Paz admet que la mala separació de l’orgànica estanca el reciclatge

L’Ajuntament prorroga un any el contracte del servei de neteja a Molivers

12/03/2025
El nou Pla d’Actuació Municipal aposta per la mobilitat sostenible i el suport als col·lectius vulnerables

El govern sociocomú aprova l’Agenda Urbana entre crítiques de l’oposició

14/02/2025
Article següent
Intent de robatori al bar Caballero

La Guàrdia Urbana deté dos homes que intentaven robar en un bar de la Riera Bonet

Deixa un comentari Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

A la portada

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana
Esports

L’Atlètic Incresa ascendeix a Tercera Catalana

Samar Elansari
16/06/2025
El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta
Política

El PSC de Molins de Rei reivindica la socialdemocràcia com a antídot davant l’extrema dreta

Samar Elansari
16/06/2025
L’Ajuntament equipara les condicions salarials de les escoles bressol municipals
Societat

L’escola bressol La Traca incorpora 13 places més d’infantil 1 davant l’alta demanda

Samar Elansari
13/06/2025

VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei
VIU Empresa

Allianz Antonio Padilla, més de 25 anys al servei dels veïns de Molins de Rei

Samar Elansari
12/05/2025
Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat
VIU Empresa

Molins Comerç visibilitza la situació dels negocis familiars i la seva perdurabilitat

Samar Elansari
20/03/2025
Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil
VIU Empresa

Com trobar el psicòleg adequat? Centre Sukha t’ho posa fàcil

Viu Molins de Rei
18/03/2025

SALUT INTEGRATIVA

mosaic
Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Detecció i tractament de disfuncions visuals en infants: Les claus per a un desenvolupament acadèmic saludable

Ariadna Grané - Mosaic
18/02/2025

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

L’Acupuntura: una técnica mil·lenària de la Medicina Tradicional Xinesa que aporta grans beneficis a la salut

Anna Planas - Mosaic
17/12/2024

SALUT I DOLOR

Logo Centre Casals
Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Millora del dolor agut i crònic amb Osteopatia

Laura Gàlvez
13/06/2025

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dolor Crònic i La Medicina Tradicional Xinesa (MTC) 

Dra. Montse Casals - Centre Casals
07/05/2025

VIU+

Enderroquen els antics vestidors de l’Atlètic Incresa

Butlletí | Gairebé vint anys de demandes en equipaments esportius

09/06/2025
Solar de la granja

Butlletí I Els pactes de la residència

17/05/2025
La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

La Llibreria Amèlia, un negoci familiar que apropa els llibres al municipi des de fa més de 50 anys

02/05/2025
Més

La nostra independència depèn de tu. Per poder fer el periodisme local que Molins de Rei necessita ens cal el teu suport econòmic.

FES-TE SOCI de Viu Molins de Rei

ANUNCIA'T al Viu Molins de Rei


  • Avís legal

  • Política de cookies


Contacte

Viu Molins de Rei és el diari local de Molins de Rei. Pots saber més sobre nosaltres i posar en contacte amb l'equip del diari en aquesta pàgina:

QUI SOM

Amb el suport de:

Viu Molins de Rei

Formem part de la catalunyametropolitana.cat

Llicència

Viu Molins de Rei

Viu Molins de Rei és propietat de Associació Viu Comunicació i està subjecte a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons.

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Inicia sessió o crea un compte i accedeix a tots els continguts

Inicia sessió al teu compte a continuació

Contrasenya oblidada?

Recupera la teva contrasenya

Introdueix el teu nom d'usuari o adreça de correu electrònic per restablir la contrasenya.

Iniciar sessió
  • Iniciar sessió
  • Cistella de la compra
Sense resultats
Veure tots els resultats
  • Política
  • Economia
  • Societat
  • Cultura
  • Esports
  • Entitats
  • Opinió
  • VIU+
  • Serveis
    • Farmàcia de guàrdia
    • Salut Integrativa
    • Salut i dolor
  • L’Espieta

© 2024 Viu Molins de Rei - Disseny: Marc Redorta.

Segur que vols desbloquejar aquesta publicació?
Desbloqueig restant : 0
Confirmes que vols cancel·lar la subscripció?